Niet inenten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door naatje070, 9 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. naatje070

naatje070 VIP lid

24 jul 2007
    5.531
    0
    0
    huisvrouw
    Den Haag
    Ik vroeg mij af of er ouders zijn die hun kind niet hebben ingeënt of bepaalde inentingen niet hebben gegeven...
    Mijn schoonmoeder had laatst een programma gezien en daar werden bepaalde inentingen in verband gebracht met autisme :(
    Heb zelf wel wat gegoogeld maar daar word ik niet wijzer van. Kwam wel een hele lijst tegen met alle stoffen die in de inentingen zouden zitten. :confused:
    Ik begin dus nu erg te twijfelen...

2. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Autisme is een aangeboren afwijking die veel vaker bij jongens voorkomt dan bij meisjes. Als je er meer over wilt weten, bel dan eens met een ggz instelling bij jou in de buurt.
    Je kunt de vraag vrij simpel stellen: welke risico's loopt mijn kind als ik haar wel of juist niet inent?
    Geloof me.. de risico's zonder de enting zijn groter dan met!
    Je huisarts kan je hier meer informatie over geven.
    Niet zelf dokteren, advies inwinnen bij een professional!

Ik neem aan dat je de meeste entingen al hebt laten geven?

3. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Inentingen en autisme? Klinkt voor mij zeer onlogisch... ben benieuwd naar wat anderen hier over weten... lees ff mee ;)

4. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    In Amerika is er een hele hype rond de BMR (bof, mazelen, rode hond) enting die autisme zou veroorzaken - of tenminste triggeren bij kindjes die al aanleg hadden. Het wordt overigens ontkend door zowel overheidsinstanties in Amerika als ook hier in Nederland. Dezelfde personen die denken dat de BMR autisme veroorzaakt denken ook dat je autisme weer kunt genezen trouwens. Wat voor zover ik er iets van weet, absoluut niet mogelijk is.

Maar, dat gezegd hebbende; ik ben er ook bang voor hoor, en hoewel Sverre hem door allerlei oorzaken nog steeds niet heeft gehad gaat hij hem toch krijgen. Want bof, mazelen en rode hond richten echt ontzettend veel schade aan (vooral bij jongens).

Mijn tip: niet meer naar Oprah enzo kijken! ;) En wel enten. Want het verband is dus absoluut NIET aangetoond.

5. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Autisme is idd aangeboren.

Mensen die niet ingeënt worden zijn gevaar voor de volksgezondheid.

Mijn collega heeft geen inentingen gehad tegen mazelen. Op haar 24ste kreeg ze mazelen. Ze heeft er maar ternauwernood overleefd!
    Ik neem aan dat je niet wil dat je kind zwaar ziek kan worden.

6. naatje070

naatje070 VIP lid

24 jul 2007
    5.531
    0
    0
    huisvrouw
    Den Haag
    het gaat dan vooral om hersenvliesontsteking...

Tuurlijk wil ik niet dat mijn kind doodziek wordt, maar als alle kindjes ingeent worden, dan kan Mike het sowieso niet krijgen.

Het was idd bij Oprah, vind het jammer dat ik het zelf niet gezien heb.
    Ik had er zelf nooit bij nagedacht, maar nu mijn schoonmoeder met dat verhaal kwam, vind ik het toch wel eng.

7. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Aparte gedachtengang... :rolleyes:
    Persoonlijk ben ik liever niet afhankelijk van wat andere ouders doen als het om de gezondheid van mijn kind gaat.
    Hier wordt dus ingeënt.

Ik vind het nogal vergezocht, inenten en autisme krijgen, maar ik ben dan ook geen expert.

8. naatje070

naatje070 VIP lid

24 jul 2007
    5.531
    0
    0
    huisvrouw
    Den Haag
    Ik ben ook geen expert, daarom vraag ik het ook hier.

Ik heb het aan het consultatiebureau gevraagd, en die bevestigde wel dat een aantal jaar geleden er wel een discussie over bestond. Maar zij zegt ook dat ze niet zomaar iets toestaan wat schadelijk is. Maar dat is ook weer makkelijk gezegd, want dat wordt ook over aspertaam gezegd. Niet schadelijk, maar als je het opzoekt, schijnt het toch echt kankerverwekkend te zijn. Het verbaast mij dan ook dat het gebruikt wordt in kinderproducten :confused: Maar goed dat is weer een andere discussie...

