3 weken oud en nu al open billetjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door pina123, 22 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pina123

pina123 Bekend lid

30 jun 2008
    598
    0
    0
    Hoi Dames,
    Mijn dochter is nog maar 3 weken oud en heeft nu al open billetjes. Er zitten ook echt rode bultjes op.. Haar schaamlipjes zijn erg rood en opgezwollen van de uitslag.
    Doe ik iets verkeerd?
    Moet ze vaker in bad? Vaker wassen?
    Ik doe haar één keer per 2 a drie dagen in bad. We wisselen nu al vaak de luier om nattigheid en smetten te voorkomen.
    Wat er aan te doen?
    Sudocreme helpt niks.. Smeer nu met bepanthen, dat is meer een zalf achtige creme..

2. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    AAhh wat zielig voor je meisje.
    Ik heb net ergens gelezen dat maizena goed helpt om alles droog te houden, en dan ook regelmatig haar zonder luier laten "drogen".
    Je zou ook ipv billendoekjes een nat washandje kunnen gebruiken want mss is je meisje wel allergies voor iets in die doekjes??

heel veel suc6
    groetjes Kim

3. gerda b

gerda b Lid

17 mrt 2006
    93
    0
    0
    winkelmedewerker
    friesland
    bepanthem zalf helpt hier heel erg goed.

4. lizzie123

lizzie123 Actief lid

23 sep 2008
    223
    0
    0
    Purelan is wondermiddel!! Heb het ook gebruikt bij me klove, binnen een dag was t minder, en de dag daarna zowat over!

Medela - PureLan tepelcrème (hier de site)

Ik had het bij apotheek vandaan, en zag het ook bij de thuiszorg winkel..

5. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Als het er met de juiste maatregelen (smeren, droog houden, aan de lucht drogen) niet beter van wordt in een paar dagen, kan het heel goed spruw zijn.
    Zou balen zijn als je kleintje (en jij in het geval je bv geeft) er nu al last van heeft (hebben). Niet te lang mee rondlopen, niet nodig. Is voor een kindje ellendig, en in geval van bv kan het jou ook goed pijn doen.

6. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    zinkzalf werkt beter dan sudocreme enz. Moet ik van de ha gebruiken wanneer mijn dochter hele erge rode billen heeft. Zij bleek niet tegen luierdoekjes te kunnen. En ik zou inderdaad even uitsluiten of ze spruw heeft.

7. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

En ik zou eens een andere merk luier proberen. Bepanthen helpt hier super!

8. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ach wat sneu voor dat kleine frummeltje! Lekker haar in de open lucht leggen en haar billetjes laten drogen ;) Sudocreme werkt hier perfect, maar zinkzalf is inderdaad ook heel goed. Ik zou haar zelf niet vaker wassen. Water droogt de huid uit, waardoor ze dus meer scheurtjes kan krijgen. Inderdaad misschien ook andere luiers proberen en hypoallergene doekjes? Je hebt ook billendoekjes waar geen parfum inzit. Als het te erg wordt, zou je langs de huisarts kunnen gaan, want misschien is het wel een schimmelinfectie. Sterkte in ieder geval!

9. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Ik zou de huisarts er even naar laten kijken!kan best een schimmeltje of iets dergelijks zijn!
    Sterkte voor je dochtertje!

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.188
    35.876
    113
    Mijn dochtertje had het al met anderhalve week, bleek toen idd om spruw te gaan. Erg zielig. Hebben toen een schimmelcreme en zinkzalf gekregen en was het snel over. Bij gewone luieruitslag gebruik ik altijd bepanthen, dat is idd heel fijne zalf.

11. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    mijn dochter had dit ook en het bleek een schimmeltje te zijn.
    Ik kreeg als tip van het cb een creme die je bij de drogist onder de zweetvoet spullen vind en met een dag zag ik al verschil.
    Als het met de creme tegen luieruitslag niet minder wordt dan is het waarschijnlijk een schimmeltje.

12. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    ons meisje had spruw gehad in haar mondje, en beneden was het ook wat rood en inderdaad sudocreme enoz hielpen niet,heb toen daktarin er op gesmeerd op aanrade van cb en het was zo verdwenen.

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Eventjes langs de huisarts inderdaad. Ik zou ook denken aan een schimmeltje en anders een allergische reactie. Maar ik zou eerst na laten kijken of het geen schimmelinfectie is. Dat hadden wij hier ook toen ze nog vrij klein was. De zalf die we ervoor kregen werkte erg goed.

14. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    Als het een schimmelinfectie is moet je er zeker geen maizena op doen dan wordt het binnen een korte tijd nog erger. Hier zelf ook ervaren omdat iemand zei dat je er maizena op moet doen.
    Geef je Bv en heeft ze ook witte vlekjes in de mond?
    Dan is het bijna zker spruw/schimmelinfectie. Hier ook heel lang mee lopen tobbe en het kwam elke keer weer terug. Toen 4 wk lang gesmeert met zalf van de HA voor op de billen en daktarin voor in de mond. Dit na 2 maanden weer herhaald omdat het terug kwam en daarna gelukkig niet meer terug gehad

15. pina123

pina123 Bekend lid

30 jun 2008
    598
    0
    0
    Ja voor mijn zoon heb ik ook die schimmelinfectie zalf. Die heeft het ook bij periodes idd.
    Ik geef geen borstvoeding en ik zie ook geen witte vlekjes in haar mondje.
    Maar ik heb het inmiddels al ingesmeerd. Nu hopen dat het helpt!

16. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.168
    0
    0
    zeeland
    kan spruw zijn,maar dat hoeft niet.

welke luiers gebruik je??

mijn kindjes kunnen dus absoluut niet tegen de pampers.

krijgen ze ook open billentjes van.

dus misschien heeft jou kleine dat ook wel.

17. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Wij hadden hier pecies hetzelfde.
    Het was net alsof het helemaal in haar huidje gebrand was, zo naar!
    Op het CB zeiden ze ook dat het waarsch een schimmel was en dat we naar de HA moesten.
    Nou ben ik niet zo'n fan van medicijnen, dus ben ik niet geweest.
    Ik heb het volgende gedaan:

- Overgestapt op Natusan billencreme. Is wat meer vettig, en ook hele dikke laag erop.
    - De kleine meid elke avond een half uurtje in haar blote billetjes laten liggen (vond ze heerlijk), zodat de huid goed kon ademenen.
    - Overgestapt op andere billendoekjes, namelijk Pampers Sensitive

En wat bleek? Na een week had ons meisje weer prachtige gave billetjes!!

Succes!

18. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Mijn dochter kreeg juist kapotte billetjes van Sudocreme. Bleek ze niet tegen te kunnen.

19. Foxter

Foxter Niet meer actief

Sterre kan ook niet goed tegen pampers, en bumblies is al helemaal vreselijk. Nu krijgt ze alleen nog lidl of c1000 luiers, en nergens last van.
    ik zou ook even naar de dok gaan, even laten kijken of het geen schimmel is voordat je weer een week verder bent met smeren zonder resultaat.
    Sterkte ermee!

Deel Deze Pagina