Onze 4e dochter is inmiddels 9 maanden. Haar broers en zus hebben alle 3 last (gehad) van allergieën (voornamelijk koemelkallergie). Nu merk ik dat onze jongste ook op melk producten reageert door de borstvoeding heen en als ik filet americain heb gegeten gilt ze echt de hele nacht! Ontroostbaar is ze dan... Maar nu kan ik nergens in de ingredienten koemelk terug vinden... Zou ze misschien op iets anders kunnen reageren wat daar in zit? Ei zit er in, maar dat kan ik gewoon eten. Dan merk ik niks aan der... Iemand misschien een idee?
Bedankt voor jullie reacties! Kruiden zou kunnen, maar wij eten best vaak gekruid eten... Dus ik weet het niet. Misschien inderdaad die worchestersaus? Het was de filet van de Plus... De ingredienten zijn: rundvlees 85% (biefstuk/tartaar), raapolie, ei, zout, azijn, suiker, paprika, mosterd, smaakversterker e621, plant. eiwit, specerijen, kleurstof e160c e160a e270 e330 e325, sulfiet, cons. middel e202 e211, antioxidant e385 e300 e301 e331, kruiden, sojaeiwit, mais, glutaminaat, worcester, vis, citroen, glucose, chilli peper, aroma, sulfiet, azijn, stabilisator e415. Bah! Als ik dit zo lees hoef ik het helemaal niet meer! Wat een zooi zit erin zeg...
Nee, ik kan zelf ook niet goed tegen koemelk dus eet regelmatig een bakje creusli met soja yoghurt...
Ik sta versteld van alle e-nummers, maar dat terzijde. Zelf denk ik dat het waarschijnlijk de kruiden kunnen zijn idd. Die saus ken ik verder niet. Probeer anders eens fa van de slager. Mogelijk zit daar minder hulpstoffen in (en mogelijk ook geen melk-eiwit) en werkt dat wel.