hoe lang in zh?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Miepie74, 14 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Op donderdag om 15.00 bevallen met een spoedkeizersnede en op zondagochtend na het ontbijt mocht ik weer naar huis.

2. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    dinsdagochtend bevallen om 10.46 en de dag erop s'ochtends naar huis :)

ik weet niet vanwaar je bent, maar ik ben uit België, hier wordt het niet ZOVEEEL gedaan en dan blijf je normaal vijf dagen in het ZH, je moet het dus wel aangeven, dan kan het zijn dat je s'avonds al naar huis mag volgens mij, ik heb het wat laat aangegeven :)

3. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    ik ben ingeleid met 41+1 ivm hoge bloeddruk (geen zwangerschapsvergiftiging) onze dochter is om 18:32 geboren, we moesten toen de nacht in t ziekenhuis blijven.
    Aangezien mn bloeddruk tijdens de bevalling al flink gezakt was tot normale waarden mochten we de volgende ochtend om 10 uur naar huis

4. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik ben om kart over 4 s nachts bevallen en was om 10 uur thuis.

5. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Mooi om te lezen dat je meestal in ieder geval niet naar huis wordt gestuurd als er nog geen kwaamzorg kan komen, hihi. (het is mijn eerste en het lijkt me verschrikkelijk om onwetend die eerste nacht in te moeten).

Althans, in Nederland. Want de tijden dat je, zoals mijn moeder, in NL na een ongecompliceerde bevalling 5 dagen in het zh mocht verblijven, zijn voorbij. Maar blijkbaar niet in België!

6. Flunckybubble

Flunckybubble Actief lid

22 jan 2008
    173
    0
    0
    Omgeving Eindhoven
    Ik ben bevallen om 13.16 u. en we zijn de volgende ochtend rond 12.30 u. ontslagen uit het ziekenhuis.

Ik mocht in principe dezelfde dag naar huis maar dat hebben ze me afgeraden omdat wij tegen die tijd dat we thuis zouden zijn, geen kraamhulp meer zouden krijgen en er dan meteen alleen voor stonden. De kraamhulp zou pas de volgende ochtend komen. Ook kan de moeder zo nog even bijkomen van de bevalling en de vader heeft ook nog 1 goeie nachtrust voordat de drukte begint.

7. MisssZ

MisssZ Bekend lid

20 nov 2008
    541
    0
    0
    't Gooi
    Gwen werd om iets voor 17:00 geboren en om 21:15 waren we op weg naar huis. Was onze 1e en nee we kregen die avond geen kraamzorg. Maar ik heb dat ook helemaal niet gemist. Het ging vanzelf, het aanleggen, verschonen etc. De volgende morgen om 8 uur kwam de kraamverzorgende.
    Ik vond het wel fijn dat we in een leeg huis aankwamen.

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Woensdag 16.14 bevallen, donderdag om 15.00 naar huis. Dit ivm langdurig gebroken vliezen en vacuumverlossing. Mocht wel alleen maar naar huis onder de voorwaarde dat er die dag nog kraamzorg zou komen

9. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Eerste bevalling: De oudste werd op vrijdagmiddag 13.20 uur geboren, gewoon vlot, zonder complicaties.
    De volgende ochtend mocht ik naar huis. Dit is trouwens wel 24 jaar geleden, ik vermoed als het tegenwoordig zo vlot en snel gaat, dat ik wel dezelfde avond naar huis had gemogen.

Tweede bevalling was thuis, dus nvt.

Derde bevalling, vorig jaar: Zaterdagavond om 20.19 uur werd Jesse geboren met spoedkeizersnede. Op dinsdagochtend mocht ik al naar huis.

Ik moet wel zeggen dat ik alleen nog maar een beetje voorweeën had voordat besloten werd tot keizersnede. Als je misschien eerst al urenlang flinke weeën hebt gehad, en het lukte niet, en daar achteraan een keizersnede, dan zal het herstel misschien minder snel gaan.

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik ben s avonds bevallen en mocht in principe de volgende ochtend naar huis. Door complicaties bij onze dochter moesten we de kinderarts afwachten (of deze toestemming gaf om naar huis te gaan of 1 nachtje ter observatie blijven) , maar ook toen werd al gezegd: Als de kinderarts te laat komt en er komt geen kraamzorg meer die avond, dan mag je niet naar huis.
    Hier werd dus 'geeist' dat je kraamzorg had voor je ontslagen werd uit het ziekenhuis. Al was het maar 1 uurtje ( savonds nog even bijvoorbeeld) , maar dat je in elk geval even geholpen werd om de 1e nacht alleen door te komen.

11. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken

ik heb weeen gehad tot 8 cm daarna spoedkeizersnede door de ligging van mijn zoontje....maar mijn herstel is even snel gegaan...zou dan ook snel naar huis hebben mogen gaan..alleen julian was er te vroeg...dus heb ik van woensdag tot maandag in het ziekenhuis mogen blijven....was eigenlijk tot woensdag afgesproken alleen moest ik ineens zo snel mogelijk weg...ze hadden mijn bed nodig....dus hebben wij tot donderdag op en neer mogen rijden tot hij mee mocht....misschien door dat mijn zoontje te vroeg was en wij moesten pendelen dat het herstel zo snel was...ik stond de volgende ochtend al onder de douche...maar ik ken ook vehalen dat het niet zo vlot ging! dus heb denk ik mazzel gehad...

12. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Zaterdagmiddag om 16.48 bevallen (door middel van inleiden). Daarna heftige bloedin gehad (3 liter), moest blijven tot donderdag....

13. Amfy

Amfy Niet meer actief

zaterdag om 17:00 uur aangesloten aan infuus opwekkers 19:56 bevallen en zondags om 11 uur was ik thuis

Deel Deze Pagina