Hoe lang houdbaar?

Discussion in 'Voeding' started by moonchild, Mar 17, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. moonchild

moonchild Fanatiek lid

Oct 28, 2009
    1,798
    1,292
    113
    Gister heb ik broccoli (uit het vriesvak) gekookt, gepureerd en een deel aangeboden.
    De rest van het prutje staat nu in de koelkast.
    Hoe lang is dit houdbaar?
    Kan ik het vanavond en morgen nog aanbieden? Dan warm ik het niet in zijn geheel op.

Alvast bedankt!

2. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

Oct 29, 2010
    1,671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als het verse was zou ik het nog rustig aanbieden vanavond. Daarna echt niet meer, of direct na klaarmaken in de diepries gooien. Heb geen ervaring met broccoli wat al uit de diepvries komt eigenlijk

3. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63
    Eten wat uit de vriezer komt, kun je na bereiden ook weer in de vriezer doen (althans, voor zover ik weet, doen wij wel). Wij hebben ook broccoli en bloemkool uit de vriezer, als ik iets voor m'n meisje maak pak ik een paar stronkjes, kook het, pureer het en doe het dan in porties in de vriezer.

4. adi

adi Niet meer actief

Ik heb het juist altijd andersom geleerd ;).
    Dat je iets nooit twee keer mag invriezen (dus invriezen-dooien-invriezen). En absoluut niet bij vlees!

Ik zou het persoonlijk weggooien en opnieuw een stronkje broccoli koken. Die broccoli heeft zo'n lange weg afgelegd (invriezen, ontdooien, koken, koelkast, evt. opnieuw invriezen ed), dat ik het persoonlijk echt niet nog een keer zou willen eten.

En je hebt binnen 5min een stronkje broccoli voor je kindje gekookt, en dan is het vers.

5. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63
    Dit heb ik ook geleerd ja.. Dat je niet iets mag invriezen, het laten ontdooien en dan weer invriezen. Maar als je iets hebt ingevroren, het laat ontdooien, en het bereidt (dus kookt/bakt) kun je het wel weer invriezen.

Tja, tis idd net zo makkelijk om weer even een paar stukjes broccoli uit de vriezer te pakken en opnieuw wat te maken..

6. moonchild

moonchild Fanatiek lid

Oct 28, 2009
    1,798
    1,292
    113
    Bedankt voor de antwoorden:)!

Share This Page