Vlekken 1e hapje wortletjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door evy261, 1 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evy261

    evy261 Actief lid

    11 jul 2006
    403
    0
    0
    Hier hebben we na 2 weken wat fruit, een groentehapje geprobeerd. Worteltjes. Hartsikke goed en gaat er prima in. Mevrouw doet zelfs haar mondje af en toe al open als de lepel eraan komt.
    Maar onze kleine meid heeft nu ook in de gaten dat als er een hapje worteltjes inzit, dat je daar verdraaid leuke geluidjes mee kan maken en lekker kan pruttelen:) . Wordt een leuke kliederboel. Geeft niets, wasmaschine wast wel en je hebt een hoop lol.

    Maar wat wil nu het geval, alles zat onder de worteltjes, en in de wasmaschine op 60 graden kreeg ik die vlekken er niet uit :) :) :)
    Zelfs het lepeltje van Nuby blijft na 2 x vaatwasser toch een beetje oranje.

    Hebben jullie dat ook?
     
  2. jessicad

    jessicad Actief lid

    2 nov 2006
    344
    0
    0
    ehm nee, met 60 graden heb ik de vlekken er wel uit, tenminste als ik het gelijk in het water zet. Maar ik heb zelfs wortelvlekken op 30 of 40 garden uit de kleren gekregen die er al een dag inzaten. En ik gebruik gewoon neutral color wasmiddel. Eventueel kun je wat vanish bij het wasmiddel doen, misschien dat dat helpt.
    Ik heb trouwens wel 1 slap waar wortelvlekken inzitten die er niet uitgaan, maar ja die lag er denk ik wel 3 dagen voordat ik `m gewassen heb, dus eigen schuld. Maar zelfs die wordt met elke wasbeurt nog lichter, dus misschien als je het nog een keer wast?
     
  3. AstridvD

    AstridvD Fanatiek lid

    5 feb 2007
    1.120
    0
    0
    Docente Engels
    Amersfoort
    Ik heb ook slabbertjes met wortelvlekken die er niet uit te krijgen zijn (ook niet met oxi) en ook de lepeltjes met een warmte-indicatie randje blijven oranje. De gewone lepeltjes worden wel goed schoon.
     
  4. rivkah

    rivkah Lid

    1 aug 2007
    16
    0
    0
    Mijn lepeltjes van nuby verkleurden al na 1x worteltjes. Ook ik krijg de vlekkener vaak niet uit. Witte kleding leg ik dan in de bleek, dan is het daarna wel weer schoon. Ik heb mij laten vertellen dat je de vieze kleding eerst in een tijltje water met wasmiddel moet leggen voor 1 nacht,daarna pas in de wasmachine, dan schijnt het wel schoon te worden, of dit werkt weet ik niet. Heb het nog niet geprobeerd.
     
  5. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Emmer met water vullen, biotex erin, en als er een aantal slabbers inzitten, dan in de wasmachine doen. Paar dagen laten weken.
    Ik heb mijn slabbers altijd wit, bananen vlekken zijn erge rotvlekken, die krijg je er bijna niet uit.
     
  6. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Mijn lepeltjes zijn ook verkleurd, maar dat maakt niet uit hoor. Zijn wel gewoon schoon. Is hetzelfde als wanneer je bv. rode paprika snijdt op je snijplank. Dat zie je ook.
    En vlekken van worteltjes...Bij mij zijn ze er wel uitgegaan volgens mij.
    Nu heeft ze gras- en zandvlekken. Zo blijven we bezig :)
     
  7. illuminate

    illuminate Actief lid

    20 apr 2007
    416
    0
    0
    Ik geef nog geen groente- of fruithapjes, maar als ik heb een oranje slabbetje; die ga ik gebruiken, als ik Mark worteltjes geef ;)
     

Deel Deze Pagina