Hoe kan dat nou???? (dan weer veel, dan weer weinig)

Discussion in 'Borstvoeding' started by JinxieWeasel, May 4, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

Oct 16, 2008
    414
    0
    0
    Ik ben erg benieuwd waar het nou aan ligt waardoor ik soms heel weinig produceer.

Ik geef bijna 9 maanden borstvoeding, waarvan ik drie dagen moet kolven. De meeste keren kolf ik zo'n 150 cc af. In de morgen heb ik uiteraart veel meer dan in de avond.
    Maar soms zijn er van die dagen (zoals vandaag) dat ik met moeite er 80 cc weet uit te knijpen.

Hoe kan dat nou?

Ik kolf meestal zo om de 3,5/4 uur. Dus morgen kan ik op dit tijdstip misschien weer wel 150 cc er uit krijgen. Ik ben benieuwd wat ik vanmiddag opbreng ;)

2. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Kan veel verschillende verklaringen hebben;

- Stress
    - Gemoedstoestand
    - TSR
    - Drinken
    - Eten

De ene dag zal je wellicht meer ontspannen zijn dan de andere dag. Als je minder ontspannen bent doordat je het bijvoorbeeld druk hebt op werk kan je TSR natuurlijk ook minder snel op gang komen.

Daarbij is het natuurlijk heel belangrijk dat je veel drinkt en goed eet.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik merk het hier gelijk: als ik te weinig gedronken heb, slecht gegeten, moe ben... dan kolf ik gewoon minder :( Ook wel weer even afhankelijk van hoeveel Thirza drinkt: de afgelopen dagen heeft ze doordat de tandjes doorkomen, veel en vaak gedronken en kolf ik, ondanks dat ik moe ben, wel redelijk veel nog.

4. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

Sep 7, 2007
    3,945
    42
    48
    Female
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    inderdaad, ook merk het meteen dat ik minder kolf als ik een (te) weinig gedronken heb, ook als ik moe of gestressed ben heb ik veel minder.

Share This Page