irritatie onder borsten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door meinouw, 8 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meinouw

meinouw Actief lid

16 sep 2008
    431
    0
    0
    zutphen
    Ik heb sinds korte tijd onder 1 borst echt helemaal mijn huid rood en geirriteerd. Ik probeer het echt zo droog mogelijk te houden. Doe zelfs talkpoeder erop voor ik mijn bh aan trek, maar het helpt niet.
    Heeft er iemand tips? Het is zoooo irritant, want als het gaat jeuken en ik ga eraan zitten wordt het steeds erger....

2. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Vervelend zeg.
    Het klinkt als een smetplek (intertrigo). Je kunt zinkzalf evt proberen. En inderdaad goed drooghouden. Sommigen gebruiken katoenen stukken stof om ertussen te leggen (heb ik gezien in het ziekenhuis).
    Zie: http://www.huidinfo.nl/smetplekken.html

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Idd zinkzalf, maar dan niet als je kleding aanhebt, want zalf en kleding bij elkaar kan juist weer extra gaan broeien...
    En verder katoen dragen en je bh zoveel mogelijk af... als je thuis bent enzo.

4. meinouw

meinouw Actief lid

16 sep 2008
    431
    0
    0
    zutphen
    ik zal het eens proberen, want ik moet straks (ik hoop heel snel :) ) ook nog borstvoeding gaan geven en als het dan al irriteert is dat ook niet fijn.
    Bedankt voor de reactie's

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik heb het ook...

Ik heb het gekregen door een synthetische zwangerschapsbh, terwijl ik weet dat ik daar niet tegen kan! 's Avonds op de bank begint het te jeuken, echt rot! Ik ben ook aan de talkpoeder en doe de bh ' s avonds uit en draag geen synthetische shirtjes en hemdjes meer.
    Ik heb er ook een par dagen nestosyl opgesmeerd, dat is een vette helpt-tegen-alles-creme, maar dat hielp niet hiertegen, want het ging idd alleen maar meer broeien en jeuken!

Holy shit, zie nu die foto uit de link, maar dat heb ik echt niet hoor, bij mij is het maar een klein rood randje!

6. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik werk in de zorg en wij hebben een client die had dit ook heel erg.
    Wat wij doen is een heel dun laagje sudocreme en dan een droog gaasje erop.
    Dit elke dag weer doen en het oude laagje sudocreme verwijderen met een beetje babyolie.
    En zo is het bij die client overgegaan
    Je kunt ook een oud laken in stukken scheuren en daar een reepje van gebruiken.
    Suc6 er mee hopelijk ben je er snel vanaf

7. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik had het van een voedingsbh met beugels.
    Gebruik nu al een tijd weer die zonder en het is weg.
    Moet zeggen dat ik er vooral van de zomer last van had en ik toen met talkpoeder ben bezig gegaan.

8. meinouw

meinouw Actief lid

16 sep 2008
    431
    0
    0
    zutphen
    Ik had het nooit eerder gehad, maar met die dikke buik en dikkere borsten is het wel ff wat anders natuurlijk. Maar ik heb ook al een paar dagen geen bh aan gehad omdat ik toch een paar dagen niet mijn huis uit ben geweest. Maar het is nog niet minder geworden. Nou maar eens de zalf proberen dus

9. youme

youme Lid

19 nov 2007
    96
    0
    0
    Ik heb er ook regelmatig last van en ik smeer dan 's avonds de plek in met Bepanthen, een zalf die je gewoon bij de drogist kunt kopen (en wat je overhoud kun je straks evt ook gebruiken bij luieruitslag...)

10. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Ik heb er ook last van! Eigenlijk alleen maar aan 1 kant.
    Ik smeer er uierzalf op voordat ik ga slapen en dat scheelt een hoop ;)
    Maar kan de sudocremetip wel eens uitproberen

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Ik had het een beetje (nou totaal niet zoals op de foto) in de laatste weken van mijn zwangerschap met warm, zweterig weer. Dan deed ik er ook een badstoffen doekje (je kunt er bijv. spuugdoekjes voor gebruiken) tussen. En insmeren met zinkzalf. Ging vanzelf weer over.

12. zogelukkig

Gisteren bh-loos doorgebracht en een paar keer talkpoeder gesmeerd en het wordt al minder, gelukkig!

13. laura28

laura28 Fanatiek lid

15 okt 2008
    1.277
    0
    0
    liever geen talkpoeder gebruiken op smetplekken, dat gaat namelijk als het vochtig word rullen.

beter is om het droog te deppen en er een heel dun laagje zinkolie op te doen en er tegenaan een stukje engels pluksel wat je kunt halen bij de drogist.

dat neemt heel goed het vocht op. is het na een 2 weken nog niet weg dan even langs de huisarts want dan kan het een schimmelinfectie zijn of worden.

succes,

laura

14. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Bij smetplekken kan je beter geen talkpoeder of vette zalven (zoals uierzalf gebruiken).
    Ik heb in de ouderenzorg gewerkt en heb daar veel smetten behandeld.
    Goed schoonmaken, goed drogen, zinkzalf erop en dan afdekken met een gaasje of een lapje katoen (bv. van een oud laken) omdat dit dan het vocht opneemt. Twee maal daags behandelen. Oud zalflaagje eraf halen met rozenolie (of evt. babyolie kan ook)

15. meinouw

meinouw Actief lid

16 sep 2008
    431
    0
    0
    zutphen
    ow dus maar gauw ophouden met die talkpoeder dus....

16. zogelukkig

Ik vind talkpoeder rust geven en het wordt er echt minder van, het gaat ook niet rullen "ofzo", dus waarom mag het dan niet?
    Het gaat juist broeien en jeuken als ik er welke zalf dan ook op smeer!

Deel Deze Pagina