Hoi, een half jaar geleden is onze dochter geboren. Ik was de 1e 2 maand totaal nog niet toe aan je-weet-wel met manlief. Doodmoe door zorgen voor kleintje, lichaam wat weer tot zichzelf moest komen, anyway, jullie kennen het vast wel. In de 3e maand besloot ik weer aan de pil te gaan, maar ik gaf borstvoeding. Het werd Cerazette. Die bestaat uit maar 1 hormoon. Op zich bevalt hij wel, voornamelijk omdat ik geen hoofdpijn meer heb wat ik wel had met het slikken van Mercilon(deze slikte ik al sinds mijn 16e, ben nu 31). Enige wat me opvalt is dat ik enorm ben aangekomen! Ik was al geen slanke den, maar tijdens zwangerschap kwamen er alleen de nodige zwangerschapskilo's bij(ongeveer 10), maar verder werd ik niet dikker, het was puur en alleen buik/kindje. Na bevalling was ik ook niet superslank, maar voelde me wel slanker dan voor zwangerschap, en je zag het ook. Maar sinds ik die pil slik ben ik meer dan 5 kg aangekomen!:x Ik loop bij dieetiste(al paar jaar), en die schrok ook. Ik eet niet extreem veel en ik vreet al helemaal niet dagelijks zakken chips of pakken koek leeg. Het vet zit vooral aan mijn buik, gatverdamme wat lelijk! ook bh's zitten op mijn rug te strak, au! We willen graag nog een 2e, maar nu nog niet. Wachten sowieso tot onze dochter zo anderhalf tot 2 jaar is. Andere anticonceptie is voor mij geen optie. Ik slik deze troep omdat het niet anders kan, maar als ons gezin compleet is gaat er bij mij een knoop in! Ben zo zat van die troep! Vraag me af of er meer dames zijn die deze pil slikken en last hebben van overgewicht en oja, een slecht libido(lijk wel een vrieskist) Groetjes!
Hi Nora, Ik heb geen overgewicht, maar ik kwam wel aan door cerazette. Sinds ik ben gestopt zit ik weer op mijn oude gewicht. Mijn libido is nooit zo sterk geweest dus of het door de cerazette kwam...? Zonder pil is míjn libido wel beter! Dus misschien is mijn libido wel gerelateerd aan de pil, maar het werd niet nog minder met cerazette volgens mij.
Ik slik al sinds de bevalling Cerazette, en ik val alleen maar af Dat van het libido is hier wel hetzelfde... Ben erover aan het denken om met de pil te stoppen... maar ja wat dan? Condooms
En je bent zeker niet zwanger? 5 kilo vind ik best veel, zeker als het plaatselijk is. En omdat het buik en borsten zijn dacht ik misschien..
Waarom mag je niets anders dan? Of condooms, als jullie toch op termijn een 2e willen, dan kan je lichaam ook vast ontpillen.