Het zijn echt bultjes op haar handen. Op haar lijfje heeft ze wel lichte vlekjes. Ze was afgelopen 2 dagen ook niet zo lekker, beetje verhoging en heel hangerig. Maar er komt ook een tand door dus daar wijtte ik het aan. Sinds gisteren dus dit. Kan dit gewoon de 5e ziekte zijn?
MIsschien een allergische reactie? Kan je de vlekjes 'weg drukken'? Als ze verhoging houdt zou ik toch ff de ha post bellen voor de zekerheid...
Nee kan ze niet wegdrukken. Ze heeft ook geen verhoging meer. Nou ja het zal wel iets onschuldigs zijn. Als het niet gauw weg gaat, toch maar naar de ha.
Een glas er overheen? Ik hoef haar toch niet wakker te maken om te controleren? Wat zou het dan zijn? Ze was vandaag niet ziekig, geen koorts, niks.
Sabbelt ze veel op haar handjes? Lijkt op ontstoken eczeem en zou ook impetigo(krentenbaard) kunnen zijn.
Ja idd, krentebaard lijkt het ook wat op. Moet je dan morgen toch echt mee naar de ha, want het is super besmettelijk en als ze met haar handje in haar ogen wrijft kan ze daar ook een infectie krijgen. Niet wegdrukbare puntbloedinkjes is altijd meteen bellen. Zeker i.c.m koorts.
Dat kan ook heel vervelend zijn als ze het in de mond krijgen. Onze dochters hebben toen een week niet kunnen eten en bijna niet gedronken. Hou dat even in de gaten. Ijsjes helpen dan wel wat.
Dat eet ze ook niet Veel te koud! Zeker als je warme melk gewend bent. Maar goed, ze drinkt prima dus geen man overboord.