hoe lang heeft jouw kind over zwemdiploma A gedaan?

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by jmm, Jul 2, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. boogschutter78

boogschutter78 Actief lid

Oct 18, 2006
    276
    0
    0
    Gelderland
    15 maanden met 1x in de week 45 minuten. Nu bezig met B.

2. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

Jun 26, 2009
    5,330
    0
    36
    Midden v/h land
    Precies een jaar tot A en een half jaar later ook B en C erbij. 1 keer per week 1 uur zwemles.

3. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

Sep 23, 2013
    4,559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik dacht dat jouw zoon ook turbozwemmen had gedaan? Heeft dat niks uitgehaald dan?

4. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

Sep 23, 2013
    4,559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoon ging op zwemles toen hij 4 jaar en 4 maanden was. Hij had in de zomervakantie gezwommen en wou het zó graag (na 4 jaar bang voor water te zijn geweest). Hij was meteen watervrij maar wel de langzaamste van de groep, echt gewoon kleinere beentjes en minder kracht. Maar hij heeft echt talent (geërfd van zijn moeder?) en vindt het vooral heel leuk. Hij moest in het voorjaar door een operatie twee maanden stoppen en zit inmiddels weer in zijn oude groep, echt heel knap! Ik verwacht dat hij met 14/15 maanden af zal zwemmen (45 min/week) en anders: lekker doorgaan, want zwemmen is heerlijk!

5. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,818
    113
    Mijn oudste is december 2012 begonnen en nog niet klaar helaas. Hij gaat nu heel hard, maar het zwembad gaat nu 10 weken dicht, dus ik denk zeker dat het wel december 2014 wordt voor hij klaar is, dat zal dan dus 2 jaar zijn.

6. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,803
    4,187
    113
    Wij zijn nu 18 maanden bezig en zitten in bad 4. Nog 2 te gaan

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij hebben onze oudste eerst met 4 jaar en 2 maanden op zwemles gedaan; was geen succes. Watervrees en zwemleraren die ik het liefst kopje onder zou duwen.
    Een jaar later weer geprobeerd. Ander zwembad, 1 meester, 1 groep per keer. Watervrees was hij zo vanaf.
    Eerste half jaar een half uurtje per week. Daarna begon schoolzwemmen en omdat hij het zo goed oppakte ging hij 2 keer per week een half uur zwemmen ipv 1 keer.
    toen had hij A in een 5 maanden.
    Leszwemmen weer terug gebracht naar 1 keer per week een half uur. 2 maanden later had hij B. En 2 maanden later had hij C.
    Ondertussen nog wel schoolzwemmen, maar dat was bij het zwembad waar ik hem de eerste keer af heb gehaald. Ik vond dat meer een natte gym.
    En ik was er altijd bij, want ik vertrouwde die lui voor geen meter toen hij nog geen diploma had. Heb er ook ooit eens een topic over geopend. Toen durfde hij het diepe nog niet in, en gooide ze hem zo met 1 kurkje ( waar je niet van blijft drijven ) in het diepe.
    GRRR, ik kan er nog boos om worden.

8. tuc

tuc Niet meer actief

In september zwemt ze een jaar. Ze is al een rond maar nog niet klaar dus ik heb onze hoop op volgende zomer staan dat ze het toch wel voor de vakantie heeft. Dat zou dan dik 1,5 jaar zijn.

9. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,063
    3,858
    113
    Mijn dochter heeft 10 maanden over haar zwemdiploma gedaan en er zaten nog wat vakantieweken tussen.
    Eerste deel was 1,5 uur les per week, daarna 2 uur. Ze was 4 jaar en 3 maanden toen ze begon, dus best jong.
    Mijn zoontje zit bij een ander zwembad, ander lessysteem, hier zijn 7 stappen die je maakt, hij is in maart begonnen en zit nu bij stap 3. Overigens als enige van zijn startgroepje, de rest zit nog bij stap 2. Hij moet nu alleen wat meer moeite doen, dus ik verwacht dat het wat langer doen voor hij bij stap 4 is. Hij was 4 jaar en 7 of 8 maanden toen hij begon. 1 uur les per week.

