ca. 4,5 maand.. korter dan 6 mnd dus.. heel verhaal waarom ik ben gestopt, maar ik mis het enorm vandaar dat ik hier op dit gedeelte van het forum nog regelmatig spiek
Ik ben met 8 maanden gaan afbouwen ivm einde kolf recht en het willen hebben van een cyclus want we wilde als ze 1 jaar was gaan voor de 2de. Me moeder was toen net overleden aan een kort ziekte bed wat het gevolg was van een uitzaaiing van borstkanker. Met 9 maanden merkte ik al wel dat de bv afnam en ik meer moest bijvoeden met kv...dan op dat moment de bedoeling was....wilde tot de eerste verjaardag de ochtend en avond voeding behouden. eerst ging de avond er uit en met koninnendag merkte ik dat ze niet tevrede was na de ochtend voeding van mij...dus toen helemaal gestopt. Op de dag af 9½ maand bv gegeven, Het grappige is dat ik mischien met konningendag weer mag beginnen. Maare nix kolf recht...ik ga gewoon door met kolfen op me werk maar dan in de pauze ofzo8)
7 maanden uitsluitend bv (daarvan 3 maanden lang 4 dagen per week gekolfd op m'n werk); daarna gedeeltelijk vervangen door kv omdat ik het kolven een beetje zat werd en de productie terugliep (o.a. omdat ik te veel met kolftijden heb zitten schuiven). net voor z'n eerste verjaardag helemaal gestopt, omdat ik het wel genoeg vond zo. geen echt goede reden, ik vond het gewoon goed geweest.
Bij de eerste 6 weken gewoon, daarna tot 3 maanden gekolfd, omdat ze jbpm alleen door de fles gemengd dronk en behoorlijke reflux had. Bij mijn zoontje geef ik nu nog bv, geen idee tot hoelang ik het volhoud, gewoon zolang het goed gaat. Bij mijn dochtertje was ik trouwens al een maand na de geboorte alweer gaan werken. Toen was ik eigen baas en kreeg ik anders geen cent binnen als ik niet werkte (hebben ze nu zowaar eens aangepast). Dat werkte inderdaad niet echt bevorderlijk. Nu heb ik er gewoon meer tijd voor.
Ik geef nog steeds bv en het einde is wat Kyra betreft nog lang niet in zicht. Ze geniet er met volle teugen van en het is naast (bij)voeding ook een heerlijk kroelmoment.
ik ben gestopt (eiegn keuze) omdat ik niet op me werk wilde kolfen ik gaf de momenten dat ik thuis was nog wel maar me mannetje moest op een gegeven moment zolang drinken om er een hele voeding uit te krijgen dat ik t zielig vond en dus met 3,5 maand volledig ben overgestapt op kv. maar ik heb er zo een spijt van!!! mocht ons t gelukvan een 2e kindje gegunt zijn ga ik t zeker langer volhouden ( baas heeft al toegezegd dat ik 9 maanden volledig mag kolven das wettelijk natuurlijk maar dat ik daarna ook nog een uurtje per dan van hem krijg om te kolfen, lief he )
Ik geef nog steeds bv (Milan is bijna 15 maanden) en ben voorlopig ook nog niet van plan te stoppen. Mijn voordeel is wel dat ik niet heel vaak heb hoeven kolven, omdat ik vooral vanuit huis heb gewerkt (tot nu toe, binnenkort gaat dat veranderen). Kolven gaat hier ook niet super, maar ik heb inmiddels wel een voorraadje opgebouwd.
Ik heb 10 maanden borstvoeding gegeven. En vanaf dat hij 9 maanden was kreeg hij 's middags een fles kv. En met 10 maanden was ik het toen ineens helemaal beu en ben ik ook ineens best snel gaan afbouwen. Voorlopig geen volgend kindje, maar als ik ooit nog een kindje krijg toch zeker weer borstvoeding. Ik heb maar een korte periode (3mnd) hoeven kolven want ik studeer nog dus de zomervakantie was ik sowieso gewoon thuis. Ik kolfde heel makkelijk en best veel. Meer dan dat mijn zoontje dronk.
ik geef nog steeds bv. nu 14 mnd. had vantevoren geen idee over hoe lang. omdat ze flesjes weigert, zat er niets anders op. haar behoefte aan de borst is zo groot dat ik voorlopig ook niet van plan ben om af te bouwen. ik krijg zowel bewonderende als negatieve reacties. voorlopig vind ik het zelf prima om bv te geven. zeker tot 2 jaar (ik begreep dat dat het advies van de WHO is), maar heb nog geen zin in de negatieve reacties als ze daarna nog steeds zo behoefte aan de borst heeft. maar goed, dat zien we dan wel weer
Sasha is 17 maanden en ik geef nog steeds BV. Ik was in het begin thuis en ben pas gaan werken toen Sasha 1 was. Op de dagen dat ik werk, krijgt ze sochtends smiddags en savonds, als ik thuis ben, wanneer ze wilt. Dus kolven was hier ook niet nodig.
Ik heb 25 maanden borstvoeding gegeven. M'n dochter was er toen klaar mee, was toen ook alweer een paar maanden zwanger van de 2e en stond nagenoeg droog. Als zij nog had gewild, had ik nu nog gevoed.
Mijn kinderen hebben allebei een aantal jaar borstvoeding gekregen, ook toen ze al naar school gingen. Ik heb dit trouwens wel altijd gecombineerd met (bijna) fulltime werk.
zit nu op 8,5 maand en wat mij betreft is het einde nog niet in zicht. Ik had wel als doel minimaal 6 maanden volledig bv.en toen was ze ineens 6 maanden...moest er nog niet aan denken om te stoppen. mij nieuwe doel is nu: geen kunstvoeding geven. Dus tot 1 jaar zeker nog bv en zit eraan te denken daarna alleen de ochtend en avond nog ofzo. Zal er ook aan liggen of en wanneer zich een 2e ukkie aandient.
Ik geef nog steeds BV, over een paar dagen is mijn dochtertje 15 maanden. Ze krijgt nu nog 3x per dag BV. Ik heb het geluk tegenover het KDV te werken. In het begin ging ik 2x per dag naar het KDV toe om lieve te voeden. Toen mijn voedrecht over was met 9 maanden zat ik nog op 1 voeding tijdens werktijd. Deze doe ik nog steeds, 's ochtends en aan het einde van de middag haal ik dat half uurtje in.
Ruim 1,5 jaar BV gegeven. Gestopt op verzoek van mn dochter . Maar er viel niet veel meer te halen en het deed pijn ivm zwangerschap, dus was gewoon goed Kolven is nooit mn hobby geweest, ook altijd net aan genoeg gekolft. Maar het is ook een kwestie van routine en 'gewoon doorgaan'. Een goed (dubbelzijdig elektrisch) apparaat kan veel schelen en verder proberen even te ontspannen. Soms makkelijker gezegd dat weet ik ook wel: ik werk in het onderwijs en kolfte soms echt tussen de colleges door ... dan had ik net aan een minuut of 20 inclusief liftritje en wachten tot de deur van kolfruimte werd geopend door meneer van de sleutel . Maar ik wilde perse 6 maanden volledig BV geven en daarna ging het alleen maar makkelijker. Met 12 maanden gestopt met kolven en al voor die tijd langzaam laten wennen aan koemelk.