Hoe lang in maat 92?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door piccolina, 10 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik kon altijd goed inkopen vooraf kleding.
    Ze groeit precies gemiddeld geloof ik.
    Ze is nu bijna 1.8 en 12kg-84cm

Ze draagt nu maat 80 soms te klein en 86 okey.
    Ik vind zelf super leuke merken al in meiden maten maar bijv heb ik quapi 86/92 kan ze nu al aan. Maar ik denk over half jaar kan ze dat nog steeds.

Ik vraagt mij af of er nog moeders zijn met dochters die waren rond 1.8 jaar 84 cm en hoe verliep dat groei verder tot 3 jaar?
    Ik probeer nu wat inkopen in maat 92 of 98 maar dat lijkt mij al gelijk zo groot. Ik vraag mij voornamelijk af of ze over een jaar maat 92 aankan of kan ik beter 98 doen?

2. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Mijn dochter heeft een beetje hetzelfde postuur.

Met twee jaar in maat 86 en toen langzaam naar 92. Nu is ze 2.9 jaar en nog in maat 92. Ik denk dat ze tot 4 jaar in 98 zit.

Je kunt in de groeicurve van je dochter voorspellen wat de lengte zal doen. Ze zal nu zeker nog 1 / 1,5 jaar in 92 kunnen gok ik.

3. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ja dat ik ook dat ze zal volgend winter maat 92 gewoon goed doen.
    Qua curve klopte dat ook.
    Is gewoon zo raar want vroeger 1 maat in halfjaartje en nu is langer groeien ze natuurlijk langzamer.

Kan kortingen niet laten staan al is het met kortingen ook vermogen aan kleren maar tenminste besparing van 50-60% gemiddeld!

4. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Hier bovenkleding bijna een jaar in 92 en onderkleding komt hij nu net in 92 dus dat weet ik nog niet.

5. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Mijn dochter is een tijd super hard gegaan met groeien maar staat nu (gelukkig) al een tijdje stil, of tenminsten ze groeit wel maar niet meer zo vreselijk snel. Heeft een enorme groeispurt gehad.
    Ze wordt bijna twee is 93 cm en weegt 12,6 kilo. Draagt maat 98/104 van beebielove 104 want dat valt klein, van andere merken alles in maat 98. Ik verwacht dat ze hier wel een hele tijd mee kan doen.....dat hoop ik althans voorspellen voorop heb ik nooit gedurfd zo onvoorspelbaar bij onze dochter. Zo heeft ze 74 nooit gedragen heeft ze compleet overgeslagen en 92 maar zeer kort gedragen. Denk dat ze met 98/104 het langste gaat doen maar ook dat is nog maar afwachten. Ik koop de kleren op het moment dat ze ze nodig heeft eerder nooit. Stel ik had op voorhand toen 74 gekocht had ik toch wel den probleem gehad want die maat heeft ze nooit gedragen. Ik bekijk het van seizoen tot seizoen, hoe vallen de merken dan, welke maat zot het mooiste en in welke maat kan ze nog stukje groeien...
    Succes lijkt me erg lastig vooraf te kopen zeker om een jaar vooruit te kopen.

6. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Je dochter is een dreumes :) je plaatst m in peuterdeel.

Hier 2,1 en maat 86. We gaan binnenkort shoppen voor 92. Geen idee hopelijk heeft ze t even aan :D
    Dat kan je niet van te voren zeggen. Hou rekening met een groeispurt. Ik zou nu ook bijv geen zomerkleding kopen. Hoe leuk je het ook vind, persoonlijk waag ik de gok niet.

7. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Mijn dochter is nu 26 maanden. Heeft ongeveer 8-9 maanden in 92 gezeten qua bovenkleding. Zit nu sinds 1,5 maand in maat 98 bovenkleding. Broeken beginnen nu ook korter te worden in maat 92. Is hier kantjeboord...

8. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.366
    113
    Mijn dochter van ruim 3,5 weegt 12 kilo en is 94 cm, en heeft tot 2 maanden terug in 92 gezeten, zeker een jaar lang. Ze past het eigenlijk nog steeds wel, bepaalde broeken en rokjes al helemaal, omdat ze smal is.
    Ik koop ook altijd kleding vooruit, maar ben er nu mee gestopt omdat ze dus zo lang in 92 zat en ik me dit jaar vergist heb, waardoor ze nu een winterjas draagt maat 104. Lekker warm, maar eigenlijk net te groot, helaas.

Maar elk kind groeit anders, dus ik denk niet dat het voor elk kind hetzelfde is.

9. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Dochter 3,2 jaar zit in 92 en shirtjes 92/98.

10. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.673
    113
    Mijn dochter is nu precies 2,5 jaar. Qua lengte iets groter dan gemiddeld. Met precies 1 jaar zat ze in maat 86, met 1,5 jaar in maat 92. Daar heeft ze wel 10 maand in gezeten. Ze gaat nu net over naar maat 98 met broeken, shirts nog 92/98. Haar winterjas van vorig jaar in maat 92 past ze deze winter ook nog.

