Tanden en borstvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Molenbloempje, 17 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Molenbloempje

Molenbloempje Actief lid

25 mrt 2012
    215
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe doen jullie dat?

Hier heeft Olivier al tanden, hij was er erg vroeg bij met 3 mnd. Toen kwam zijn eerste ondertand door, de 2e kwam er snel na. Nu staan ze stevig omhoog en hij bijt er flink op los op zijn speelgoed, maar aan het einde van een voeding, wanneer hij net in slaap gevallen is wil hij nog wel eens bijten in m'n borst.
    De afgelopen dagen gaat het niet zachtjes meer en doet het echt zeer!

Zo erg dat ik bijna wil stoppen...

Hij heeft een koemelk allergie, dus wil niet zo graag over op de dure fles voeding.
    Mijn plan was om tot 9 mnd bv. te geven.
    En nu nog een maand volledig bv. om dan te starten met hapjes, groente en fruit.

Hem los koppelen voor dat hij in slaap valt heb ik geprobeerd, soms lukt het maar vaak ook niet, vooral s'nachts wanneer ik ook weer wat weg gedommeld ben, lukt het me niet.

Wie heeft er tips?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Goed opletten.
    Een kind kan niet bijten zolang het goed aan het drinken is. Bijten gebeurt pas in de sabbelfase als ze niet echt meer drinken (want zouden ze tijdens het drinken bijten, dan zouden ze op hun eigen tong bijten - dan doen ze hooguit 1x :) ).
    Dus zelf alert blijven tijdens een voeding en zodra het niet meer van zuig-zuig-slik-slik gaat pink in zijkant mondje en loskoppelen. Wil hij dan weer aan de borst, gewoon weer aanleggen, maar meteen weer los als het sabbelen wordt.

3. kuiken1985

kuiken1985 Actief lid

21 sep 2012
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry geen tips. Hier ook een kindje met twee tanden onder hij drinkt correct en als hij klaar is laathij los. Geen probleem maar nu zijn er boventanden door en het lijkt of ik deze voel schuren. Moet ik hier aan wennen of zijn er tips?

4. Molenbloempje

Molenbloempje Actief lid

25 mrt 2012
    215
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke, ik zal beter op gaan letten idd. Ff zoeken naar verschil, drinken/sabbelen.

Lijkt me idd lastiger, met boven tanden, geen tips.

Misschien iemand anders?

5. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Oei lastig he? Onze dame heeft mij nu ook 1 keer gebeten. Ik heb toen best even rustig maar duidelijk gezegd dat dat niet mocht en ik heb haar vervolgens in de box gelegd. Ik lach altijd naar haar, dus ze schrok er wel een beetje van. Na een half minuutje ben ik haar weer gaan pakken en heb ik haar weer aangelegd en natuurlijk extra hard geknuffeld:D. Ze heeft het nooit meer gedaan tot nu toe.

6. Trees

Trees Niet meer actief

Mijn tepels zijn hier ook al meerdere keren versierd met een prachtige tandafdruk. Wat ik nu doe is direct loskoppelen als ze bijt en hard 'nee' te roepen. Ze wordt dan echt heel erg boos en begint op mijn borsten te meppen, maar altijd nog beter dan bijten. Ook probeer ik het voor te zijn door haar direct van de borst te halen als ze niet meer goed drinkt. Helaas is ze soms zo snel dat dit niet altijd werkt (of ik ben zelf in slaap gevallen 's nachts....).

Inmiddels heeft ze al bijna twee weken niet gebeten *afkloppen* en ik hoop dat het een fase was, die nu voorbij is.

7. Lenaroos

Lenaroos Niet meer actief

Ai... hier ook twee puntjes.. en een pittig dametje...

Deel Deze Pagina