als ik lees hoe snel veel dames klaar zijn ben ik echt jaloers! Ik heb al vanalles geprobeerd maar meestal ben ik op het werk toch echt 2x 45 minuten bezig. En dan heb ik die 45 minuten ook echt nodig voor ongeveer 200 cc. Wel enkelzijdig met electrische kolf. Het is echt gek dat t zo lang duurt, mijn dochter is meestal supersnel klaar, max 10 minuten ofzo en dan voelen mijn borsten net zo leeg aan. Het kan dus wel! Maar kennelijk zijn mijn borsten iets minder geschikt voor de kolf. Ik kan gelukkig kolven op mijn eigen werkkamer. Tijdsdruk zou voor mij echt een probleem zijn, dat werkt averechts. Ik heb wel eens gehad dat ik "snel even moest kolven tussen 2 afspraken door". Phoe... echt stressvol en leverde te weinig op. Ik merk wel dat ik er met de tijd beter in word. Prettig... dat ik het eindelijk leer nu mijn kolfrecht binnen afzienbare tijd gaat aflopen... Dus mijn punt is: ja, sommige dames hebben wsl echt die tijd nodig, hoe lastig ook!
Ik kolfde meestal 1x per dag, in mijn lunchpauze, omdat ik echt geen tijd over heb. Eigen bedrijf, dus het is mijn eigen probleem, niet dat van mijn werkgever, helaas. En langer doorwerken was ook geen optie, want dan had ik nog een extra voeding nodig voor de baby, dus dan moest ik nog meer kolven.... In mijn pauze was ik meestal zo'n 25 minuten bezig, handmatig en enkelzijdig. Na een minuut of 10 was de vaart er toch wel uit, dus dan ging ik over naar de andere kant. Ik kolfde ook extra op mijn vrije dagen, omdat ik niet genoeg opbrengst had van die ene keer kolven. Heel soms, als ik echt bijna ontplofte, kolfde ik tussendoor nog even tien minuten extra om de spanning eraf te halen. Bleeeeehhhh, als ik eraan denk dat ik er over een paar maanden ook weer aan moet geloven..... dat kolven is echt het enige nadeel van borstvoeding geven wat mij betreft. Ik haat het echt en ben er ook helemaal niet goed in, ik heb wat keren midden in de nacht zitten nakolven omdat ik anders niet genoeg voeding voor de volgende dag klaar had liggen, zeg. Bah.......
Kolven werkt hier ook niet goed dus nam er ook de tijd voor. Was dus ook soms echt 2x een uur weg. Zat wel te hanessen met neusspray e.d om iets eruit te krijgen..... Zou willen dat het sneller kon
45 minuten per keer. Van werkplek naar receptie naar kamer, Kolf in elkaar, 30 minuten kolven, schoonmaken en weer bureau. 's Middags hetzelfde alleen moest ik dan achteraf naar de receptie om de sleutel af te leveren. Kon gelukkig de hele dag de sleutel houden, werkte in een ziekenhuis waar we de piketkamers gebruikten. Die zijn overdag verder leeg, dus ook als iemand anders moest kolven kon die gewoon een andere kamer krijgen. Lijkt me heel lastig als je niet terecht kan wanneer je wilt. Ik moet nog even kijken hoe dat op mijn huidige werkplek is geregeld.