Hallo meiden, Ik heb een vraag. Hopelijk plaats ik dit in de goede categorie, anders moet het even verplaatst worden. Ik geef borstvoeding op verzoek en mijn zoontje van vier maanden heeft nog nooit iets anders gehad. Sinds een paar weken is zijn poep groen. Hijzelf lijkt nergens last van te hebben (behalve dat ik aan hem merk als hij moet poepen (onrust) maar dat lijkt me best normaal). Hij groeit goed, gewoon zoals het hoort. Hij poept ongeveer drie keer per dag. Het is dunne poep die er met veel kracht en herrie uitkomt (zodat zijn romper ook vies is aan de rug ). Er zitten stukjes in en soms wat slijm. Dit had hij ook toen het nog goudgeel was. Het ruikt ook niet echt zo lekker. Sorry voor alle details Weten jullie of dit kwaad kan? Groetjes! Ireen
Ik heb van mijn kraamhulp geleerd dat als de poep groen is, dat ie dan voornamelijk voormelk drinkt en niet genoeg vette achtermelk krijgt. Maar ik heb wel gelezen in een of ander tijdschrift dat het allerlei kleuren kan hebben, net als moedermelk. Je vertelt wel dat hij gewoon goed groeit, dus dan zal het wel niet dat ie alleen voormelk krijgt. Bovendien heeft mijn kraamhulp andere dingen gezegd waarvan ik later leerde dat ie niet helemaal kloppen, dus ik vertrouw haar mening niet helemaal meer. Kortom, ik kan je eigenlijk niet helpen, sorry.
mijn zoontje heeft ook een keer twee dagen lang vieze stinkende spinazie groene poep gehad. op internet las ik dat het kan zijn dat baby's dan last kunnen hebben van een kleine virus. kon geen kwaad. na die 2 dagen was het weer gewoon geel met sliertjes en stukjes
Kan idd verschillende oorzaken hebben: teveel voormelk, virus, of allergie. Nog andere klachten behalve groene poep ?
Ik merk verder ook niets aan hem. Hij is nu wat verkouden, maar hij heeft al wéken groene poep. Iemand anders nog een idee?
mm, ik wou net een topic hier over openen. nou, bij mijn zoontje is het af en toe groen, maar sinds 2 weken elke dag 1-3 spuitluiers, ook idd zo waterig dat het met veel lawaai eruit komt en vaak tot en met de rug onder zit. hiervoor had hij maar 1 of 2 keer in de week een poepluier. verder geen klachten, ja verkouden. veel kwijlen en op het handje knabbelen is ook al een tijdje. misschien toch een tandje? wanneer is het dan diaree? en zouden we de dokter moeten bellen?
Nou, ik ben op het CB geweest en heb het nagevraagd. optie 1: Te weinig voedingsstoffen in de voeding. Was niet zo want hij was goed gegroeid *kijkt trots* optie 2: Virusje. Geen zorgen dus
Optie 1 bestaat niet ! Te weinig voeding in de melk is een échte fabel en een erg hardnekkige fabel. Ik denk dat het cb bedoelt teveel melk. Je kindje krijgt dan veel voormelk binnen wat groene poep kan geven. En teveel melk is prima te verhelpen.
hallo nemo, sorry heeft hier niets mee te maken maar je schrijft dat teveel melk goed te verhelpen is? zou je me kunnen zeggen hoe dan?? ik heb een forum geopent ervoor. groetjes