Hoi meiden, Mijn dochter heeft in het ziekenhuis aan de fles leren drinken en na een poosje pas thuis aan de borst, wat ook nog wel even duurde.. Nu gaat het supergoed hoor, maar ze wil nu geen fles meer.. Ze is nu 3,5 maand en weigert een fles! Soms pakt ze hem van mijn ouders wel, maar van mij of haar vader niet meer.. Behoorlijk frustrerend als ik dus wel eens weg moet.. Nu de ergste hitte voorbij is wil ik weer langzaamaan gaan oefenen.. 20-30 ml om te beginnen.. Mijn vraag gaat alleen even over wanneer ik dit nou het beste kan doen? Eerst de fles en dan borstvoeding of andersom of hebben jullie nog andere ideeën over hoe ik dit het beste kan aanpakken? Alvast bedankt!!
Ik zou eerst het flesje aanbieden en als ze dat op heeft kun je haar nog even aanleggen. Ook zou ik elke dag 1 flesje blijven oefenen. Wat misschien kan helpen is de speen warm maken, zingen tijdens t flesje geven, staand/lopend de fles geven. Hoop dat je iets aan de tips hebt, succes!
Ik grbruik breastflow flesjes in t begin Eerst fles dan dvdntueel nog nadenken aan de borst Sowieso geef ik die ' eerste flesjes' nooit op schoot.. Liet hem liggen in de box en dan fles geven .. Zo hb k t bij beide gedaan Bij d oudste ooit Es' 1 week niet gegeven en ging hij weigeren!! Gelukkig goed gekomen Jongste was na 3/4 wkn gewend aan de fles om d paar dgn gewoon 50 cc ofzo en toen overgestapt op avent fles omdat dit ook van m'n kolf is wel zo handig Ook zo bij d oudste gedaan!
Gewoon elke dag met bodempje moedermelk oefenen, en verder vooral gewoon orstvoeding op verzoek blijven geven. Merk fles maakt weinig uit, elk kind heeft zo z'n voorkeuren.
Gewoon elke dag met bodempje moedermelk oefenen, en verder vooral gewoon borstvoeding op verzoek blijven geven. Merk fles maakt weinig uit, elk kind heeft zo z'n voorkeuren. Beste is om fles aan te bieden als je kind wel wakker, maar niet al te hongerig is. (als jij niet kunt eten met stokjes en je hebt razende honger dan heb je ook liever een vork als stokjes om mee te eten).