Tot welke leeftijd heeft jullie kindje in de wipstoel gezeten (en vanaf welke leeftijd). Onze kleine vent zit er al een poosje in en nu zijn de gespjes inmiddels wat kapot gegaan. Zag in de laatste wij jonge ouders een hele mooie wipstoel van baby bjorn. Deze is alleen wel erg duur 124 euro geloof ik. Dus voordat ik hem koop was ik even benieuwd tot welke leeftijd ze erin zitten. Mocht dat nou maar tot een maand of 6 zijn, dan vind ik het zonde om zo'n dure stoel voor die 1,5 maand te kopen. En, zijn er onder jullie die ervaring hebben met die stoel van baby bjorn? Ben ik ook wel heel benieuwd naar!
`hoi Mirrem, Wij hebben de babybjorn wipstoel, en ik moet je zeggen het is een van de beste aankopen voor mijn kleine meid geweest. we hadden eerst een andere wipstoel maar die wipte bijna niet. De Babybjorn wipt zodra ze erin zitten en ze vindt het nog steeds dolle pret, ze kunnen er tot 1,5 jaar in. Bij ons op het KDV hebben ze ze ook allemaal. Dus bij deze, het is een behoorlijke smak geld, dat ben ik met je eens, maar ik vind het dubbel en dwars waard! ik zou zeggen DOEN! liefs M
Tja, ik zou het persoonlijk niet doen. Een wipstoel is helemaal niet zo goed voor de ruggetjes en met een maand of 7 of als ze goed kunnen zitten mogen ze in een kinderstoel. Volgens onze fysio was zelfs een maxi cosi beter als een wipstoel.
Mijn nichtje van 2,5 jaar gaat nog steeds in Julia haar babybjorn zitten. Eigenlijk is ze iets te zwaar, maar ze vindt het heerlijk om zo tv te kijken. Ik gebruik de stoel zelf nog dagelijks voor Julia.
pfff wat een onzin, en daarom gebruiken ze ze op het kdv ook, omdat ze zo slecht zijn voor het ruggetje! sorry hoor maar heel NL met een baby heeft een wipstoel en het is toch wel verdomd handig. En tja wij laten haar ook niet uren erin zitten, want dat doe je toch sowieso niet, ook niet met een maxicosi...
Ja, ik had dus inderdaad ook gelezen dat het ruggetje echt helemaal ondersteund wordt en dat het in samenwerking met kinderartsen ontwikkeld is. Dus dacht daardoor ook dat het beter is dan andere wipstoeltjes. Maar ze kunnen er dus best tot een jaar in begrijp ik. Hmm, dan is het toch wel het aanschaffen waard denk ik! Waar hebben jullie hem gekocht? Verkoopt de prenatal ze ook?
wij hebben hem bij de prenatal gekocht inderdaad. we hebben een simpele donkerblauwe die koste toen 90. succes ermee! xxx
Wij hebben de wipstoel gebruikt tot Djenno zelfstandig kon blijven zitten.Dat was met ongeveer 6 maanden. Hierna wilde hij ook niet meer in de wipstoel, probeerde steeds omhoog te komen en dan kieperde dat ding zowat om met hem erbij. Ik vind het persoonlijk ook veel handiger om hem eten te geven in een kinderstoel, hij zit wat rechterop dus minder kans op verslikken en handiger met drinken geven. Maar ja, dat is persoonlijk. Ik heb geen ervaringen met de Babybjorn. Wij hadden een gewone wipper.
Wij hebben C voor het eerst in de wipstoel gedaan rond de 2 maanden. Maar dan heel eventjes. Hij heeft er best nog lang in gelegen. Het duurde even voordat hij het zitten goed doorhad. Dus hij zat daarvoor hoogstens een paar minuten in de kinderstoel. Ik denk dat hij tot de 8 maanden in die wipstoel heeft gezeten.
Eva heeft erg weinig in de wipstoel gezeten, alleen met hapjes en als ik ging douchen eigenlijk. Vanaf 7 maanden ging ze tijgeren en staan en toen wilde ze helemaal niet meer in de wipstoel. We hebben nu zo'n kleine fauteuil maar daar wil ze ook nog niet zoveel van weten, ze kijkt liever staand naar Sesamstraat .
Ik vind een wipstoel ook erg handig moet ik zeggen, Amy kan nog niet goed in een eetstoel zitten dus zo'n wippertje is zeker handig voor eten geven en tv kijken. Tuurlijk niet al te lang maar dat is met alles zo! Mijn kinderfysio heeft er niets over gezegd het enige wat zij mij vertelde nooit te kopen was een loopstoeltje omdat dat wel erg slecht is.
Wij hebben ook deze wipstoel en hier is tie een groot succes. Ze klimt er zelfs overdag zomaar even in om heen en weer te wippen. Ik gebruik de wipstoel ook niet voor eten, maar als ze bijvoorbeeld even naar Bumba of Sesamstraat kijkt.
Ik heb een gewone wipstoel gehad. Maar de heeft er weinig in gelegen. Met 6 maanden is hij hier in de opslag gegaan. En hebben hem niet meer gebruikt.
Over de Babybjorn is al een topic geopend (een paar maanden geleden). Daar waren veel positieve berichten.