Inleiden vanwege teveel vocht

Discussion in 'De bevalling' started by Glamour, Jul 2, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Glamour

Glamour Actief lid

Nov 18, 2012
    169
    0
    16
    zeeland
    Hai meiden,

Ik hou sinds een week heel veel vocht vast, laatste 2 dagen alweer 2 kilo erbij puur vocht. Kan amper lopen van de pijn in m'n voeten. Nu bel ik morgen gelijk de verloskundige of ze er wat een kunnen doen maar ik trek het zowat niet van de pijn in m'n voeten. Zouden ze überhaupt inleiden voor dit probleem of denken jullie van niet?

Groetjes

2. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

Jun 23, 2010
    604
    10
    18
    Tja geen idee eigenlijk.... Bij mijn eerste hield ik vanaf een week of 35 ontzettend veel vocht vast. Ik sliep s nachts heel erg slecht vanwege de tintelingen in mijn handen en kon eigenlijk geen schoenen meer aan. Iedereen dacht dat de kleine wel bijna zou komen en ook de gyn was verbaasd "dat ik ook nog steeds rondhobbelde". Helaas, mevrouw bleef zitten waar ze zat...

40+3 werd ik opgenomen in het zkh met problemen aan de galblaas, met 41 wk zou ik ingeleid worden. Gelukkig braken s avonds van tevoren de vliezen en kwam de bevalling toen vlot op gang 😄

Dus.... Bij mij was het vocht vasthouden geen reden tot inleiden, zelfs niet icm andere factoren waardoor ik de zwangerschap meer dan zat was. Maar... Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook niet om gevraagd heb.

Ik weet hoe belabberd je je kunt voelen. Mijn handen zagen er ook uit als opgeblazen latex handschoentjes. Maar inleiden is ook niet alles hoor....

3. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Volgens mij is dit geen acute rede voor een inleiding zolang alles goed gaat met de baby.
    Je zou wel kunnen vragen of ze kan voelen of de baarmoedermond al rijp is en klaar om gestript te worden.

Succes!

4. Tralala89

Tralala89 Bekend lid

Sep 18, 2013
    750
    1
    0
    I.p. is vocht vasthouden geen reden tot inleiding.
    Mocht je vocht vasthouden tgv een PE of HELLP, dan KAN het een reden zijn tot inleiden, maar ook daar zitten weer bepaalde criteria aan vast (eiwitten in urine/bloed, bloeddruk etc).
    Balen dat je zoveel vocht vasthoudt :( En idd net wat Babyangel zegt, misschien kun je gestript worden?

5. Sabr2014

Sabr2014 Lid

Apr 22, 2014
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben daardoor wel ingeleid in combinatie met verscrikkelijke jeuk. Gewoon vragen dus.

6. Glamour

Glamour Actief lid

Nov 18, 2012
    169
    0
    16
    zeeland
    Hoi meiden!

Bedankt voor jullie reacties.
    Net toch verloskundige gebeld omdat m'n voeten zon zeer doen en ze zei toch kom maar vanmiddag voor wat onderzoeken want normaal is het niet dat het echt zoveel pijn doet. Dus ik ben benieuwd!

7. Sabr2014

Sabr2014 Lid

Apr 22, 2014
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Succes! Denk dat je wel ingeleid mag worden.

8. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    En??

9. madameV

madameV Fanatiek lid

May 23, 2013
    3,905
    168
    63
    Ben heel benieuwd wat er vanmiddag uit is gekomen. Hier ook erg veel vocht in voeten en benen. Niet zoveel aan te doen word er gezegd. Rust houden benen hoog etc etc je kent het wel. Moet ook zeggen dat bij mij de jeuk komt wanneer ik teveel doe of te lang heb gestaan bv. Nu ik er meer aan toegeef dat ik gewoon niet zoveel kan word het wat dat betreft ook beter. Ben zelf vanmiddag na de vk geweest en ze hebben wel inwendig gekeken of er al iets gaande was. ( iets verstreken en heel iets opening maar niet genoeg om te strippen ) omdat ze willen proberen het een handje te helpen ivm het vele vocht maar over inleiden hebben ze het niet gehad

10. Glamour

Glamour Actief lid

Nov 18, 2012
    169
    0
    16
    zeeland
    Hoi dames!!

Allemaal onderzoeken gehad, alles was prima.
    Ctg gehad en deze was super dus ze wilde er niet veel aan doen.
    Morgen heb ik controle bij verloskundige en zij zou kijken of ze al kan strippen dus dat hoop ik maar stiekem want die pijn grrrrr.
    Voor nu maar rustig aan en pootjes omhoog.
    Bedankt voor de lieve reacties

11. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Nee vocht vasthouden op zich is geen reden. Pootjes omhoog etc zul je waarschijnlijk te horen krijgen.
    Pas als er meer aan de hand is zullen ze waarschijnlijk wat gaan doen.

Het weer werkt wat dat betreft ook niet echt mee :(

12. madameV

madameV Fanatiek lid

May 23, 2013
    3,905
    168
    63
    Ben benieuwd glamour! Laat je weten?

13. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

Mar 2, 2012
    1,324
    0
    0
    Als je er echt heel veel last van hebt zou ik kijken of je bene gezwachteld kunnen worden.
    Ook bestaan er van die compressiekousen (mild soort steunkousen) die het vocht wat kunnen beperken. Misschien dat je daar de laatste periode iets beter mee doorkomt.
    Voor vocht in handen weet ik even geen snelle oplossing, behalve regelmatig (net als bij je voeten) in koud water.

Veel drinken, benen omhoog, blijven bewegen en met voetjes in koud badje in de tuin ijsjes eten ;)

14. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

#14 AnnaCF, Jul 4, 2014
    Last edited by a moderator: Jul 4, 2014
    Ik hou nu ook al redelijk veel vocht vast en ook voor m'n zwangerschapmslikte ik medicatie. Ik weet niet of je toevallig nog in staat bent om te zwemmen. Want dat werkte bij mij altijd als wondermiddel. Het koele water, je bloedsomloop die weer wat sneller gaat. En je hebt nouwelijks weerstand in het water. Heerlijk :D
    Al zal je er misschien wel een paar keer uit moeten om te plassen :)

Share This Page