Ik vraag me af tot wanneer kindjes BV echt nodig hebben ... dus tot welk moment je kunt stoppen met BV zonder dat je over moet stappen op FV?
Volgens mij is het vanaf 1 jaar dat je over 'mag' op koeienmelk (of geen melk ). Dus dat zou dan betekenen dat je minimaal 1 jaar bv moet geven.
Ik hoorde laatst dat je ook met 9 maanden al kan over stappen op koemelk. Klopt dit of moet je dan nog overgaan op fv?
Ik vraag het vooral omdat ik me afvraag dat als ik idd 9 maanden BV geef dan alsnog moet overstappen op FV ... Want als 1 jaar de magische grens is ... is dat misschien een extra motivatie om nog ff door te gaan
Bij mijn weten is de grens toch 1 jaar... je bent nu "nog maar" 10 weken opweg. Tegen de tijd dat je de 9 maanden hebt gehaald is het maar een kleine stap naar de 12 maand. Dan heb je er al zoveel handigheid en routine in dan gaat het vanzelf en ook een stuk sneller ed.
o, jopie, ik wilde jou nog wat vragen hierover. jij was toch gestopt met kolven? wat drinkt Dylan nu op t kdv?
Ja dat bedoelde ik ... vanaf wanneer drinken kindjes 'gewone' melk en kun je dus (bijvoorbeeld) stoppen met kolven of de BV afbouwen zonder over te stappen op FV ... Dus geen magische 'ik stop met BV'-grens ... maar ik hoef niet meer BV (of FV) te geven (omdat er een alternatief is in de vorm van 'gewone' melk) ...
Dylan krijgt vanaf ruim 9 maanden tussen de middag dus karnemelk of aangelengde halfvolle melk. Eerst 1/3 melk 2/3 water, nu half om half. Hij mag nog wel bij mij drinken, alleen heeft meneer daar meestal geen tijd voor.
ja, ik was namelijk ook zoiets van plan maar t lukt nog niet erg. dwz, ik kan geen afscheid nemen van de bv, zelfs niet gedeeltelijk. Jo geniet er toch ook overdag nog erg van. maar wil wel stoppen met kolven binnenkort, nu lukt dat nog niet, een hele dag zonder kolven. rustig aan afbouwen maar, zie wel hoe het loopt. maar ga wel karnemelk proberen, yoghurt vindt ie ook heerlijk dus zal wel goed gaan. dank je!
Bij mij ging kolven helemaal niet meer, dus ben gewoon gestopt. Dat ging wel goed gelukkig. Ik heb trouwens de karnemelk eerst ook verdund, maar dat doe ik nu niet meer.
Hier ben ik nu met 10 maanden ook over op de koemelk, eens per dag op het KDV 1/3 water 2/3 koemelk, vind ze heerlijk. Ze krijgt al vanaf 8 maanden yoghurt.