Eisprong na Cytotec

Discussie in 'Miskraam' gestart door Suus123, 15 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suus123

Suus123 Fanatiek lid

7 mei 2015
    1.711
    0
    36
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik stel de vraag hier ook maar even... weet niet of ik hem op de juiste plaats gesteld heb...

Ik heb 20 augustus Cytotec gehad om mijn miskraam op gang te helpen... het vruchtje was gestopt met groeieren met 6 weken maar mijn lichaam zette zelf de miskraam niet in... na de Cytotec hoefde ik gelukkig geen curettage want het was nagenoeg weg (op 6mm na)... dat verlies ik nu af en toe nog wel... maar ik vraag me af wanneer ik weer een menstruatie krijg, en dus wanneer ik weer een eisprong heb!

Zijn er meiden die hier ervaring mee hebben? en hoe lang duurde het voordat jullie weer een eisprong hadden?

2. Rosalyn

Rosalyn Fanatiek lid

6 jan 2013
    1.272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    Hoi lieve schat,

Ik heb zelf begin juni hetzelfde meegemaakt. Gestopt met 5,5 week en kwam ook niet zelf. Eerst cytotec geprobeerd en helaas had dit geen resultaat enkel bloedverlies, 12 juni alsnog gecurreteerd. Tot op heden heb ik geen menstruatie gehad enkel eentje die is opgewekt met primolut, hierna was mijn lichaam nog van slag en nu wederom weer primolut gehad en wacht nu op mijn menstruatie.

Het verschilt natuurlijk per persoon, je krijgt pas weer een eisprong zodra het HCG uit je lichaam is. Bij de een is dit snel na een mk uit het lichaam bij de ander duurt het nog even. Heel veel sterkte gewenst en een digi knuffel!

3. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Mijn eerste MK opgewekt met Cytotec, mijn cyclus herstelde zich netjes. Als ik jou cyclus zo zie zou je menstruatie ongeveer na 30 dagen weer kunnen komen.

Een eisprong kan tussen de 12e en 16e dag plaats vinden. Wellicht helpt het om ovulatietesten te gebruiken?

Ik vond het wel prettig om na de Cytotec eerst weer een normale menstruatie te hebben voordat we weer verder gingen.

Veel sterkte!

4. Suus123

Suus123 Fanatiek lid

7 mei 2015
    1.711
    0
    36
    Vrouw
    NULL
    NULL
    dank je wel voor je lieve reactie! wat vervelend dat je nog geen 'normale' menstruatie hebt gehad.... hoop dat het snel weer terug komt!

5. Suus123

Suus123 Fanatiek lid

7 mei 2015
    1.711
    0
    36
    Vrouw
    NULL
    NULL
    gaat je cyclus 'gewoon weer verder' na een miskraam? ik heb eigenlijk geen idee.. met 30 dagen zou hij dus ergens deze week er weer moeten zijn maar ik vloei nog steeds van de miskraam denk ik, want dat is nog niet gestopt..... pfff wat een achtbaan dit zeg.. wij willen ook de menstruatie afwachten hoor voordat we weer verder gaan....

6. Mamavanle

Mamavanle Actief lid

18 sep 2014
    459
    5
    18
    NULL
    NULL
    Sterkte meid! Mijn ervaring is dat ik zowel na mijn 3 miskramen als na het overlijden van mijn Zoontje bij 20 weken zwangerschap in de eerste cyclus geen eisprong had wel keurig een bloeding na 30 dagen. Daarna weer normale cyclus. De zwangerschap van mijn zoontje is toen ingeleid met cytotec. Hopelijk bij jou ook snel weer je cyclus op orde.

7. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Er zijn geen garanties maar was bij mij wel het geval, duurde weliswaar een paar dagen langer maar dat was niet noemenswaardig. Ik heb ongeveer 8 dagen gevloeid nadat ik Cytotec genomen had.

Mijn tweede miskraam kwam spontaan op gang, ook daarna ging mijn cyclus weer keurig verder.

Om je even en beeld te geven, wij zijn begin 2014 gestart en vanaf toen heb ik ook mijn cyclus bijgehouden:

Jan 2014: 26
    Feb 2014: 33
    Maart 2014: - (ZWANGER)
    April 2014: 68 (miskraam na 68 dagen zwangerschap)
    Mei 2014: 31 (cyclus na gebruik Cytotec)
    Juni 2014: 26
    Juli 2014: 27
    Aug 2014: 28
    Sept 2014: 24
    Okt 2014: 46 (spontane miskraam na 46 dagen zwangerschap)
    Nov 2014: 27 (cyclus na spontane miskraam)
    Dec 2014: 23

Jan 2015: 25
    Jan/Feb 2015: 26

ZWANGER!!! 3 keer is scheepsrecht :)

8. Suus123

Suus123 Fanatiek lid

7 mei 2015
    1.711
    0
    36
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik vloei nu inmiddels al bijna 4 weken. .. Als het na het weekend nog niet voorbij is ga ik de gynaecoloog bellen! Bedankt voor je uitgebreide reactie!

9. Angros

Angros Lid

16 aug 2015
    96
    0
    0
    In augustus heb ik een ma gehad bij 9 weken. Deze is ook opgewekt met cytotec. Toen het vruchtje eruit was heb ik de kleine 2 weken gevloeid. Of ik een eisprong heb gehad weet ik niet, maar na 34 dagen ben ik weer ongesteld geworden. Wat ik begreep van de gun is dat het echter niet ongebruikelijk is dat dit na een miskraam wat langer op zich laat wachten. Bij mij gaven zwaan dat het wel een week of 10 kon duren en dat ik als het na 6 weken nog niet op gang was gekomen, contact op mocht nemen. Sterkte meid!

10. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

14 jun 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    Bij mij gaat mijn cyclus hetzelfde verder als daarvoor. Alleen zijn mijn klachten voordat de menstruatie begint compleet verdwenen, terwijl ik daarvoor altijd een week van te voren wat klachten kreeg.

11. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Is erg afhankelijk per persoon dus.
    Ik ga het vh weekend ook gebruiken dus benieuwd.

Maar wat ik lees is dat hcg je lichaam uit moet zijn om eisprong te krijgen. Maar gaat hcg niet weg dan na de mk?

Dus mss daarna dus hcg testen om de dag?

12. Suus123

Suus123 Fanatiek lid

7 mei 2015
    1.711
    0
    36
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Geen idee eigenlijk. . Heb nog geen test weer gedaan na mk.... maar heb nu ergens eisprong want op echo was groot eitje te zien ! Spannend! !!

13. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Spannend, ik ga morgen testen halen en afhankelijk van resultaat elke 2/3 dgn testrn
    Maandag laatste controle echo bij gyn en benieuwd of zij iets kunnen zien dan op basis van mk eerste cyclusdag cd 11

Deel Deze Pagina