mijn zoontje is nu 2 weken oud,vanaf welke leeftijd mag hij in het wipstoeltje? en hoelang mag hij daar dan in?
De meeste wipstoeltjes kunnen ook helemaal plat en ik had Isa denk met ongeveer 2,5 maand er wel eens in als ze niet meer in de box wilde en ik bijv moets koken en haar dus niet kon dragen
er zijn ook wipstoeltjes vanaf 0 maanden. je moet ze hier alleen niet heel lang in laten zitten. mijn nichtje ging juist heel snel al in het wipstoeltje (op aanraden fysio en kraamhulp) omdat dit haar nekje (verrekt tijdens geboorte) beter ondersteunde dan bijvoorbeeld de box. ze lag dan wel bijna helemaal plat.
Ons wipstoeltje kan ook helemaal plat. Zo kan ze ook erbij in de keuken of ideaal als ik samen met haar gedoucht heb. Zij wacht even in het wipstoeltje dat in de badkamer staat.
Wipstoeltjes mogen al heel snel, mits ie helemaal plat kan natuurlijk. En in het begin ook niet te lang.
bij ons zei de kraamverzorgster dat je het beste vanaf een week of 6-8 je kindje in het wippertje kan zetten. Tegen die tijd is het nekje iets steviger. Ons wippertje kan trouwens ook helemaal plat. Ik heb het toen wel wat eerder geprobeerd maar hij zat/lag er toch niet helemaal lekker in.
Ik denk vanaf een week of 4-5, niet te lang. (alleen door plat te liggen!) Ik zou pas na 2-3 maanden laten zitten. Eerder is het ruggetje en nekspiertjes er nog niet aan toe. Nooit helemaal in de zitstand maar altijd half liggend zodat het nekje en de ruggengraat het gewicht dragen en niet het bekken! Pas vanaf 4 maanden kun je het kindje ook recht er in zetten.