Even van me afschrijven..

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Lindah, Apr 15, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lindah

Lindah Fanatiek lid

Apr 21, 2012
    1,008
    145
    63
    Brabant
    Ik ben zo moe.. Echt op.
    Onze jongste is nu bijna 10 weken. Bij 3 weken verborgen reflux geconstateerd door kinderarts( had onze oudste ook) en zijn toen ook gestart met Nexium. De andere leefregels voor reflux passen we al toe.

N is een grote baby, twee weken geleden was ze 60 cm en 5,5 kilo. Ook is ze erg sterk. Draait al drie weken van buik naar rug en houdt haar hoofdje lang omhoog.

N krijgt flesvoeding, ze krijgt nu zes voedingen omdat ze ook nog snachts komt. Ze krijgt vijf flessen van 120+4 en de late voeding is 150+5. In de avond is N erg onrustig, dit komt uit het niets op zetten en krijst dan ook echt. Ook is dit bijna altijd na de voeding van 4.00 uur snachts. Mijn kan heeft dit gefilmd zodat we het evt aan een arts konden laten zien.
    Vier weken geleden bij de HAP geweest omdat ze bof krijsen en niets hielp. Daar was N natuurlijk stil dus vertelt van het filmpje, dit hoefde ze niet te zien. Aangezien we alles al deden en N al de max aan Nexium krijgt moesten we het maar uitzitten tot de reflux over was..

Ik vind het voor N heel zielig maar ondertussen ook wel voor mezelf. Ik vind me soms te kattig tegen de oudste omdat ik zo moe ben dat ik net meer goed tegen gemopper of constant gepraat kan. Waardoor ik me daarna gelijk weer schuldig voel.

Mijn man gaat iedere avond rond 21 uur naar bed en ik geef de late voeding en hij de voeding van 3/4 uur snachts. Maar doordat ik me zo onrustig voel slaap ik slecht en wordt ik veel wakker. Heel mijn lichaam doet zeer van het slaapgebrek.

Ik wilde het gewoon even kwijt, miss is er herkenning? Ik hoop dat N snel doorslaapt. Had stiekem verwacht dat ze met haar iengte en gewicht wel zou doorslapen.. Ze slaapt trouwens in een puck a baby piep. Op haar buik slaapt ze goed(reflux) maar dat durf ik nog niet aan. Overdag doe ik het wel en draait zelf haar hoofd van links naar rechts. Ligt soms wel met haar hoofd ook recht naar beneden maar draait na een tijdje weer. Maar snachts heb ik geen zicht op..

2. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

Sep 11, 2011
    2,185
    823
    113

Hoi,

Hier ook reflux gehad bij de jongste. Kan je niet helpen want hij is 1,5 jaar en wordt nog elke nacht om 23u, 2,30u en 5,30 u wakker (en dat is een goede nacht).

Bij reflux mag je je kindje niet inbakeren dacht ik?
    Weleens het links en rechts liggen en voeden geprobeerd? Dat hielp hier heel goed bij de reflux! Verder hadden we een reflux bedje..

Dit hielp hier dus heel goed:

Katheter ontworpen
    Op basis van pure anatomie bedachten Van Wijk en zijn collega’s dat het beter zou zijn om zuigelingen na een voeding een uur op de rechterzij te leggen, en ze daarna op de linkerzij te laten slapen. Hij tekent de positie van de maag op een papiertje om te laten zien wat er gebeurt als het kind op de linkerzij ligt: ‘Kijk, de melk komt niet in de buurt van de overgang tussen maag en slokdarm. Dus als de sluitspier die deze opening afdekt zich opent - bijvoorbeeld omdat de baby slikt, of om lucht door te laten die weg moet - komt daar zo gauw geen maaginhoud doorheen. Leg je het kind op de rechterzij, dan zie je dat de maagsappen – die zich nu juist wel op de overgang tussen slokdarm en maag bevinden – zo de slokdarm in kunnen stromen. Maar dat is het eerste uur niet zo erg omdat de melk zorgt voor een minder zure maaginhoud, zodat de slokdarm niet geïrriteerd raakt. Bovendien zou de maag door de rechterzijligging veel sneller leeg moeten zijn. Op het moment dat het restant heel zuur begint te worden, ligt het kind alweer op de linkerzij.’

