Hoe lang hond alleen laten?

Discussie in 'De lounge' gestart door rocketscience, 17 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Hier inderdaad ook niet langer dan 4 a 5 uur alleen.

2. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Ik laat mijn hond niet meer dan 4/5 uur alleen en dat is alleen als ik boodschappen moet doen of een afspraak heb (5 uur komt zelden voor en alleen met nood) en alleen overdag, s'avonds en s'nachts ben ik altijd thuis of anders mijn moeder of broer en niet alleen omdat ze blaft maar ook vanwege de blaas! of je moet het niet erg vinden dat hij in huis pist, maar die van mij is erg zindelijk (gelukkig) is een oud vrouwtje dus wil het haar niet aandoen klaar.

Over het algemeen kan een hond 4 tot 5 uur alleen zijn zonder aandacht, een hele dag zou alleen kunnen mits er iemand of eigenaar tussendoor langs komt voor uitlaten en aandacht.

Dag en nacht alleen (zonder uitlaten/voeding/aandacht) is echt dierenmishandeling als het vaker voorkomt zou ik er melding van maken.

3. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Pas op dat ze je niet om de haverklap gaat gebruiken als uitlaatservice....
    En mocht je hem gaan uitlaten verdiep je dan eerst even in het ras! Pitbulls bestaan niet in NL maar ik snap op welk ras je doelt, het zijn vaak geen sociale honden naar andere dieren (dit gedrag gaan ze vaak rond hun 2de verjaardag tonen), je moet goed weten wat je doet!

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Hier ook niet langer dan 4-5 uur. Als het langer wordt dan wordt hij opgehaald door mijn schoonouders.

Ik werk niet voor een baas dus is het verder bijna niet nodig.

Toen ik nog wel werkte en mijn schoonouders niet in de buurt woonden had ik een uitlaatservice. Een vrouw die haalde alle honden op en dan gingen ze ongeveer 3 uren lopen in een grote groep. Echt heel erg leuk was dat. Ik heb nog steeds goed contact met haar. Ze leeft echt voor de dieren.
    Wij zijn verhuist naar een andere stad dus helaas kunnen we er niet meer gebruik van maken. Het koste ook maar 9 euro per keer...dus absoluut niet duur.

5. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Ik had niet gelezen dat t een 'pitbull' stafford etc hond is.

Als ze dan weinig thuis is vind ik het echt zielig. Wij hebben er twee en deze honden hebben hun beweging nodig!
    Zo niet worden ze vervelens en kunnen ze verkeerd gedrag vertonen.

6. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Zijn juist super sociale honden. Mits je ze goed opvoed etc. Mensen onder schatten hun kracht en behoeftes. Daar gaat t al fout.

Mensen verpesten ze door ze verkeerde dingen aan te leren en.ook te weinig beweging te geven.
    Als jezelf bewegelijk en druk bent en je zit constant binnen word je ook gek.

7. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Dat verschilt echt per hond en of die er ook op getraind is. Onze hond laten we het liefst niet te lang alleen, maar dat hij 10 uren alleen is komt wel eens voor.
    Het is gelukkig ook geen blaffer, al weet je natuurlijk nooit zeker wat hij doet als je weg bent. We durven niet te testen hoe lang hij zijn plas op kan houden ;) Maar denk dat hij 12 uren ook nog wel zou redden. In elk geval, als er echt niemand bij de hond van je buur is geweest zou dat echt slecht zijn, gezien de reactie van de hond op het alleen zijn ook. Vraag me alleen af wat je eraan kunt doen.

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Omgekeerde wereld dat jij dan maar op het platteland zou moeten wonen, als je een hond hebt die veel blaft kun je maar beter op het platteland wonen.
    Maar goed, onze hond blijft max. 8 uur alleen en dat gebeurt niet vaak. Ze blaft niet en jankt niet, onze buurvrouw zegt ook dat ze hem niet hoort en de hond van haar vorige buren wel.

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Max 8 uurtjes anders regel ik dat ze ergens gaat logeren.
    Over het al gemeen 2 uurtjes max. Gaan we naar pretpark ofzo tja dan gewoon dus 8 uurtjes. Van de week gingen we na phantasialand en heeft ze bij mijn oom gelogeerd.
    Ze kan prima alleen zijn. Blaft nooit. Ook niet als deurbel ofzo gaat. Gewoon als pup steeds langer weggebleven en getraint.

Het is een Amerikaanse stafford. Zorg dat als we 8 uur weg gaan ze eerst een uur uitgelaten wordt en bij terug komst weer een uur. Ze kan 8 uur ook prima ophouden

Buiten weekend en vakantie om is ze vaak maar 2 uurtjes max alleen. Ze wandelt daarintegen 2,5 tot 3 uur per dag dus ook niet echt energie om ons te missen haha.

10. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Max eenmaal per week 10 uur alleen ivm werk. Andere dagen stuk korter of niet alleen. Zijn ze gewent en totdat onze hond minder ging zien geen probleem met blaffen. Helaas slaat hij nu eerder aan maar gelukkig niet langdurig. Mocht dit wel zo worden zouden wij naar oplossing moeten gaan kijken.

11. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

16 feb 2015
    1.088
    0
    0
    Oh vreselijk, hier ook een hond naast ons die savonds/snachts alleen word gelaten als zij naar haar vriend is oid (met de ramen open). De hond blaft dan uuuuren lang uit volle borst. Ik weet niet of zij dit weet. Maar iedere keer als wij willen slapen hebben we enorme overlast van de hond en lig ik een heletijd wakker en als ik snachts wakker word is ie nog steeds bezig. Bloed irritant en zielig voor dat beest.

12. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Niet alleen op jou reactie maar in het algemeen. Als niemand dit aangeeft weet de baas het ook niet. Tuurlijk zelf navragen kan ook, doen wij ook, veel hondenbezitters in onze buurt. Maar zullen zat mensen die dit niet bedenken.

13. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Naar mensen zijn ze heel sociaal... Naar andere dieren totaal niet!
    Dat heeft geen reet met opvoeding/training te maken!
    Dood eng vind het dat mensen nog jou gedachten hebben.
    Dit is presies de reden dat ooit het RAD in het leven in geroepen! Waardoor het duizende honden zonder stamboom zijn afgemaakt.
    Mensen hebben geen kennis van het ras, hebben geen idee wat ze in huis halen!
    We hebben veel Engelse Stafford in de familie, allemaal goed opgevoed en er is er 1 die sociaal is dat is de mijne, al haar neefjes, nichtjes, broers, zussen en ouders zijn heel goed opgevoed maar zijn absoluut niet hond-sociaal!

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Onze Amerikaanse stafford kan met alle honden. Groot, klein, pup, oud. Haar beste vriendin is een Amerikaanse stafford, haar beste vriend een kruising chiwawa ( weet niet hoe je het schrijft) net nog klein hondje. Ze is erg onderdanig, sociaal. Zelfs met katten en hamsters kan ze samen. En ja ik denk zeker dat training er mee te maken heeft. Vanaf pup af meteen de ren in met andere honden, angst niet belonen. Nog nooit maar de ook nooit heeft ze lelijk gedaan. Als ik zeg negeer of blijf blijft ze bij me lopen ( bijvoorbeeld als andere honden eigenaar niet wil dat de mijne in de buurt komt bijv in losloop gebied). Is toch het ras wat afschrikt. Als ze zien hoe lief ze is vinden ze haar geweldig. Hoor vaak dat ze een voorbeeld is voor dit ras, goed opgevoed en super sociaal.

15. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Als ik jouw moet geloven hebben wij echt een monster in huis..

Een moordmachine van 6 jaar, die prima met alle honden, katten en kinderen kan. No problem, heel veel sociale training gehad de eerste tijd van zijn leven. Echt nergens problemen mee.

80% van alle Stafford die wij kennen zijn gewoon goed sociaal naar andere mensen en dieren

16. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Maar 2 Stafford is toch niet te vergelijken met alle Staffords, ik krijg ook vaak complimenten over onze hond, maar het is en blijft een Stafford!
    Dat je een sociale Stafford hebt mag als een groot geluk bestempelen! En meer dan geluk is het niet! Tuurlijk zijn er Staffords die agressief worden gemaakt, maar dat is bij alle rassen zo, het blijft een feit dat deze honden van oorsprong niet sociaal zijn en dat zullen ze helaas ook nooit worden hoe graag we ook willen

17. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik vind 10-12 uur max.... onze hond kan dat wel eens als het nodig is. Ik houd 10 uur aan as het niet anders kan.
    Maar in dit geval kan de hond helemaal niet alleen zijn gezien hij zo tekeer gaat.

Als ik onze hond los in huis laat blaft ze ook alles bij elkaar, in haar afgebakende ruimte (washok) niet. Dan is het voor de hond beter te overzien.

PS: een terriër is over het algemeen niet (zo) sociaal naar andere honden, zo is dat nu eenmaal. En de zogenaamde vechthondenrassen zijn nu eenmaal ooit gefokt om te vechten met honden en dat zit er onderhuids ook nog ergens in. Het gaat goed tot ze leren dat vechten leuk is omdat ze altijd winnen en zelf eigenlijk nooit wat hebben. Tuurlijk zitten er sociale honden tussen. Een echt goede eigenaar van zulke rassen erkend deze potentie en negeert die niet.

18. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Mijn honden kunnen beide bijzonder lang alleen zijn. Door mijn werk heb ik er soms dagen op zitten van 08.00 tot 22.00(1x pm) en dat redden ze prima. Op werkdagen ben ik ook al gauw 9 tot 12u weg. De aandacht halen ze op dagen dat ik thuis ben 3 dubbel in. Het scheelt dat ze samen zijn, en de hele dag kunnen hobbelen en spelen. Anders had ik het moeilijker gevonden. Ze zorgen totaal niet voor overlast. Ze blaffen soms als ze iets horen, maar ik heb een spuughekel aan blaffende honden dus daar zijn ze in getraind :D

Mijn moeder haar hond is gewend dat er altijd iemand is en begint al te janken zodra ze de deur uit gaat. Het is zelfs zo erg dat als we weg gaan ze net moet doen of ze boodschappen gaat doen (ja echt! Zelfs incl grote tassen) en dan kan ze een uurtje weg.

19. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Tsja, onze hond is dagen alleen...
    Meestal van half 10 tot 6, maar soms ook van 8 tot half 7.
    En daar heeft ze totaal geen moeite mee, die ligt gewoon te slapen.
    Als we thuis komen laten we haar meteen uit, maar soms hoeft ze dan niet eens iets te doen, gek beest.
    Soms gaat ze ook mee naar mn werk.

Maar als ze steeds zou blaffen zou ik absoluut voor een oplossing zorgen!
    Ik zou niet willen dat mn buren last hebben van onze hond!

20. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Nou, ik sta versteld dat honden zo lang alleen gelaten worden? FF serieus zeg, 8 tot 12(!!!!) uur heb ik voorbij zien komen.
    Waarom neem je dan in vredesnaam een hond? Ik vind het echt zielig voor dat beest. Mag hopen dat ze in ieder geval ergens hun behoefte kunnen doen. Moet je zelf eens 12 uur lang je plas ophouden...:(
    Mijn hond is eigenlijk nooit langer dan 4 uurtjes alleen.

Deel Deze Pagina