hoe lang het matrasje in ledikant gebruiken ?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Porsche, Feb 17, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Porsche

Porsche Niet meer actief

hoi allemaal,

wij zijn zwanger van onze derde kleine, maar nu vroeg ik me af .. hoe lang gaat zo'n klein matrasje "mee"..
    onze oudste is van 2008 ...
    en de jongste dadelijk van 2012 ...

ik heb er altijd een extra molton onder gehad, het matras bij iedere verschoon beurt ( iedere week ) omgedraaid..

gr L b

2. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    3,708
    4
    38
    Tja, 'officieel' (lees: volgens de verkopers in de winkel) moet je voor elk kindje een nieuw matrasje kopen...tenzij je een dure hypoallergene hebt, die kunnen voor meerdere kindjes gebruikt worden. Maar ik weet niet of het bij die goedkope(re) matrasjes écht van belang is of dat het puur gaat om de omzet van zo'n babywinkel. Een matras dat 15 jaar oud is zou ik denk ik niet gebruiken, maar als je matrasje van 2008 is...ach, volgens mij moet dat prima kunnen!

3. misa

misa Niet meer actief

Ik zou gewoon goed voelen of er geen ligplekken in zitten. Anders kan het vast!

Hier krijgt de tweede wel een nieuwe (leenbakker a 30 euro). Maar dat is ook omdat de eerste nog in een ledikant zal liggen zometeen!

4. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Tuurlijk, das echt verkoop praat. Als mijn dochter 4 jaar met haar ledikant zou doen (wat theoretisch kan) zou het ook 4 jaar gebruikt worden. Nu heeft ze er 2 jaar in gelegen en zou de tweede er niet ook nog 2 jaar gebruik van kunnen maken? En wij hebben geen duur matrasje, gewoon van de Ikea, dus ik zou me er niet te druk om maken. Gaat niet zomaar stuk hoor, en hier is het ook nooit echt vies geworden van enorme doorlek of kots partijen (nooit zo erg gehad).

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik heb wel een nieuwe gekocht voor zoonlief. Vond ik wel zo fijn en fris. En dochter heeft de hare ook nog weleens gebruikt om in het camping bed te slapen.

6. Daro

Daro Fanatiek lid

Aug 1, 2010
    2,548
    0
    0
    West-Brabant
    Mijn zoontje heeft maar ruim anderhalf jaar in zn ledikantje geslapen en nooit veel gespuugd (tenminste, niet in bed) en zindelijk worden e.d. daar is hij nog niet aan toe.. dus dat matras kan best nog een ronde mee. Ik heb niet eens overwogen een nieuw matras te kopen.

Gezien de staat zou ik het bij dit matras ook best aandurven om het na 4 jaar nog te gebruiken. Als het niet vies of enorm doorgelegen is, gewoon doen dus.

7. sebasel4a

sebasel4a Fanatiek lid

Dec 23, 2009
    1,000
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier wordt het matrasje ook al vanaf 2008 gebruikt. De 2e ligt erop en de 3e heeft straks een nieuwe maar dat is omdat de 2e nog in het ledikantje ligt.

8. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hier dus ook anders had de derde er gewoon weer opgegaan. tis mij wel best;)

9. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Wij halen voor elk kind een nieuw matrasje, 60 euro bij de IKEA.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,252
    36,073
    113
    Ik gebruik straks gewoon het matrasje van de oudste weer, was een duur matras en ziet er nog supergoed uit. Bijna nooit op gespuugd en er is nooit op doorgelekt. Dat kan echt nog wel een ronde mee.

11. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik zou het ook nog gebruiken. Tycho gaat in een nieuw ledikantje (dezelfde maat als nu) en dan neemt hij zijn matras gewoon mee. En voorlopig zal hij nog wel in zijn ledikant slapen dus dan zou het ook 3-4 jaar meegaan.... Zoalng er indd geen doorligplekken in zitten of vlekken enz enz.

xx

12. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier straks een co-sleeper en daar doen we een nieuw matrasje in. 2e uk zal op een gegeven moment overdag in het ledikantje op de babykamer liggen, gebruiken we dan het gebruikte matrasje.
    Hier zitten iets vlekken in het matrasje maar het is een wasware hoes dus volgens mij wordt dat wel weer schoon.

13. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    3,745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Zolang je hem niet op zolder/garage/schuur hebt opgeborgen en hij geen doorligplekken heeft, waarom niet..?

14. mimi83

mimi83 Niet meer actief

natuurlijk kan dat, neem aan dat je je eigen matras ook niet elke 2 jaar vervangd.. kijk bij doorlig plekken oke dan een andere maar verder is het echt een verkooppraatje.

Share This Page