9. mama33

mama33 Actief lid

11 sep 2006
    255
    0
    0
    Achterhoek
    @naatje1970: volgens mij is een inenting geen garantie dat je het absoluut niet kunt krijgen. Mijn dochter heeft kinkhoest gehad ondanks de inenting. Denk dat je gedachtengang niet opgaat hoor.

Niet inenten vind ik persoonlijk dom! Je gunt je kind toch alle bescherming die ze kunnen krijgen. Je geeft toch ook bepaalde medicijnen niet omdat er zoveel nare bijwerkingen opstaan?

10. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    er is hier recent een hele discussie over gevoerd (met alle medische argumenten e.d.) bij verzoring en veiligheid. Misschien handig om die eens te lezen. Zeker voordat je dit soort dingen gaat schrijven:

Tuurlijk wil ik niet dat mijn kind doodziek wordt, maar als alle kindjes ingeent worden, dan kan Mike het sowieso niet krijgen.

Inderdaad een rare gedachtengang.

11. polleke2210

polleke2210 Actief lid

3 jul 2008
    149
    0
    0
    Leeuwarden
    Als jij nou de enige in heel NL bent die die gedachtengang er op na houdt, okay.. dan heb je een zaak. Helaas zijn er genoeg mensen, bijbelbelt, die hun kindje niet enten, en dit is gewoon een gevaar voor de volksgezondheid..

12. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik irriteer me nogal aan de gedachtengang, als andere kindjes ingeent zijn kan mijn kind het niet krijgen.
    We hebben deze ziektes uit kunnen bannen omdat alle kinderen (alle natuurlijk niet) ingeeent worden en dan ga jij het niet doen?
    Ik wil je niet aanvallen hoor, maar het rijksvaccinatieprogramma is er niet voor niks. Ik twijfel daar dan ook absoluut niet aan.

En autisme kan je niet krijgen, daar wordt je mee geboren. Het kan ook niet overgaan.
    Is gewoon geen discussie over mogelijk, het is gewoon zo. Ik heb ook wel eens zo'n moeder bij Oprah gezien en ik dacht dat ze gek was...

13. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Meis, elk onderzoek kan zo gedaan worden dat het aantoond wat men vindt dat het moet aantonen. De wetgeving in Nederland is een van de strengste van de wereld. Voordat hier iets toegestaan is en op de markt komt is het ongeveer 10 jaar getest! Men denkt (!) dat aspartaam kankerverwekkend KAN zijn in zeer grote hoeveelheden. Net zoals aangebrand bbq vlees kankerverwekkend KAN zijn bij zeer grote hoeveelheden. Maar dat geldt ook voor koffie, suiker, melkproducten etc etc... het is maar wat je wilt volgen in deze.
    Googlen heeft een boel voordelen maar ook een heleboel nadelen. Je zal ook genoeg bewijs vinden dat de aarde over een aantal maanden / jaren zal vergaan of al vergaan had moeten zijn, er een wereldwijde verborgen organisatie van kabouters bestaat, UFO's dagelijks landen op een willekeurig vliegveld, vrouwen dommer zijn dan mannen, homosexualiteit leidt tot mentale gebreken etc. Je kunt alles vinden wat je wilt vinden. Het internet is geen orakel wat altijd de waarheid spreekt! :)

14. lisanne1204

lisanne1204 Actief lid

19 jul 2008
    243
    5
    18
    Vrouw
    hallo
    lees deze site eens op je gemak door
    dan kun je zien welke ingredienten er in de prikken zitten die er absoluut niet inhoren
    wij wonen in duitsland en wij hebben gelukkig een dokter die dat ook erg kwalijk vind en dus een fabrikant gevonde heeft war deze ingredienten niet inzitten
    als we dat niet hadden kunnen vinden was onze dochter niet ingeent
    ik vraag me ook werkelijk af waarom er kwik! in een inentiong moet zitten!
    http://www.nvkp.nl/

15. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik vind mensen die niet inenten niet dom, iedereen moet dat voor zich weten.

