De oudste zit hier sinds vorig jaar april op zwemles, en nu na ruim een jaar zit ze eindelijk in badje 3, nog 2 te gaan dus...... Persoonlijk vind ik het erg lang duren, maar ze durfde noot goed met haar hoofd onder water en nu ze dat eindelijk durft gaat het beter, maar mag toch hopen dat ze voor 2015 begint haar zwemdiploma wel heeft.......
Bijna 2 jaar (na zomervakantie begonnen, nu net klaar). Maar het eerste half jaar durfde hij zijn gezicht niet onder water te doen. Dat was dus echt nodig om hem watervrij te krijgen. En daarna een half jaar ook nog wel eens een weigering door die waterangst.. Hij heeft anderhalf jaar in het ondiepe gezeten en 4 maand in het diepe. Toen ging het snel.. Hij lest 1x45 minuten, zijn neefje 2x30, die gaat veel sneller. Zou dat nog uitmaken?
Hier sinds september bezig, ze zeggen dat ze er ongeveer een jaar over doen. Hij zwemt bij een particuliere vereniging met een groepje van maximaal 6 kinderen ideaal.
6,5 jaar omdat mijn zoon hypermobiel was en sommige handelingen daardoor niet goed ging had al paar keer gesprek erover gehad waarom het niet goed ging totdat iemand van de commisie langskwam bleek ook hypermobiel te zijn 2 maand later had hij zijn diploma eindelijk
Mijn zoon zit sinds afgelopen herfstvakantie op zwemles, nu zo'n 8 maanden. Hij zit in een groep met 10 kinderen. Van deze groep mogen er 3 afzwemmen voor de vakantie. Mijn zoon heeft 3 schubjes (zal wel 4 worden voor de vakantie). De meesten hebben 4 schubjes. Voor A diploma zijn 6 schubjes nodig.
Bij mijn zoon 10 maanden maar hij heeft heeft de eerste 6 maanden 2 zwemlessen van 45 minuten per week gehad en nu 1 per week en in zijn groep zitten 6 kindjes. Het is zo'n garantie pakket voor A en B, 1 bedrag voor een jaar zwemles en als het langer duurt dan kost het je niks extra. Als het gewone zwemles zou zijn dan was het dan 16 maanden.
Onze meid heeft er 1,5 jaar over gedaan. Ze was 4 jaar en 10 maanden toen ze begon. De eerste maanden ging ze één keer per week, daarna twee keer per week en dan 45 minuten les per keer. Ze heeft vrij lang in bad 1 gezeten, ze was zo door bad 2 en 3. Bad 4 duurde weer wat langer, omdat ze moeite had met het duiken door het gat. Paarse Wat zijn schubjes?
1,5 jaar met 1 keer per week zwemles van 50 min. Maar hij is erg jong (ruim 3 jaar) begonnen, daardoor heeft het wat langer geduurd. Wel moet ik zeggen dat 2 kinderen die samen met mijn zoon zijn begonnen nog steeds in badje 1 zitten. Het verschilt dus echt per kind.
Iets na haar 4,5e begonnen en net voor haar 6e verjaardag haar A gehaald. Ze was wel erg angstig om haar gezicht in het water te doen en had een enorme schaarslag: dat heeft wel echt vrij veel tijd gekost om zo goed te leren zwemmen.
Ze zit nu 13,5 maanden op zwemles en ze zit nu in badje vier (hierna is er nog badje vijf). Ze is begonnen met precies vier jaar en zwemt een keer per week 45 minuten (paar lessen gemist ivm buisjes en ooronsteking).
Je kunt beter vragen hoeveel zwemuren en in welke samenstelling. Duur zegt niets Hier 1,5 jaar 45 minuten per week (en niet in de vakanties). Eindeloos over het 4e badje gedaan met dank aan een badmeester die inmiddels te horen had gekregen per x datum boventallig te zijn... Begonnen met 4 jaar en 4 maanden en afgelopen zaterdag afgezwommen. Naar ons idee had het circa 4 maanden gescheeld als we een andere badjuf/meester hadden gehad.. we krijgen ook 15 lessen terug van de zwemschool ivm slechte presteren van de badmeester
Dat hangt er vanaf hoe vaak er gezwommen wordt. Hier is 45 klokuren gemiddeld en 45 klokuren is bij ons 60 lessen (dat komt dus neer op 1 jaar en circa 3-4 maanden (er wordt ongeveer 45 weken per jaar gezwommen) maar ga je 2 x per week zwemmen dan kan het dubbel zo snel gaan.. en we hebben ook nog een 20 weken cursus (minder dan 5 maanden dus maar dat is 2,5 uur per keer!)
Ik hoop dat onze zoon zn A haalt in de zomervakantie, dan heeft hij er 1 jaar en 3 maanden over gedaan. Hij was 4 jaar en 3 maanden toen hij startte, dat is best jong, ze missen vaak dan toch wat kracht. maar hij was wel direct watervrij. Ook heeft hij tijdens de vakanties turbozwemmen gedaan ( 5 dagen lang 1,5 uur) en dat gaf ene behoorlijke inhaalslag! Normaal zwemt hij 1x per week 3 kwartier.
Onze zoon is begonnen toen hij 4 jaar was Had elke week 1 uur les (vakantie's werden gewoon doorgegeven, behalve grote en kerst vakantie) Toen hij 7 jaar en 3 maanden was had hij zijn A diploma (zoon heeft ASS)
Landelijk is 45 tot 55 klokuren gemiddeld. Eén of 2 x in de week lessen schijnt daarbij toch niets uit te maken heeft onderzoek uitgewezen... Hier 11 maanden over A - 45 minuten in de week =36 klok uren. Ze was erg snel doordat ze rustig en geconcentreerd was (voor haar leeftijd) en omdat ze al een goed startniveau had door ouder en kind zwemmen. Na 16 maanden had ze ABC .
Hier zwemmen ze 1 keer in de week 1,5 uur In de vakantie altijd door..behalve de zomervakantie 108 klokuren
Onze dochter is 11 mei 2013 begonnen met zwemles en heeft in april 2014 afgezwommen voor A. Ze heeft 1 keer in de week 45 min. Les. Ze mag zaterdag 5 juli afzwemmen voor B