Hoe lang in bedje laten liggen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Veertje84, 9 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Oudste had KMA en ik gaf borstvoeding. Daar was ik ook de hele dag mee bezig maar die was nog wel stil als ik haar de borst gaf. Wat ik dus op een gegeven moment zo'n beetje de hele dag deed.
    Klachten van reflux, krampen, spugen en onrust waren wel gelijk over toen ik op dieet ging.
    Mijn jongste had buiten spugen om (maar geen last van) geen lichamelijke klachten. Puur snel overprikkeld en niet kunnen slapen.

2. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    En op de buik leggen? Mijn meisje bleek ook ineens op de buik te willen slapen.... Heb ik een keer uit pure wanhoop geprobeerd en toen sliep ze zo!

3. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Dan zal ik wel een slechte moeder zijn, maar ik laat mijn dochtertje rustig een paar minuutjes huilen als ze in haar bedje ligt. Zij heeft dat gewoon nodig om in slaap te komen.
    Als ze overstuur raakt, dan ga ik natuurlijk meteen naar haar toe, maar ze slaapt eigenlijk altijd binnen 5 minuten. Slaapt ze na die 5 minuten nog niet, dan ga ik kijken wat er is.

Op het cb hebben ze ook gezegd dat ze rustig even mag mopperen.

Ze zeggen dat je een kind tot 6 maanden niet kunt verwennen, maar je kunt ze zeker wel iets aanwennen!
    Je kindje kan er dus wel gewend aan raken dat het uit bed gehaald wordt wanneer het huilt!

4. Dvd87

Dvd87 Actief lid

27 jan 2013
    415
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ Miekoe: geen slechte moeder maar een moeder die haar dochter kent 😉.

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Misschien iets eerder in bedje leggen? Hier merkte ik al snel dat het huilen juist door de vermoeidheid kwam.

6. meid1987

meid1987 Fanatiek lid

20 mei 2010
    3.789
    1
    36
    Ik heb mijn dochter nooit laten huilen..
    toen ze nog zo klein was lieten we haar op onze arm in slaap vallen en legden we haar in haar bedje als ze in slaap was.
    Dit hebben we best lang vol gehouden... ruim een half jaar..
    Daarna konden we haar gewoon wakker in bed leggen, en valt ze vrijwel meteen in slaap..

Ik weet dat heel veel mensen mijn manier niet goed keuren, maar dat maakt me niet uit :) haha

7. Dvd87

Dvd87 Actief lid

27 jan 2013
    415
    0
    16
    NULL
    NULL
    Als het werkt dan maakt het allemaal niet uit. Mijn zoon zal nooit op de arm/box/maxicosi etc. In slaap vallen. Niet langer dan 5 minuten tenminste. Dus ja dan maar in z'n bed en soms ff laten huilen.

8. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Bedankt voor al jullie reacties.
    Het probleem is dat ik hem soms wel in slaap kan wiegen, maar zo gauw ik hem ergens te slapen leg (maakt niet uit waar, box, bedje, kinderwagen) hij wordt na een paar minuten wakker en gaat huilen. Dit doet hij overigens ook op de arm.
    Laten huilen heb ik geprobeerd, maar op die manier kan hij gewoon uren blijven doorgaan.
    Ik dacht eerst dat hij aandacht wilt, maar als dit zo is dan zou hij toch rustig moeten worden op de arm of als ik bij hem ben??? Dit is niet zo.
    Hij wordt alleen rustig als ik hem rechtop hou en met hem ga lopen. Ook op de zij met zijn hoofdje tegen mijn borst (neusje vrij natuurlijk) en dan lopen helpt soms wel.
    Ik vraag me af wat dit nou toch zou zijn?
    Zou het toch reflux zijn waar hij last van heeft? Hij drinkt zijn flessen zonder huilen en hij huilt ook niet als hij een oprisping krijgt.
    Soms wordt hij wel uit het niets opeens hysterisch (bijvoorbeeld bij het verschonen), zou dit dan mogelijk een golf maagzuur kunnen zijn???

9. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ TO: het lijkt soms wel een beetje een competitie wie het meest voor zijn kindje kon doen, maar dat is het natuurlijk niet. Het komt erop neer dat als jij het zo niet vol kan houden er iets moet gebeuren. Je bent geen slechtere moeder omdat jij het niet trekt om 24/7 met een baby op de arm te zitten/lopen, terwijl een ander het wel trekt (of iig zegt het te trekken).
    Laten huilen (en dan heb ik het over langer dan 5 minuten), helemaal als hij zo overstuur is zoals die van jou, zou ik echt als allerlaatste optie doen. Ik kan je zelf niet veel tips geven. Mijn zoontje slaapt nauwelijks in zijn eigen bedje, maar slaapt wel goed op mijn arm, borst, draagdoek of kinderwagen als ik ermee wandel. Ik vind dat soms ook wel zwaar, maar kan het wel volhouden omdat hij verder wel een rustige baby is. Als ik constant met een huilende baby op de arm zou zitten, zou ik ook niet weten wat te doen.
    De boeken die hier genoemd zijn ken ik niet, maar ik zou zeggen probeer het eens uit en kijk goed naar je kindje. Waar doet hij het goed bij en waar niet bij? Zo vind je misschien de manier die bij jullie past, niet persen bij een ander.
    Als je wat nieuws probeert, probeer het dan wel even vol te houden, want er zijn meestal geen instant oplossingen. Maar blijf wel goed naar je kindje kijken. Als jij het gevoel hebt dat iets echt niet bij hem past, dan is dat waarschijnlijk ook zo.

10. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb al van meerdere moeders gehoord met baby's met vrij ernstige reflux dat die baby's ook geen pijn hebben tijdens het drinken.

Bij baby's met reflux wordt aangeraden om te verschonen voor een voeding en niet erna (weet niet of je dat al doet?)

11. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik liet en laat mijn dochtertje nooit huilen, als ze slaapt en ze wordt wakker en begint te huilen/babbelen pak ik haar op

12. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Ja meestal wel, maar omdat hij bijna altijd poept tijdens het drinken, moet ik daarna opnieuw verschonen...:)

Deel Deze Pagina