Ervaringen gezocht fles afbouwen 's nachts

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Pioen, 12 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Hoi meiden!

Mijn kleine meid weegt inmiddels 4200 gram en ben nu overgegaan op 6 keer 120 cc overdag. Heb afgelopen nacht een halve fles (de 7e voeding) gegeven om 03.00 uur om te kijken hoe lang ze daarmee weer doorsliep. Nu werd ze weer om 06.00 wakker dus dat is erg netjes. Wat zijn jullie ervaringen met afbouwen van de nachtvoeding? En hoe lang duurde het voor jullie kleine doorsliep?
    Ze is nu 6 weken oud ;)

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik heb gewoon een keer geprobeer hoelang ze sliep na de laatste voeding en tot mijn verbazing sliep ze door tot 06.00 uur en dat doet ze nu nog steeds.
    als ze 's nachts wakker wordt krijgt ze nu een speentje, geen voeding meer dat hebben we op een gegeven moment afgeschaft en vanaf 06.00 uur mag ze weer eten. laatste voeding is hier tussen 22 en 23 uur ;)

3. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Afbouwen hebben we nooit gedaan. Ik ben van mening dat ze pas doorslapen als ze eraan toe zijn. Als ze nog wakker worden voor een voeding op deze leeftijd dan hebben ze het gewoon nog nodig.
    Mijn zoontje sliep met 6 weken door maar hij was dan ook al 6,5 kg. Hij kreeg toen zijn laatste fles rond 23:00 uur en vanaf 6 weken werd hij niet meer wakker voor een voeding.
    Ik denk dat je even geduld moet hebben, het komt echt binnenkort vanzelf.

4. Khadisja08

18 jul 2009
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben het geheel met Kiwi1 eens.
    Mijn dochter kreeg rond de 4 maanden geen nachtvoeding meer.
    Late avondvoeding ben ik uiteindelijk ook meegstopt want er ging vaak toch niets meer in en uiteindelijk ging het een effect krijgen van, terug in slaap vallen flesje.
    Ze gaf het dus geheel zelf aan en nu ze 10 maand is krijgt ze ook geen half 7 melkje meer en heeft ze sinds zondag ook zelf aan gegeven.

5. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    Niek begon op een gegeven moment rond 4-5 uur 's ochtends te komen maar had niet echt trek en zijn fles dronk hij ook niet echt, leek meer gewenning. Wij gaven hem dan een speentje en dat werkte erg goed, behalve dat je er zelf tig keer uit moet om het speentje in zijn mond te doen ;).

Daarnaast zijn wij de laatste voeding op gaan hogen en dat werkte ook goed. Momenteel krijgt drinkt hij bij zijn 1e en laatste voeding meer. Hij slaapt door tot 6.30-7.30 uur.

Deel Deze Pagina