hoge koorts: steeds wakker maken om te drinken of laten slapen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by joyce1838, Feb 10, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    1,922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    He meiden,

Ik heb even hulp nodig!
    Vanaf zondag heeft mijn jongste flinke hoge koorst. Van 39,7 tot 40,5. Ben gisteren bij de huisarts geweest en vanmiddag weer omdat ik haar vanochtend net een dood vogeltje vond. Ze hing in de box en keek maar een beetje voor haar uit. Zei niks en als ik haar naam riep kreeg ik naar drie keer een jammertje terug. De dokter gaf aan als ze morgen nog koorts heeft ze naar de kinderarts moest. Hij vond haar nog alert genoeg, niet uitgedroogd etc. Prima, maar nu het volgende. De afgelopen dagen werd ze overdag steeds naar 1,5 wakker zodat ik haar wat drinken aan kon bieden (steeds een paar slokjes wilde ze wel, eten helemaal niet) Maar nu slaapt ze al vanaf 12.00. (op zich niet vreemd doet ze ook als ze niet ziek is). Maar twijfel ik toch omdat ze zo ziek is. Wat vinden jullie lekker laten slapen totdat ze uit zichzelf wakker wordt, of nu toch maar wakker maken om haar weer wat te drinken aan te bieden??

Alvast bedankt!

Groetjes joyce

2. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    1,608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    Drinkt ze al haar andere flessen wel goed leeg? Ze zeggen dat kindjes zich beter slapen. Maar omdat ze niet zo alert is, is het de vraag of ze wel van zich kan laten horen als ze honger heeft...

beterschap met de kleine.

3. wat heeft ze gedrinken vandaag?
    Slapen is t beste medicijn maar als ze geen flessen drinkt dan zou ik haar toch steeds een slokje water geven om uitdroging te voorkomen.

4. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    1,922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    oh maar ze is al bijna 1,5 jaar dus hier geen flessen meer.
    Vanochtend een half bordje pap en een half glas water. En daarna tot 12 uur ongeveer nog een halve beker water.

5. Misoh

Misoh Bekend lid

Ik zou d'r lekker laten slapen. Ze heeft al aardig wat vocht op vanmorgen en d'r slaap heeft ze nu hard nodig.
    Dikke kans dat ze straks als ze wakker is lekker wil drinken.

Wat je ook kan doen is ORS aanbieden. Daar zitten ook suikers in en helpt om uitdroging te voorkomen.
    Sinds we zelf een keer ORS zijn gaan gebruiken toen we ziek waren, doen we het nu steeds. Voor onszelf en de kids. Je voelt je dan een stuk minder slap dan alleen op water en een beschuitje.

6. Oke dan zou ik haar ook laten slapen. ze moet in 24 uur 50 cc per kilo binnen krijgen meen ik?? Als ze wakker wordt zal ze wel dorst hebben denk ik.

7. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    1,922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    ze is net wakker geworden en heeft inderdaad lekker wat gedronken (half glas). verder nog een half pakje knijpfruit en een koekje.
    koorts was ook gezakt naar 38 graden. dus ben benieuwd voor de rest van de dag en morgen.

Mijn oudste heeft ook koorts vanaf zondag dus ben e wel een beetje klaar mee;)!

Mijn huisarts was geen voorstander van ORS heb eigenlijk ook niet verder gevraagd. Dom!

Share This Page