Onze hond is op werkdagen max 5 uurtjes alleen, ik werk 5 ochtenden. mocht ik om wat voor reden dan ook langer op mijn werk moeten blijven of er meteen achteraan iets hebben regel ik dan mijn ouders haar uit laten. In de weekenden is ze minder dan 5 uur alleen, mochten we een hele dag weg gaan dan nemen we haar mee of regelen een oppas. Ze zit in de bench als wij weg zijn en dit gaat prima, ze gaat geregeld in de bench liggen slapen als wij gewoon thuis zijn. Ze blaft bij mijn weten ook nooit als we weg zijn.
Nou toen ze snachts na de zoveelste dag de hond alleen gelaten te hebben thuis kwam (ze komt vooral snachts thuis) heb ik er wat van gezegd tegen haar. Ze zei dat ze dit voor het eerst hoorde en dat ze ging kijken wat ze kon doen. Haar oplossing is nogal flut, want in plaats van dat ze nu een raam aan de straatkant open laat (waar wij ook aan slapen) heeft ze nu dan denk ik een raam aan de andere kant open staan overdag en snachts maar dat maakt voor geluidsoverlast niks uit. Je hoort de hond nog steeds en hij blaft ook nog steeds. Binnenkort maar weer wat van zeggen.
Nou dan had ik meteen met de Dierenambulance gebeld voor advies.... Dit is zielig voor dat beestje! Of de wijkagent die kan denk ik meer doen
Ik heb mijn pup van 15 weken net voor het eerst een half uurtje alleen gelaten, omdat ik boodschappen moest doen. Het is niet de bedoeling dat zij, ook op latere leeftijd, urenlang alleen blijft. Daar heb ik geen hond voor gekocht. Als we eens uit eten gaan is dat hooguit 2 a 3 uurtjes straks, maar dat komt hooguit 3 x per jaar voor. Verder heb ik het geluk dat ik thuis ben en als ik wegga haar mee kan nemen naar iedereen.