Hallo allemaal, we hebben vandaag een vakantie naar Mexico geboekt voor 16 dagen. We zitten in een luxe hotel maar krijg hier en daar nogal negatieve reacties. Wat vinden jullie? Ik zou dan ongeveer 13 weken zwanger zijn op he moment van vertrek. Iemand ervaring met zwangerschap en verre reizen? Zouden jullie gewoon op vakantie gaan tijdens de zwangerschap?
ik zou lekker gaan hoor, toen ik 13 week zwanger was zijn we op vakantie gegaan naar Thailand, lekker genoten hoor! alleen een beetje oppassen met de zon en warmte. Sommigen kunnen last krijgen van een zwangerschapsmasker en k werd zelf wat sneller duizelig van de warmte enz. Maar ik heb het ontzettend naar mijn zin gehad. vooral als je in een luxe hotel zit zou ik me niet zo druk maken.
Volgens mij was er recent bij de topic "vakantie" ook een zwangere die naar Mexico is geweest, kan je daar ff zoeken
Hmm gewoon goed op jezelf pssen vooral met eten. je bent dan hooguit zwanger.. niet ziek zou alleen extra uitkijken dat je geen diarree krijgt en dergelijke en je zult je inentingen moeten checken een aantal inentingen krijg je niet als je zwanger bent maar uit mn hoofd geen idee welke dat zijn en of je die nodig hebt voor mexico telefoontje GGD denk ik kun je ze ook gewoon een algemeen advies vragen tenslotte
Ik was 8 weken zwanger toen ik naar México ging ( playa del Carmen bij Cancún) Ik heb een geweldige vakantie gehad! Ik was alleen wel steeds na 18:00 uur versleten. De warmte en drukte waren dan gewoon echt teveel geweest. Ik werd toen misselijk, duizelig en heel erg moe. Ik kon vaak zelfs niet naar het restaurant om te eten.... dat werd dus roomservice. Om 18:30 sliep ik al. Dat was natuurlijk super vervelend voor mijn vriend. Verder hebben wij qua excursies, voor excursies gekozen die maar een paar uurtjes duren. Zo hebben wij een catamaran tocht gemaakt, een snorkel tocht door een prachtig koraalrif gemaakt en zijn we met een quad de jungle door gegaan. Deze excursies waren vlakbij ons hotel en we waren dan maar een paar uurtjes weg. De echte "leuke" excursies zoals naar de cenotes en de piramides, duren een hele dag en waren dus echt niet te doen voor mij. Bij het inchecken op het vliegveld, had ik aangegeven dat ik zwanger was en me heel beroerd voelde. Ik kreeg toen stoelen in de buurt van de WC.... dat was ook echt nodig. Ook kreeg ik op de terugweg een stoel waarvan de stoel ernaast leeg was, zodat ik kon liggen. groetjes, Manouk