Menstruatie na spiraal

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Vanesje34, Oct 30, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vanesje34

Vanesje34 Fanatiek lid

Aug 27, 2014
    1,235
    0
    36
    Flevoland
    Hallo,

Ik ben nu 3 maanden aan het "proberen" zwanger te worden. En het spiraal is er 3 maanden geleden uitgehaald. Nu heb ik wel regelmatige cyclussen namelijk 28 - 30- 29 dagen. Maar als ik menstruer is het de eerste dag bruin, de tweede helder rood en de derde dag bruin en dan weg. Alle 3 de maanden duurde dit zo kort. Voor het spiraal (6 jaar geleden) was ik erg heftig ongesteld. Wel 6 dagen en zewrde bloedingen. Is mijn menstruatie te kort om zwanger te worden? Wat betekend een korte menstruatie? En ben ik nog aan het ont-spiralen?

2. Monique

Monique Verloskundige

May 6, 2014
    1,572
    0
    0
    Goedenavond,

had je toevallig de mirena? Dit is een hormoonspiraaltje. Net zoals bij het stoppen van de pil, moet het lichaam inderdaad weer in een normale cyclus komen. Dit heeft even de tijd nodig. Het hebben van een nu nog korte menstruatie hoeft geen invloed te hebben op het zwanger raken. Succes!

Groetjes Monique

3. Vanesje34

Vanesje34 Fanatiek lid

Aug 27, 2014
    1,235
    0
    36
    Flevoland
    Hoi Monique,

Bedankt voor je antwoord.
    Ik had id het mirena spiraal.
    Hoe lang duurt het gemiddeld om weer een normaal cycles te krijgen? Ik ga nu de vierde maand in.

4. Monique

Monique Verloskundige

May 6, 2014
    1,572
    0
    0
    Goedemiddag,

het kan wel een half jaar duren voordat je cyclus regelmatig is. Bij sommige vrouwen duurt het echter langer. Indien de cyclus na een jaar nog onregelmatig is, is het raadzaam om naar de huisarts te gaan. Succes!

Groetjes Monique

Share This Page