10. LiveLaughLove

LiveLaughLove Niet meer actief

a 15 maanden met 50 min per week. Nu 8 week later ook haar b gehaald. Na de zomer gaat ze verder voor c

11. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle was 5,5 toen hij begon met zwemles en heeft een maand voordat hij 7 werd zijn A diploma gehaald. Anderhalf jaar, dus. Hij heeft lessen van een uur per week.

Maar er vallen bij ons stiekem wel wat uren uit. In het voorjaar een week op vakantie is meteen 2 zwemlessen minder omdat hij op zaterdag zwom. Met kerst valt de les uit vanuit het zwembad, je gaat eens een keer een weekendje weg, of hij is een keertje ziek, op koningsdag ging de zwemles niet door en zo zijn er door het jaar heen toch een les of 5 die niet doorgaan.

Nu zwemt hij sinds begin mei op maandag avond en dat is ook al weer een keer niet geweest door pinksterdag. En nog een week op vakantie, dus alweer 2x niet. Nu komende maandag de laatste keer voor de zomervakantie en dan 25 aug weer de eerste les.

Hier gaat de zwemles in de schoolvakanties gewoon door, behalve in de zomervakantie en de week tussen kerst en oud en nieuw. Ik weet niet of dat overal zo is?

12. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

Jan 29, 2014
    2,251
    670
    113
    Mijn zoontje had zijn A binnen 14 maanden.

13. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,803
    4,187
    113
    Hier gaan ze wel door in de zomervakantie maar ipv de middag in de ochtend. je bent dan vrij om zelf te kiezen welk moment. Je kunt dagelijk om 08.45 of om 10.15. Niet heel handig vind ik, normaal zwemmen we om 18.00 op woensdag zodat de jongste lekker thuis kan blijven. 08.45 vind ik in de vakantie echt te vroeg en 10.15 is lastig als het mooi weer is en je wilt erop uit

14. tuc

tuc Niet meer actief

Hier veranderen ze ook de tijden...ik moest nu op een middag waarop ik 4 oppaskinderen heb...dus 6 in totaal:$ maar ik heb het kunnen verzetten. Zwem nu om 10 uur op de dag dat s middags die kindjes komen dus erop uit kan ik dan toch niet:)

15. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Wat ze hier ook hebben, trouwens is op vrijdagavond een uurtje "leszwemmen" met ouders. Dan kunnen de kinderen met ouders onder begeleiding van de zwemjuffen- en meesters het water in en kunnen ze het gat oefenen, leert de zwemjuf je hoe je je kind moet leren duiken enz. Pas sinds kort is dat in de avond, voorheen was dat voor onze kinderen altijd onder schooltijd, dus kon ik daar niks mee. Nu is de tijd verzet, en kunnen we wel een keer gaan.

16. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    De oudste ruim 21 maanden, met ADHD en dcd...
    De middelste 5 maanden.

De oudste is begonnen met wekelijks een half uur les, Max 5 kindjes.
    Daarna nog een paar maanden 1 uur per week extra.

De middelste is begonnen met 1,5 uur zwemles, 10 kindjes, 3 onderwijzers. De laatste 4 weken nog een half uurtje extra op een andere dag.

17. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

1 jaar en is nu op de helft voor haar B (6 weken)

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

nee, een zomercursus. Dat is 5 lessen extra.

19. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

Sep 23, 2013
    4,559
    0
    0
    NULL
    NULL
    10 toch?

20. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

Sep 23, 2013
    4,559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben trouwens vandaag met mijn zoon naar het zwembad geweest en die kan dus gewoon zwemmen, zo gaaf! Technisch natuurlijk niet perfect en ik ben er wel bij, maar toch!

Share This Page