Hallo dames, Ik heb een aantal vragen. Onze klein meid is 4,5 maand en ze is sinds twee weken ontzettend onrustig. Ze heeft ook (denk ik) de buikgriep gehad die ontzettend heerst: spugen, diarree, huilen. Ze dronk toen sinds een week 4x180cc +6. Dit deed ze nog 1 dag toen de griep begon en daarna kwam ze natuurlijk steeds vaker omdat ze de hele fles er steeds weer uit gooide. Nou heeft ze ook reflux, dus dat was meteen ook weer dubbel op. Maar goed. Ze dronk dus vanaf de tweede dag van de griep 5 voedingen en kwam ook weer 's nachts. Dit hebben we toen met een speen kunnen stillen zodat ze 's morgens om 8:00 uur weer haar eerste fles kreeg. Maar sinds maandag komt ze twee keer 's nachts en hebben we uiteindelijk ook maar flesjes gegeven 's nachts. Vannacht vroeg ze om twee nachtvoedingen overdag zit ze al op 5 voedingen dus totaal op 7 voedingen! 's Nachts twee keer vind ik echt super veel, vooral ook omdat ze vanaf 3 weken al doorsliep 6-8 uur. En vanaf 4 weken 11 uur slaapt 's nachts. Dan was de laatste voeding om 21:00 uur en de eerste weer om 8:30 uur. Nu komt ze om de 3 uur, ipv 4 uur en voorheen 's avonds 5 uur. En dus twee keer 's nachts. Daarbij is ze tussen de voedignen door ontzettend onrustig. Veel huilen en veel gillen. Nu hadden we het idee om nutrix in de flessen te gaan doen omdat we denken dat ze gewoonweg te weinig voeding krijgt overdag om op door te kunnen slapen. Maar de vraag is ook waar ligt het nu aan? Aan de griep? Aan de hoeveelheid voeding? Aan een groeispurt? Aan een sprong? Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn en wat we nu kunnen doen? Alvast bedankt!
Misschien wel een sprongetje? Ik las in het boek 'Oei ik groei' dat het volgende sprongetje rond de 4,5 maand / 19 weken is... dus misschien is dat het wel? Ik weet niet wat ik zou doen (onze uk is iets jonger), maar ik zou het zeker een paar dagen aankijken en anders misschien het CB bellen voordat je iets aan de voeding veranderd? (Voordat je de Nutrix toevoegt bedoel ik). Sorry dat ik je niet verder kan helpen,maar ik hoop dat je snel tot een oplossing komt!
Als je Nutrix gaat gebruiken, dan is het volgens mij niet de bedoeling om dit in alle flessen te doen. Meestal wordt er 1 of 2 flessen met Nutrix gegeven. Ik zit ook te denken aan een sprongetje. Mijn mannetje werd 2 weken geleden ook ineens vroeger wakker en kwam overdag wel eens om de 3 uur. Na anderhalve week zitten we nu op 4 flessen per dag en is er niks meer aan de hand. Ik zou het gewoon een paar dagen aankijken. Ik zou wel proberen om 's nachts geen voeding te geven, proberen te rekken met een speentje of alleen een beetje water geven? En de laatste fles dan misschien met Nutrix en dan proberen zo laat mogelijk te geven.
Dank jullie voor de reacties! Ik heb toch (ja ben echt heel eigenwijs ) nutrix toegevoegd. Per fles een halve lepel. En de ochtend en de avondfles ga ik opbouwen als dit goed blijft gaan. En het resultaat mocht er na 1 fles al zijn! Ik ben echt super blij! Ons meisje komt nu weer na 4 uur, en slaapt 's nachts weer netjes door! Joehoe!