Ik heb allebei mijn kinderen in laten enten en de BMR hebben ze zelfs met 6 maanden gehad en nog een keer met 14 maanden, Nou mert is echt niet autistisch. (inenting BMR met zes maanden ivm Vakantie naar turkije)

Verder heb ik ook heel erg getwijfeld of ik mijn kinderen in zou laten enten. Mijn zus heeft namelijk een hersenvliesontsteking en een herseninfarct gehad na de 9 maanden prik. Nou daar zijn we toen ongelooflijk van geschrokken, ze is verlamd geweest en heeft 2 maanden in coma gelegen, nou dat gun je niemand. Ondanks dat heb ik mijn kinderen wel in laten enten.

@TS kijk es op kritischprikken.nl is een site over inentingen. http://www.nvkp.nl/

misschien dat je dan beter een keuze kan maken.

16. naatje070

naatje070 VIP lid

24 jul 2007
    5.531
    0
    0
    huisvrouw
    Den Haag
    Heb het misschien niet goed formuleerd.
    Ik zeg ook niet dat Mike niet ga inenten, maar wil me wel graag goed informeren over de mogelijke bijwerkingen. Ik vind het erg dom van me dat hij de eerste 3 prikken zomaar heeft gekregen zonder me er ook maar even in te verdiepen.

@lisanne1204: bedankt voor de link.

En wat betreft aspartaam en andere zoetstoffen: het klopt toch dat het niet goed is voor kleine kinderen of ben ik nou helemaal gek?

17. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik woon in de bijbelbelt, ben zelf niet gelovig. Maar dan zie je dus vaak de gevolgen van niet inenten voorbijkomen in rolstoelen en speciale auto's. Mijn dochter wordt ingeent.
    Zelf ben in trouwens ook gewoon ingeent, maar heb toch 2 keer kinkhoest gehad. Als ik niet ingeent was was dit waarschijnlijk veel en veel erger geweest, dus ik ben blij dat mijn moeder me heeft laten prikken :)

18. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Ik ben blij dat we in een land leven waar je de mogelijkheid hebt je (kind) in te laten enten...

Maar ik snap TS wel....dat je informatie wil/gaat inwinnen als je ineens zulke negatieve dingen hoort...Maar goed wat je zoekt op internet zal je idd ook vinden. Dus als je zoekt naar negatieve ervaringen en meningen zal je juist die vinden en lezen en je misschien daardoor laten beinvloeden..

Misschien daarom een tip om je toch echt op de (vele) voordelen te richten.

Succes!

19. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    en je te realiseren dat Amerikaans onderzoek betrekking heeft op 270 miljoen mensen! Dat zet 18 sterfgevallen wel een beetje in perspectief toch?

20. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    Na mijn baby's eerste prikje was ik zo depressief geworden ervan
    Omdat ze gewoon helemaal ziek werd, dronk amper,
    ik herkende mijn kind niet meer terug

Dus ik begon sterk te twijfelen. ik vind nog steeds dat er troep in die prikjes zit
    En ik wil mijn kind niet ziek laten worden, maar ik wil haar ook geen pijn laten doen

Onderzoek heeft aangetoont dat de immuniteit van babys in de loop der tijd (zonder vaccinaties)
    sterk voorruit is gegaan en er werden/worden steeds minder kindjes ziek

Omdat mijn baby de eerst prik gehad had, vond ik en vooral mijn vriend
    dat als we zouden stoppen deze prik voor niks was geweest
    dus zijn we doorgegaan, maar als ik dit eerder had geweten had ik het misschien niet gedaan..
    ik vond het zo vreselijk dat ze zo hard moest huilen
    het was hartverscheurend en daarna helemaal ziek

Ik ben nog steeds bang, elke keer dat ze een prik krijgt
    dat er iets onverwachts kan gebeuren met haar, je weet maar nooit

Ik heb het ook gedaan, omdat ik in de toekomst wil gaan reizen met kind, en je weet nooit wat voor ziektes ze daar hebben
    Anders had ik het misschien ook niet doorgezet, want ze zou anders in Nederland groepsimmuniteit hebben (waar jullie het hier al over gehad hebben)

Ik ken mensen die het vanaf het begin al vastbesloten waren om het niet te laten doen.
    En ik begrijp gewoon helemaal waarom.

:)

Deel Deze Pagina