Hoe lang hebben jullie kindjes sondevoeding gehad?

Discussion in 'Prematuur' started by mayke1980, Feb 1, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

Apr 15, 2007
    1,017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Hallo allemaal,

Ik ben ondertussen bevallen van een geweldige zoon Wout. Hij is met precies 36wk geboren. Hij heeft niet in de couv gelegen, zijn start leek heel goed. De eerste dagen kwam hij goed door en dronk goed.
    Na 4 dagen was hij zoveel afgevallen en verzwakt dat het drinken niet goed meer ging. Toen is besloten een sonde in te brengen.
    Nu gaat het beter, vandaag zelfs 4 flessen zelf leeg gedronken. En van de andere 4 nog maar en deel via de sonde.

Ik ben benieuwd hoe lang jullie kindjes gevoed zijn via de sonde en hoe lang het duurde voor jullie ze uiteindelijk thuis kregen..

Mijn dochter is met 35 wk geboren, zij dronk echter goed, en deed het verder prima. Ze werd alleen even knal geel en moest onder de lamp. Toch kwam ze na 8 dagen al thuis. Helaas zal haar broer dat niet gaan redden...

groetjes, Mayke

2. trotse mamie

Feb 1, 2009
    45
    0
    0
    mama van twee meiden
    ....
    gefeliciteerd met je zoontje

twee kindjes en alletwee vroeg geboren

haden ze wel goed gewicht?

mijn jongste dochter is met 33 wk geboren en we hebben haar twee weken aan de sonde gahad
    ze heeft een week in zkh gelegen , en we hebben thuis sondetrajeck afgemaakt
    ze is geboren met een gewicht van 2080 gr
    we hebben thuis een week nog via de sonde en daarna groeide ze als kool

hoop dat je de kleine snel thus hebt dan kan het genieten beginnen
    groetjes jessica

3. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

May 2, 2007
    2,637
    2
    0
    Mayke, gefeliciteerd met je zoon!
    Mijn zoon is met 31w en 5 d geboren en heeft in totaal 4,5 a 5weken in het ziekenhuis gelegen (dus met 36 weken en 2 dagen naar huis), waarvan denk ik 3 weken met de sonde (langzaam afgebouwd).
    Hoop dat je hem snel mee naar huis mag nemen!

4. enna

enna Actief lid

Apr 9, 2008
    280
    0
    0
    verzorgende
    Tilburg
    Hoi Mayke,
    Van harte gefeliciteerd met je zoon Wout!
    Wat jammer dat hij niet zo goed drinkt, ik hoop dat je hem gauw mee mag nemen naar huis!
    Mijn dochter is met 31 weken geboren en heeft 4 weken een sonde gehad. Ze zou eigenlijk met sonde naar huis gaan, maar toen begon ze flesjes te drinken en mocht ie er toch uit. Ze heeft ongeveer 4 weken een sonde gehad.
    Heel veel succes en vergeet niet te genieten!

5. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Gefeliciteerd met Wout!

Mijn zoontje is met 29.4 weken geboren en is morgen 8 weken oud. Zijn sonde is er eergisteren pas uit gegaan, en het gaat heel erg goed! Mijn mannetje is nog niet thuis, dat duurt nog even ;)

6. eerlijkbeertje

eerlijkbeertje Bekend lid

Oct 10, 2007
    686
    0
    0
    Friesland
    gefeliciteerd met je zoon! ons dochtertje heeft 8 maand sondevoeding gehad!ze is met 36 wkn geboren en is heel erg ziek geweest...ze heeft een dikke 9 wkn in het umcg gelegen daarna nog een paar dagen in het ziekenhuis in de buurt...daarna naar huis met sonde voeding...gelukkig is de sonde er nu uit, en drinken wil ze nog steeds niet goed maar we zijn druk aan het oefenen met een gewone drinkbeker en verder lepelen we alles!en dat gaat heel goed..ook hebben we hulpp van logopedie...heel sterkte en ik hoop voor jou dat hij het drinken snel oppakt!

7. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

Apr 15, 2007
    1,017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Dank jullie wel voor de reacties!
    Hij drinkt sinds vandaag iets beter zijn flessen leeg. We hopen zo dat het snel beter gaat en we hem snel thuis hebben! Al besef ik heel goed dat we nog in een "luxe" positie zitten als ik jullie verhalen lees.
    Goed te lezen dat het nu allemaal goed gaat!

Groetjes, Mayke

8. Jipper

Jipper Fanatiek lid

Jan 22, 2008
    2,394
    1
    0
    Fijn dat het beter gaan Mayke. Het klinkt veelbelovend in ieder geval.
    Onze jongens hebben ongeveer 10 weken sondevoeding gehad. Maar toen ze eenmaal doorhadden hoe het werkte aan de borst en met de fles gingen ze als een speer. De hersentjes zijn nou eenmaal nog niet helemaal ontwikkeld om dit harde werken al te doen, het komt vanzelf. Sterkte!

