Er zijn verhuurbedrijven die speciale reiswiegen verhuren. Soort wandelwagenbak waar de kleine gewoon lekker in kan liggen en die vast gezet kan worden. Een stuk prettiger voor de kleine dan een aantal uren achter elkaar in een autostoel gepropt hangen. Mijn zusje is op deze manier naar italie gereden. Kleine kon lekker languit slapen.
Ik kan me niet voorstellen dat zo'n reiswieg heel veilig is ga het eens uitzoeken. Wij vervoeren ook achterwaarts dus zijn erg van de veiligheid. Verder moeten we toch elke 2 uur stoppen dus kleine moeite om de beeb er even uit te pakken .. Zie dat die door de ANWB goed uit de test komt, helaas is de anwb test echt bagger dus alleen daar op ga ik niet vertrouwen..
Als wij met de auto weggaan, dan rijden wij max 2u. Dan stop ik echt niet onderweg, en meestal ligt mevrouwtje dan lekker te slapen. 3u zou misschien ook nog wel kunnen, maar ik denk dat ik dan lekker ergens halverwege toch een tussenstop maak. Al is het maar voor een plas-en koffiepauze voor mijzelf. Jammer genoeg is ons onderstel op dit moment voor reparatie naar de fabriek, en ik kan haar alleen in de maxicosi vervoeren op het leenonderstel tijdens het wandelen. De afgelopen weken heb ik gewoon wat vaker ergens gedronken, meisje er ff uitgehaald (vaak leg ik haar ook nog even naast mij op een bankje) en daarna er weer terug ingezet. Ging prima hoor. Het is nu echt even een noodzakelijk kwaad.
Mijn ouders wonen ook ongeveer 1,5 uur van ons vandaan. Ze was nog maar 3 weken, niets aan de hand. Natuurlijk had ik haar daarna eruit gehaald en tijdens het 'bezoek' niet meer terug ingedaan. Ze zeggen dat een baby niet langer dan 2 uur in de maxi-cosi mag blijven. Maar meestal geeft een baby dat zelf wel aan door te huilen