ik ben benieuwd hoe lang jullie kids in maatje 86/92 gezeten hebben of eigenlijk hoe lang jullie kindjes vanaf dat ze 1,5jr waren in dezelfde broekmaat gezeten hebben? ik zit een beetje in dubio voor mijn oudste z'n winterbroeken. maatje 92 zwemt hij in, de lengte is ook zeker 4cm omslaan nu als hij veilig moet kunnen lopen, maar die breedte echt geen gezicht! alleen in de wandelwagen rol ik zijn pijpen altijd af, omdat het anders wat frisjes word (hij heeft lage schoentjes) nu vraag ik me alleen af of hij de hele winter door zou komen met broeken met 86 die hem dus heel wijd zijn en qua lengte als hij loopt nog 2cm omgeslagen worden? hij is nu 1,5jaar, zou hij nu nog ineens flink de lengte in kunnen gaan deze winter of valt dat wel mee? ik heb bij H&M online wat broeken in maatje 92 gekocht die dus véél te breed en lang zijn, maar twijfel of ik ze gewoon retour stuur of dat we die deze winter nog wel degelijk nodig gaan zijn? en dan bedoel ik vooral qua lengte, ik denk dat hij qua breedte nog prima een tijd in 86 past want die moet ik al maximaal aansnoeren met het elastiek aan de binnekant en dan nog een riem erbij om ook vorige winter had ik namelijk hartje winter nogal moeite om bij H&M nog een leuke broek te kunnen kopen in de juiste maat dus vandaar de twijfel of ik maatje 92 wel of niet zal houden (in de zomer een dikke ribcord broek is ook niks )
Hier een dochter die gister drie is geworden en nog broeken van 86 aan heeft. Soms 92 maar dat wisseld. Kwebbel
ons zoontje is net 3, en heeft sinds augustus ongeveer maat 92. daarvoor heel lang 86, 86 kan in de breedte wel, maar zijn echt te kort. je kan ook die broeken maat 92 die je gekocht hebt gewoon houden, zeer waarschijnlijk kan hij die dan volgend jaar winter nog wel aan! (als ik naar mijn eigen zoon kijk dan he!)
als ik jullie berichten zo lees dan zal mijn zoontje ook nog wel een hele tijd in 86 passen. het zijn héle leuke broeken, maar denk niet dat ik de gok ga wagen om ze te houden voor volgende winter. als hij dan toch nog in 86 zit oid of de broeken niet goed zitten, ben ik een leuk kapitaaltje armer en heb ik niks aan de broeken (tis nl niet 1 broek maar 3)
Steven heeft een hele tijd broek maat 86 gehad, maar die zitten idd in de kinderwagen te kort. Dus maat 92 past hem nu, alleen sommige broeken zijn echt te groot, kwa elastiek kun je niet aantrekken, dus die zakken af. Ik heb joggingbroeken en broeken met knoopgatselastiek en dat zit prima. Meestal de pijp 1x omgeslagen. Bovenkant 92-98.
Lastig is dat he... Ik verkijk me er ook nog wel eens op. Dan denk ik dat Hugo bepaalde kleertjes over een maandje ofzo wel past, maar de groei is er echt een beetje uit. Broekspijpen omslaan vind ik op zich niet zo erg. Staat bij een heleboel broeken nog wel stoer ook. Als de breedte maar een beetje goed zit. Wat ik nog wel eens doe voor de kleren waarmee ik een heel seizoen wil doen is in op de curve van het groeiboekje van het cb kijken. Dan trek ik de lijn gewoon door en dan weet ik hoe lang hij over bijvoorbeeld 3 maanden zal zijn. Daarop is de kledingmaat dan weer redelijk te bepalen.... Tot nu toe kom ik daar aardig mee uit.
Ik ben blij met mijn grietje Daar koop ik gewoon 3/4 broeken voor met de laarzen eronder! Maar ook hier zo'n 86/92 probleem, ze is nu ongeveer 87 cm maar in de breedte stelt het nog niks voor
da's dus het probleem... ik koop qua lengte wel net zo lief wat broeken in maatje 92 maar als ik die breedte zie... daar past hij echt nog láng niet goed in, tenzij hij wat kilo's erbij eet maatje 86 is hem echt nog ruim genoeg qua breedte. bij maatje 92 zakken de broeken zelfs enorm af als ik het elastiek maximaal aansnoer
Hier ook veel problemen met broeken. Annika is een lekker dikkertje en qua omvang kan ze prima maat 92 aan (Shirts maat 98). Maar de broeken zijn altijd te lang en moet ik dus omslaan (wat niet bij alle broeken lukt).
Isabella is nu 1,5 en ze draagt nu broeken maat 86. Boven soms 92. Maar ik denk dat ze het langst in 86/92 zitten. Ongeveer een jaar. Isabella haar nichtje kwam met 2,5 jaar in 98.