Binnenkort gaan mijn man en ik voor het eerst een avondje weg. Eerst naar de film en daarna lekker uit eten. Ik heb nu een week lang af en toe gekolfd, zodat de oppas moedermelk in een flesje kan geven. Maar ik heb geen idee hoeveel melk ik uit de vriezer moet halen! Ik heb al gevonden dat je 150 tot 180 ml per kilo moet geven als je flesvoeding geeft, dat is ongeveer 1 liter voor mijn zoon. Hij drinkt ongeveer 7 maaltijden, dus 150 ml per maaltijd. Maar ik heb natuurlijk geen idee hoeveel bv hij normaal drinkt... En ik weet niet zeker of hij aan 1 maaltijd genoeg heeft, vaak clustert hij aan het begin van de avond, precies als wij weg zijn dus. Alles wat ik uit de vriezer haal en hij niet drinkt moet weggegooid worden toch? En als hij nog honger heeft kan je niet snel een flesje ontdooien toch? Ik heb trouwens verschillende hoeveelheden ingevroren: 2x60, 80 en 120 ml en ik heb 2x55 ml in de koelkast. Wat zouden jullie doen?
Hoe oud is je kindje? Ik zou 1 flesje uit de vriezer halen. Dat kan ie dan van de oppas krijgen. Daarnaast zou ik ook vers gekolfde melk in de koelkast zetten, dit kan de oppas eventueel nog geven als de baby nog honger heeft. Als ie dat niet drinkt, hoef je het niet weg te gooien.
Mijn zoontje is 2 maanden oud. Welk flesje zou je eruit halen? Ik heb ze in verschillende hoeveelheden ingevroren.
2 maanden oud dus? Ik zou 120 cc in het flesje doen en dan dus ook nog een vers reserveflesje in de koelkast doen mocht hij nog een keer willen drinken. Veel plezier met jullie eerste avondje uit!
Mij hebben ze op het bureau gezegt ong 30 cc per kg lichaamsgewicht per voeding. Hier krijgt onze dochter geregeld afgekolfde melk uit een flesje en meestal doe ik er dan iets meer in (mag ook want bv is toch op vraag en aanbod). Meestal drinkt ze het flesje leeg of laat net een 10 cc zitten als ik dat aanhoud, ze is daarna ook gelijk tevreden dus niet huilen dat is voor mij het teken dat ze er genoeg aan heeft.