Voor de mensen met een hond heb ik een vraag. Hoe lang kun je een hond alleen in je huis laten? Onze overbuurvrouw heeft een hond en die blaft nogal veel als ze er niet is. Ze woont in een super klein appartement en hij kan niet naar buiten. Het raam staat een stukje open en alles wat de hond hoort in de straat daar slaat hij op aan. In de basis al best vervelend soms maar ach, dan had ik maar op het platteland moeten wonen. Maar nu valt het mij op dat de hond gisteren de hele dag alleen is geweest en vannacht ook. Nu is hij nog steeds alleen. Is dat normaal? Het is trouwens een pitbull.
Ik mag hopen voor het beestje dat hij tussendoor wel door iemand wordt uitgelaten en wordt gevoerd... Op zich kan een hond best wel even alleen zijn, mits goed verzorgd. Onze beide honden zitten in ruime buitenkennels en kunnen dus hun benen aardig strekken. Maar als wij langer dan een dag, of een heel lange dag (heel vroeg weg, heel laat weer thuis) van huis zijn, dan zorgen de buren er voor dat de honden tussendoor hun loopje krijgen en op de vaste tijdstippen worden gevoerd.
Hoewel de meningen hier altijd over verdeeld zijn, vind ik dit wel erg lang. Mijn hond is niet langer dan 7 uur alleen, mocht het voorkomen dat we langer weg zijn dan brengen we de hond ergens heen of zorgen dat iemand komt uitlaten.
Heb je al aangeklopt? Misschien dat de buurvrouw vannacht thuis gekomen is zonder dat je dat in de gaten hebt gehad.
Of d hond nu 1 uur of 8 uur alleen is maakt niet uit... Hij veroorzaakt overlast en kan duidelijk niet alleen zijn. Sommige honden kunnen helemaal niet alleen zijn en sommige kunnen 12 uur alleen zijn, dat verschild heel erg per hond.
Heb nog niet aangeklopt want wil niet vervelend overkomen bij haar. Ze is vannacht bijna zeker weten niet thuis gekomen want de hond blaft alleen als ze er niet is en dat was de hele nacht. Het houdt ons wakker. Ik ga zodra ik haar zie dan toch maar even langs om te vragen of ik misschien iets voor haar (eigenlijk haar hond) kan beteken. Uitlaten, eten en drinken geven.
Mijn honden kunnen als het moet 12 uur alleen zijn, maar dat gebeurd nooit, alhoewel als mijn man nachtdienst heeft en ik ben er niet dan zijn ze ook alleen. Maar goed als ik dan wel thuis ben slaap ik ook... ik heb wel 2 oudere honden. Meestal zitten die van ons max 6 uur alleen. Maar war bovenstaande al zeggen het verschilt per hond, en een hond kan geen klok kijken
Helemaal mee eens. Onze hond bleef als pup toen we beide veel werkten wel tot 10 uur alleen thuis. Maar dat had ze geleerd, ze blafte/piepte ook helemaal niet. Ik zou toch eens aanbellen en vragen hoe of wat
Onze hond is wel eens een dag alleen. Max een uur of 10. En als het langer is, dan laat onze buurvrouw hem uit en gaat hij bij haar de tuin in met hun hond. Soms zijn we een nachtje weg, en dan laat ze hem overdag in de tuin en laat ze hem uit. Gelukkig blaft onze hond amper 😅
Hoe lang een hond alleen kan zijn zal ongetwijfeldidd per hond verschillen, maar in die dag en nacht dat zij niet thuis is geweest, zal die hnd toch eten en drinken moeten krijgen en uit gelaten moeten worden. Dit is ook door niemand gebeurt? Onbegrijpelijk... Overigens zitten onze honden max.6 tot 7 uurtjes alleen, als we langer weg zijn doet mijn schoonmoeder ze naar buiten en geeft ze eten. Onze honden zijn dan ook wel heel makkelijk, slaan alleen aan als ze moeten waken, maar veder hoor je ze niet.