9. Joni80

Joni80 Actief lid

Aug 29, 2008
    160
    0
    0
    Deventer
    Gefeliciteerd nog met je zoon.
    Stijn heeft 4 weken sonde gehad en de dag voordat hij naar huis mocht is hij eruit gehaald. Opeens kon hij wel goed zijn flessen leegdrinken.

10. spotlight

spotlight Actief lid

Mar 18, 2008
    437
    0
    0
    Noah is 11 weken te vroeg geboren en heeft bijna weken een sonde gehad.

11. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

May 20, 2008
    3,051
    1
    0
    In m'n huis
    Hoi! Gefeliciteerd met je zoon!

Onze zoon is ook met 36 weken geboren en helaas bleek zijn start dus niet goed te zijn. Zijn longetjes waren nog niet rijp, maar hij had een prima geboortegewicht, wel 3640gram. Hij is in Nijmegen opgenomen geweest op het NICU en daar aan de beademing gelegen. Daarom kreeg hij ook sondevoeding. Hij heeft precies een week geheel sondevoeding gehad en daarna nog een paar dagen sondevoeding gecombineert met de fles. Daarna heeft hij zelf tot 2 keer toe besloten om de sonde eruit te trekken. In totaal heeft hij 2 weken in het ziekenhuis gelegen.

12. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

Apr 15, 2007
    1,017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Wout is vandaag gelukkig weer gegroeid, helaas heeft hij vandaag weer erg weinig zin om te drinken. Hij drinkt nog steeds maar zo'n 40 uit de fles. De laatste 20 gaan steeds per sonde.

mis hem...

13. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Natuurlijk mis je hem! Hij kan ook ineens de slag te pakken krijgen en dan heb je hem snel mee naar huis. Ik hoop het voor je ;)

14. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

May 20, 2008
    3,051
    1
    0
    In m'n huis
    was bij onze zoon ook zo, ging een paar dagen goed en toen ineens weer minder. Hebben toen een andere speen geprobeert en toen ging het veel beter. Misschien bij jullie ook een optie? (weet niet of het al geprobeert is).

Kan me heel goed voorstellen hoor dat je hem mist! Ik vond het vreselijk om steeds maar weer naar huis te moeten, zonder hem. Er hebben heel veel tranen gevloeit in die weken, maar dat zal iedereen hier wel herkennen. Het enige wat je kunt hebben is heel veel geduld, ga van de lange termijn uit, dan kan het alleen maar meevallen.
    Dit hebben wij ook gedaan en toen kwam hij veel sneller dan verwacht thuis, heerlijk gevoel is dat!

Heel veel sterkte!

15. mamatwan

mamatwan Actief lid

Jun 18, 2008
    112
    0
    0
    maastricht
    onze zoon is geboren met 35+4 en woog 2000 gr 46 cm. heeft in totaal twee weken sondevoeding gehad. 's ochtends en 's avonds mocht ik hem dan aanleggen voor borstvoeding (met tepelhoedje). wat trouwens dan wel betekende dat ie vaak een gedeelte borstvoeding dronk, dan nog een beetje uit de fles en het laatste beetje via de sonde.

op dinsdag kregen we te horen dat ie vrijdags naar huis mocht en de donderdagavond bleek dat meneer ALLE voedingen zelf had gedronken en dat is ie blijven volhouden, heb thuis zelfs niet eens meer hoeven bijvoeden.

16. Saffron

Saffron Fanatiek lid

Mar 25, 2008
    1,086
    0
    0
    Allemaal nog gefeliciteerd!

mijn zoontje (inmiddels 8 maanden), is ruim 5 weken te vroeg geboren. Hij heeft het de eerste dagen erg zwaar gehad, maar knapte daarna goed op. De eerste twee weken kreeg hij het meeste via de sonde. Toen wij aan de arts hadden gevraagd of hij met sonde naar huis mocht, werd deze echter boos en wilde dat absoluut niet (ik ben verpleegkundige en geef dagelijks sondevoeding aan kleine kinderen). Ons zoontje heeft dat waarschijnlijk gehoord :) en trok die zelfde avond de sonde er uit en begon goed te drinken. Toen hij bijna 3 weken oud was en ruim 3 dagen alles zelf gedronken had, mocht hij mee naar huis. De eerste twee weken thuis dronk hij nog zeer wisselend, ook omdat we de bortsvoeding toen pas konden gaan opstarten (na 3 weken alleen maar kolfen).
    Nu eet en drinkt hij erg goed (zolang er maar geen kruimels of stukjes in zitten :) ).

17. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

geboren bij 28 of 29 weken (hoeveel weken hij bij de geboorte was dat weten we niet) en nogsteeds via de sonde, omdat hij nog niet kan slikken (is nu 33 weken en een paar dagen). mag al wel beginnen met oefenen voor het geven van borstvoeding.

Share This Page