3. Liann2410

Liann2410 Lid

Apr 10, 2017
    38
    0
    6
    NULL
    NULL
    Met 10 weken kan je natuurlijk ook heel gemakkelijk roepen krampjes. Maar heeft ze niet gewoon koemelkallergie? KMA en reflux komen best vaak samen voor. (Hier ook, diagnose KMA na 15 weken en verborgen reflux na 7 maand)

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Averlhach (lid hier) heeft veel ervaring en goede tips/adviezen met betrekking tot reflux. Wellicht kun je haar een PB sturen? Misschien leest ze je topic ook wel
    (hoop ik).

5. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Herkenbaar van bij de oudste. Die heeft helaas tot zeven maand een nachtvoeding nodig gehad en had nog lang daarna gebroken nachten, elke nacht. De jongste heeft geen last, maar hier op zeven maand toch ook nog steeds minstens twee nachtvoedingen. Het is niet anders. Ik ga op robotmodus werken :)

Maar heb je al eens geprobeerd om kleinere flessen te geven? Vind het best veel op deze leeftijd, met zo'n zware reflux. Zeker die van 150. En heb je al eens een refluxbed overwogen?

6. Lindah

Lindah Fanatiek lid

Apr 21, 2012
    1,008
    145
    63
    Brabant
    Bedankt voor je reactie. Poeh ook heftig zeg, jullie nachten. N komt in principe maar 1 keer snachts maar blijft daarna heel onrustig dus ga zeker iets met he tips doen van het voeden! Hopelijk geeft het N wat verlichting.

N is ook heel onrustig met haar armpjes, dus het inbakeren mocht maar met de puck a baby ligt ze niet strak ingebakerd. Ze kan haar armpjes bewegen(en beentjes) maar haar armpjes kunnen niet bij haar hoofd komen.

Hoe gaan jullie om met het slaaptekort?

7. Lindah

Lindah Fanatiek lid

Apr 21, 2012
    1,008
    145
    63
    Brabant
    Ik zag dat Annemeis dat ook al zei, refluxbed, dus zal daar eens naar kijken.

Ze lijkt wel honger te hebben, vandaar een grotere fles, omdat ze na 2/ 2,5 uur begin te sabbelen op haar handjes en andere hongersignalen liet zien.

Ik zie er ook echt tegenop om weer te gaan werken, heb diensten tot 22 uur dus dan worden het helemaal korte nachten aangezien de oudste op tijd op moet om naar school te gaan. Heb ook slaapdiensten en dan zijn ook korte nachten..

Ik vind het ook wel lastig om te lezen dat er zoveel baby's doorslapen bij 6 tot 8 weken. Misschien omdat ik nu zo vermoeid ben dat die verhalen meer opvallen..

8. Lindah

Lindah Fanatiek lid

Apr 21, 2012
    1,008
    145
    63
    Brabant
    Bedankt voor de tip, zal haar zo een pb sturen

9. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Pb ontvangen :D

In mijn weblog heb ik het een en ander uitgeschreven, dat kan sowieso handig zijn om te lezen ;) (dit scheelt mij typen, zie mijn handtekening)

Voedingen zijn best groot voor leeftijd icm reflux. 6 voedingen is niet erg, dat is voor een baby juist fijn.
    Hoelang duurt een voeding? (Met welke fles?)

Hoe gaat het drinken?

Hoeveel nexium geef je? En hoevaak per dag?

10. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    *bloos* Dank je wel :)

11. bozoe

bozoe VIP lid

Jul 9, 2014
    5,478
    5,838
    113
    Helaas hier ook ervaring met reflux en de medicatie. Het gaat hier stukken beter nu we zijn overgestapt op andere voeding (Neocate), ze heeft vannacht zelfs doorgeslapen. Het lijkt er sterk op dat de klachten hier worden veroorzaak door een koemelkallergie. Hoeft natuurlijk niet ook zo te zijn bij jullie maar wellicht het uitzoeken waard.

Wat wij hier deden toen zij zich 's nachts ook vaak meldde was haar bij ons nemen op de borst (in bed) na het flesje, we moesten haar toch een tijd omhoog houden na de fles en dan liever slapen in de tussentijd. Het is uiteraard niet de beste oplossing en als je echt extreem moe bent zou ik het niet doen in verband met de veiligheid maar het levert toch weer een paar uurtjes extra slaap op.

Wat hier ook helpt is haar zoveel mogelijk overdag in de draagdoek/draagzak, dan heb je toch je handen vrij.

