Hangt er van af welke kruiden. Als je kruiden goed gebruikt kunnen ze de overgevoeligheid juist verminderen. Kentjoer, djahe en kemangi kunnen, op de goede manier gebruikt juist darm- en maagklachten verminderen. Daarbij, er zijn zat Indische en Thaise gerechten die niet sterk gekruid zijn. Hoe dacht je anders dat babietjes hier eten?
Eet jij zelf dan geen groente? Daarbij, een stronk bloemkool of broccoli, vers gekocht, blijft echt wel anger dan 2 dagen goed hoor!
Weet je, iedereen doet het op zijn eigen manier. Jij doet het op jouw manier. Geen enkele manier is fout. Als mensen potjes Olvarit geven, prima....ik zal daar geen oordeel over geven. Als ik een verse hap maak, maar het voor m'n zoon pureer....dan vindt JIJ dat vies, maar niet iedereen vindt dat vies. Mijn zoon vindt het namelijk heerlijk.
Ik heb hier blokjes peer ingevroren, ik ontdooi het 40 seconden, gooi het sap er vanaf en laat het op kamertemperatuur komen. Ze SMULT er van, letterlijk en figuurlijk. Ze vindt het heerlijk! Schijfje verse meloen er bij prakken en zij is echt tevreden. Ze wipt helemaal op en neer Dit dus! Ik kook overdag en gooi 2 ijsblokjeshouders vol met fruit en groente. Als het gevroren is pak ik diepvrieszakjes en gooi ik het erin. Ik heb tot nu toe nooit langer dan een week bewaard, ik kook ongeveer voor een week. Banaan prak ik vers. De rest gaat gekookt, gepureerd de vries in. Even algemeen: waarom zou er met vriezen voedingsstoffen verloren gaan? Vroeg ik me zomaar af... ik vind het namelijk nog best te eten als mijn dochter niet meer lust, dan eet ik het op. (ook zoutloos vind ik lekker, misschien scheelt dat)
Dan snap ik het probleem van aangesneden groente niet hoor. ALs jij groente eet dan kan je kind toch ook groente eten? De eerste tijd geef je daar toch nog geen aardappel bij. En i.p.v. aardappel kun je toch gewoon (zilvervlies)rijst of zo aan je kind geven? Koop je kleine aardappels, dan kun je jezelf en je kind op een echte aardappel tracteren terwijl je man eet whatever hij eet. Da's nou net het handige van aardappelen...blijven lang goed, makkelijk te doseren...
Sorry dat ik het zeg, maar ik vind je indit topic wel erg drammerig. Jouw manier is niet de enige juiste manier. Ik vries ook in en mijn dochters vinden het prima; ze eten evenveel als op een dag dat ik het wel vers maak. Proef het zelf ook altijd: niks mis mee. Dat jij het anders doet, prima... Maar dan hoef je niet zo te duwen naar een ander.
Mijn dochter is nog maar 4 maanden dus het gaat nu alleen nog maar om het proeven van de smaak en het wennen aan voedsel/lepel/slikken. Ik wil haar gevarieerd laten eten en krijgt twee dagen de zelfde de groente en dan weer een nieuwe. Ze mag nu nog maar een beperkt aantal groentes eten en ik vind het makkelijker om in een keer een wortel te stomen, pureren en in porties te verdelen, dan dat ik elke dag apart een eetlepel aan wortel klaar maak. Zoals ik al eerder aan gaf, zal ze zodra ze meer groente mag, zal ze ook gauw met ons mee eten, maar voor nu vind ik het makkelijker zo. En zoals Linda1984 zeg ieder heeft zijn eigen manier.
Sjonge jonge jonge... Ppff. Sommige mensen zijn erg vermoeiend hier. Ik kook en doe het ook daarna in kleine bakjes in de vriezer. Ik combineer het met een klein stukje aardappel voor de binding. En hij vind het heerlijk! En ik vind het ook lekker,niks mis mee.
Nee hoor invriezen is helemaal niet slecht Ik vries voor mezelf vaak genoeg eten in en voor mijn dochter ook. Ze vind t hardstikke lekker en ik zelf ook
Invriezen is natuurlijk niet slecht, maar de gangbare opvatting is wel dat er als je thuis invriest vitamines verloren gaan, omdat je de voeding relatief traag afkoelt en invriest. Industrieel invriezen gaat veel sneller, en is dus beter voor vitaminebehoud. Daarom kies ik er eerder voor om snel iets 'vers' te maken met diepvriesgroenten, dan vooraf extra porties te maken en zelf in te vriezen. Maar ik denk dat zelf invriezen ook wel ok is hoor.
Jeeetje, wat een discussie is het geworden. Ik was gewoon benieuwd, ik zie zelf niet waarom ik de voeding zou moeten invriezen. Ik wilde geen discussie uitlokken over hoe goed/slecht het is. Iedereen doet het op zijn eigen manier en heeft beste voor met zijn eigen kinderen. Ik kook altijd vers, zowel voor ons, als voor kleintjes, maar denk niet dat het beter/slechter is dan een andere optie (potjes, invriezen, etc)
Ik vries soms ook in, aardappel met groente, niet langer dan een week, maar ik gebruik meestal diepvries groente, maar soms wel eens courgette en aubergine, ze eet een halve courgette/aubergine per keer, dus kan ik 2 prakjes van maken, smaakt goed, ik proef zelf altijd voor, en ja ik prak/pureer nog soms.