Hoe lang een hond alleen kan zijn verschilt wel een beetje per hond. Onze hond kan best een paar uur alleen zijn maar ik verwacht dat hij de boel op stelten zet als we hem een hele dag alleen zouden laten. Wanneer je overlast krijgt van de hond lijkt me dat een duidelijk teken dat hij dat te lang vind. Zelf heb ik hierom mijn buren ook gezegd toen we onze hond kregen, mochten jullie hem horen kom het ons dan zeggen. We willen geen overzicht veroorzaken en onze hond niet te lang alleen laten. Win win
Hier niet langer dan 7 uur. Maar mijn schoonvader laat ze altijd tussen de middag uit. Vind hij leuk 😄 Eerste rondje uit is rond 0600 dan 0830 dan 1200/1300 dan rond 1800 uur. Savonds gaan ze zeker nog 3x uit. Moet zeggen dat ze nooit blaffen. Ik vraag t af en toe aan de buren.
Onze oudste twee honden bleven vaak een werkdag allen. Dus ongeveer 8 uur. Zonder problemen. Nu ben ik thuis dus zijn ze soms een paar uurtjes alleen maar niet veel meer. We hebben ook een jonge hond van 1 jaar, hij houd er absoluut niet van om alleen te zijn en begint al na 5 minuten te blaffen. Daarvoor heb ik dus maatregelen getroffen. Als we weggaan dan doe ik de gordijnen dicht en de tv aan. Dan gaat het goed. Of het een pitbull is maakt natuurlijk helemaal niks uit. Het feit dat hij blaft wel. Ik zou een gesprek aangaan met de buurvrouw. Dit is voor jou en voor de hond niet tof. Volle dagen weg kan niet als je ook de nacht er nog achteraan plakt.
Nou precies! Zou het echt niet waarderen. Vind sowiso dat als je hond steeds blaft als hij alleen thuis is niet alleen kan zijn.
Verschilt per hond. Gemiddeld genomen is het voor de meeste honden niet goed om langer dan 5/6 uur aaneengesloten alleen te zijn, ook met het oog op volle blaas enzo. Maar er zijn honden die helemaal niet alleen kunnen zijn en honden die het rustig 10 uur volhouden (maar tussendoor zelf naar buiten kunnen of even uitgelaten worden). Als een hond continu blaft/jankt als hij alleen is, kun je over het algemeen stellen dat hij (nog) niet zo lang alleen kan zijn. Het is ook echt iets wat je als baas goed moet opbouwen en trainen, maar dat doet niet iedereen. Als je als buur zou willen uitlaten tussendoor is dat superlief! Maar als de hond niet getraind is op alleen zijn, dan kan het zijn dat het niet de volle blaas is die het probleem (en dus het blaffen) veroorzaakt. Dan zal de hond dus na het uitlaten alsnog blaffen. Kun je geen regeling (inclusief vergoeding) treffen dat de hond bij jou is als ze weg is, zakcentje erbij
Of het nu een pup of herplaatser is, alleen laten bouw je op en niet vanuit het niets een langere tijd alleen. Dat opbouwen is bij deze hond blijkbaar niet gebeurd anders zou die niet de hele tijd blaffen, arm ding.
Hier is bij ons de grens 10 uur, zijn wij langer weg dan vraag ik de buurvrouw om hem even te laten plassen tussendoor. Blaffen doet hij thuis niet. maar dat is natuurlijk voor elke hond ander, sommige honden kunnen nauwelijks alleen blijven. Zou gewoon aanbellen bij de buurvrouw en aangeven dat haar hond zoveel blaft.
Onze hond is 4 dagen in de week van 07:30u tot net na 17:00u alleen, maar wordt tussen de middag wel uitgelaten door mijn vader of mijn schoonzus. Op donderdag is mijn schoonmoeder bij ons in huis om te poetsen dus dan is het maar een halve dag. Gelukkig kan ze goed alleen zijn en blaft ze ook niet als wij niet thuis zijn.