En wat betreft het krijsen, helaas heb ik daar geen tips voor. Ik weet hoe frustrerend het kan zijn om te zien dat je kleintje zoveel last heeft:(. Ik hoop voor jullie dat er snel verandering komt.

12. Lindah

Lindah Fanatiek lid

Apr 21, 2012
    1,008
    145
    63
    Brabant
    Bedankt voor je snelle reactie!
    Ze krijgt 2 keer per dag Nexium en dan per keer 7 ml.

Ze krijgt Omneo voeding in een Dr Brown fles. Ze doet ong 20 tot 30 min over de fles. Proberen haar tussendoor ook extra te laten boeren.

Het drinken gaat wisselend, soms is ze heel onrustig en schud ze veel met haar hoofd. Gelukkig gaat het meestal goed en is ze rustig en neemt ze ook haar pauzes tijdens het drinken.

Maar als ik de flessen verklein dan komt ze ws om de twee uur voor een fles.. Hoe moet ik dat dan doen?

Ik ga zeker je tips lezen!

13. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Over alle babys die mogelijk doorslapen; als een baby 5 uur achter elkaar slaapt is het doorslapen. Dus van bij 23 tot 4 uur. En zoek de topics over slapen en babys, zoveel babys zijn er op die leeftijd echt niet die al echt doorslapen op die leeftijd.

Je mag en kan flessen overdag prima elke 3 uur geven. Dat is fijner voor haar.

En nachtdiensten mag tot 6 maanden na de bevalling niet, voor zover ik weet. Dus dat kan je even nakijken!

14. Lindah

Lindah Fanatiek lid

Apr 21, 2012
    1,008
    145
    63
    Brabant
    Iemand anders vroeg idd ook al of ze KMA heeft.. Kan ik gewoon overstappen van voeding? Koop jij deze voeding bij de apotheek. Hoe snel zou ik dan verschil moeten merken?

15. Lindah

Lindah Fanatiek lid

Apr 21, 2012
    1,008
    145
    63
    Brabant
    Helaas is dat bij ons niet, van de nachtdiensten. Wij hebben slaapdiensten en mogen dus slapen. Maar dat is pas laat ivm rapportage, overdachten en andere administratie dingen. Dus je hebt maar een korte nacht en als de kinderen iets nodig hebben maken ze je natuurlijk ook wakker..

16. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Geef je de nexium echt elke 12 uur stipt?
    En maak je altijd 1 heel zakje aan met 15 ml water en geef je dan 7 ml? Of maak je een half zakje?

Hoevaak krijgt ze nu de fles dan? Om de 3 uur is vaak wel wenselijk, maar omdat je zegt op 6 flessen te zitten zonder doorslapen ging ik uit van om de 4 uur. (Bijv 7-11-15-19-23-3)

17. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Kea zat ik ook aan te denken, maar wil eerst andere opties af ;)

18. Lindah

Lindah Fanatiek lid

Apr 21, 2012
    1,008
    145
    63
    Brabant
    Ik maak een heel zakje met 15 ml water en zuig dan 7 ml op. Het is niet stipt omdat ze wisselend wakker wordt maar er zit nooit langer dan een half uur verschil tussen.

Soms laat ze er idd vier uur tussen maar soms maar 2,5 uur.. meestal loopt het als volgt. 7.30- 11.00- 14.00-19.00-22.00/22.30-3.00/4.00 uur. Komt ze om 3 uur dan is de ochtendvoeding ook eerder

19. bozoe

bozoe VIP lid

Jul 9, 2014
    5,478
    5,838
    113
    Wij hebben zelf een pot Pepti aangeschaft en merkte toen direct verschil. Helaas was dat maar voor korte duur want de klachten kwamen weer terug na een paar dagen. Vermoedelijk omdat de Pepti toch nog wel koemelkeiwitten bevat alleen dan erg verknipt. Nu met de Neocate gaat het wel goed alleen dat is alleen via de kinderarts te verkrijgen.

Ik heb laatst een topic geopend en ook goede adviezen gekregen van Averlhach, zou die dus zeker opvolgen. Zie hieronder de link naar mijn topic (misschien herken je iets er in).

http://www.zwangerschapspagina.nl/voeding/652535-koemelkallergie-baby-10-weken.html

20. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Is ze alleen in de avond zo onrustig of ook overdag?

Heb je verschil opgemerkt na starten nexium? (Binnen 2 weken)

Share This Page