Maat 92 dragen ze sowieso wel meer dan één seizoen, dus of je nu zomer of winterkleren koopt maakt niet uit.

11. marionneke1984

marionneke1984 Actief lid

5 jul 2009
    212
    6
    18
    Vrouw
    Vanaf 3 jaar groeien ze ongeveer 1 maat per jaar. Mijn ervaring. Mijn zoontje en dochter hebben ruim een jaar in 92 gezeten. ook weer een jaar in 98 enz...
    gaat echt niet meer zo hard.

12. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Okey bedankt indd dacht ik al dat maat 92 langer kan.
    ik koop gewoon maat 92 kan nooit mis gaan want in zomer kan ze ook die aan en winter ook. Veel seizoensgebonden probeer ik niet kopen indd maar jas gekocht van Flo 98 (valt kleiner) ik denk dat ze het zeker over haar aankan want jassen draagt ze nog maat 80 nu.

Tompoes: ik vind raar dat je steeds dat opmerking zet bij elke bericht van mij. Ik weet niet of je door hebt maar ik vraag hier over maat 92 en niet baby of dreumes maat.
    En laat mij zelf beslissen waar ik dat plaatst, ok? Zonder dat ik over maat vroeg mijn dochter is geen dreumes maar volledige kleuter qua doen en gedraagt dus tja vind 4 mnd niet zo verschil maken alsof er is een wet is dat precies op een dag van 2 jaar krijg je kind passport waar staat je bent kleuter. Is geen zwemdiploma of zo.

13. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Als 86 nu mooi zit zal ze vanaf het voorjaar 92 mooi passen. En dat waarschijnlijk tot ergens einde van het jaar. Dus als je voor volgende winter wilt shoppen, verwacht ik dat je er net tussenin hangt... 98 is voor oktober/november misschien nog groot, maar 92 voor februari/maart wrs klein...
    Ik vind zo ruim vooruit komen altijd moeilijk voor die kleintjes.

14. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Ik vind dat jij je enorm verdedigd. Hoe het went of keert: je dochter is een DREUMES. Want zij is 1 jaar en 8 maanden. Dat je af en toe iets in peuter plaatst, prima. Maar ook de twee-talig vraag plaats je in Peuter en Kleuter. Terwijl je peuter een DREUMES is. Hiermee maak ik op dat je je eigen kind niet meer als dreumes ziet. Ze kan zich best wel gedragen als kleuter maar qua leeftijd is ze er nog niet! Ik bedoel er niets mee hoor. Ik vind het gewoon opvallend dat je daar regelmatig wat plaatst. Mag ik daar niets van zeggen of opmerken? Het is openbaar en ik wil je niet aanvallen hoor.

15. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Zo hè, heb jij niks beters te doen :( Wat een bemoeial ben jij. Vragen over je kind wanneer hij een peuter is, zijn precies goed geplaatst hier. Zal wel onzekerheid zijn van je ;)

Piccolina: ben blij dat je zegt dat de jas van flo klein valt, zat eraan te denken die te bestellen in maat 98 maar dat laat ik dan gaan.

16. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    knap dat men altijd kan zien via de computer/tablet/telefoon dat iemand anders onzeker is! Ik lach mij echt een breuk hierzo om sommige! Ik merk op dat het niet goed geplaatst is omdat ik zie dat haar dochter een dreumes is. Nou nou nou de wereld vergaat.........

17. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Je weet zelf vast wel hoe ontzettend kinderachtig je bezig bent. In elk topic reageren van piccolina dat ze iets verkeerd plaats. Als je daar zo'n behoefte aan hebt, vraag dankt je bij het beheer kan.

Echt puberaal.

18. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Piccolina zegt: in elk topic reageer jij, jij neemt het klakkeloos over zonder te checken?! Je bent nl niet op mijn profiel geweest dus gecheckt heb je t niet :cool: maar laat maar hoor! Ik zei zelf: ik bedoel het niet rot of ik wil je niet aanvallen en nu gebeurd e bij mij hetzelfde... ik vind het altij zo raar en apart dat gelijk een bom wordt afgeworpen op een OPENBAAR forum. Ik zeg simpelweg (en via lezen weet je niet hoe ik het bedoel) dat haat kind een dreumes is en dat ze het bij peuter plaatst.

19. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Jouw kindje slaat gewoon het peutergedeelte over? Sorry maar met 1,8 jaar is je kind nog steeds een dreumes en dat blijft je kind tot ze 2 jaar is geworden. Of ze mentaal verder is of niet je kind blijft een dreumes en vanaf 2 jaar een peuter en pas vanaf 4 jaar een kleuter! Laat je kindje lekker kindje zijn ipv haar meteen volwassen te laten zijn.

Maar goed ik snap wel dat je deze vraag hier stelt omdat veel dreumessen nog niet in maat 92 passen.

20. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Hier heeft ze maat 92 echt maar paar maanden gedragen, ik zou het er niet op durven gokken....inmiddels in 98/104.
    Vind het knap dat mensen al jaar vooruit durven bestellen voor nieuw seizoen dat durf ik echt niet.....

Deel Deze Pagina