een snelle vraag, aspartaam is toch zon beetje de slechtste zoetstof? Het zit dus ook in de slimpie ranja.. Meteen weggegooid.. Zijn hier mensen met een E-nummer boekje? Dat lijkt me wel wat nl..
Dit kon ik zo snel op internet vinden: E-nummerE951 NaamAspartaam, Nutra-sweet, Tri-sweet, Apm CategorieZoetstoffen Eigenschappenwit kristallijn poeder met een zuivere zoete smaak. Het is slecht oplosbaar in water. Het wordt toegepast als zoetstof en smaakversterker. De zoetkracht is 160-200 keer sterker dan die van suiker. Het is bestand tegen verhitting (ontleedt bij temperaturen vanaf 150 graden Celsius. Het is in sterk basisch en zuur milieu instabiel. Het maskeert de bittere smaak van producten. ProductenLightproducten waaronder: limonade, tonic, theedrank, yoghurtdrink, kauwgum. Maar aspartaam is inderdaad slecht voor de hersenen en ik zou het dus ook zeker nog lang niet aan je kinderen geven, je kunt ze dan beter gewoon diksap of roosvicee (waar wel suiker inzit maar geen aspartaam) laten drinken.
Hoi, dankjewel. Je bedoeld tweedrank? Nee ik had het gekocht voor de verjaardag van mijn dochter, (grotere kindjes.) Zelf heeft ze het ook wel een paar keer gehad maar normaal krijgt ze altijd diksap hoor. Ik ga toch eens meer op andere dingen letten.. Wij lezen familieblad terdege, dat zullen de meesten van jullie wel niet kennen. Daar stond het volgende artikel in. (Kunnen jullie het lezen, ik ben nl. ingelogd..) Terdege.nl
Op Zoek naar E-nummers | Voedingscentrum, eerlijk over eten staat veel (volgens mij betrouwbare) informatie over e-nummers. Ik hou zelf helemaal niet van kunstmatige zoetstoffen: ik vind ze vies smaken en ik vind ze onnodig (ik heb geen overgevoeligheid voor suikers). Voor m'n kinderen wil ik ze al hélemaal niet hebben. Dus ook geen aspartaam. Tip: zodra er op een verpakking staat "geen suiker toegevoegd" of "0% suiker" kijk dan even bij de kleine lettertjes van de ingrediënten of het wellicht kunstmatige zoetstoffen bevat.