Wat vinden jullie? Ik heb al meerdere topics hierover geopend en ik weet dat ik niet teveel moet piekeren maar ik vind het fijn om meningen van anderen te horen Mijn zoontje is nu al een paar dagen ziek (verkouden, nare hoest waardoor hij zijn drinken weer uitspuugt en verhoging of koorts) Ik zie totaal geen verbetering sterker nog ik vind het alleen maar minder worden. Het enige wat beter lijkt te gaan is het drinken (hij drinkt zijn flesjes weer beter leeg) maar ja door het erge hoesten word het wel weer uitgespuugd. Ik was vrijdag al naar de dokter gegaan en die zij dat er niets aan de hand was. Maar hij heeft nu al meerdere dagen achterelkaar een temp boven de 38 en het hoesten vind ik ook zorgwekkend want dat word alleen maar erger. Dus heb ik weer een afspraak gemaakt met de dokter. Nu ben ik alleen bang dat deze mij weer met hetzelfde verhaal weg stuurt. Wat zouden jullie in mijn geval doen??
Benji had laatst 2 dagen 38.3 Onze cb zei dat in de 38 ( dus verhoging ) wel goed voor het lichaam is, het zuivert alles. Bij 39/39.5 heeft die koorts en kun je eerst kinderparacetamol ( zetpil ) proberen.. en dan als die 39/39.5 houdt de huisarts bellen..
Volgens mij is het bij de kleintjes nooit goed als ze te lang verhoging hebben. Na een paar dagen hoort dit weer weg te trekken. En als een kindje onder de 3 maanden hoger dan 39 graden koorts heeft altijd bellen. Tenminste dat is mij verteld. Maar de verhoging zit me nog het minst dwars. Het is vooral dat hoesten wat mij zorgen baart.
Toevallig hier vanmorgen met dezelfde klachten naar de huisarts geweest. Dochter hoest sinds vrijdagavond behoorlijk, erg verkouden, tussen de 38 en 38,5 graden. Wil niet veel eten, wel drinken gelukkig. Assistente gebeld, gevraagd wanneer een afspraak verstandig is. Nou ja, nu dus. Vanmorgen geweest en ook niks geks gevonden, gelukkig! Virusje en uitzieken maar. Hij heeft niets gezegd over hoe lang het mag duren, wel dat ik altijd weer moet bellen als ik het niet vertrouw, de temperatuur boven de 38,5 komt of als ze erger gaat hoesten.