Moet je gekolfde melk opwarmen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Anique, 7 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anique

Anique Niet meer actief

Mijn vraag is dus of je melk die je gekolft hebt moet opwarmen? Of geef je dit koud (zo uit de koelkast)... waarschijnlijk een hele stomme vraag, maar ik kan het nergens vinden :oops:

2. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    hoi anique,
    ik warm het altijd even op, lijkt me anders zo koud in de buik. hier wordt een beetje warme melk wel gewaardeerd maar als je kindje het koud lust mag dat ook hoor.

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    En wij geven het lauw, net de kou eraf dus. Bewaren (of ontdooien) doen we in de koelkast en 'voor gebruik' zet ik het eruit en dan heel even in een pannetje heet water, en dan drinken maar. Maar bijv 'vers' gekolfde melk is extra opwarmen niet nodig ;) .

4. Anique

Anique Niet meer actief

Ok :) Bedankt voor jullie reacties.. Ik vraag me daarnaast ook af of ze in een KDV de melk ook een beetje opwarmen. Zijn hier in een KDV regels voor?

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Sorry, daar heb ik geen idee van, maar ik neem aan dat je een 'gebruiksaanwijzing' van je kindje aan het kdv meegeeft. En als jij dus wil dat het wat opgewarmt word, dan horen ze dat gewoon te doen.

6. Anique

Anique Niet meer actief

Oh ja, daar heb je natuurlijk wel gelijk in! :oops:

7. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    een van mij dochters drinkt haar melk echt niet op kamer tempratuur. dus die wil het gewoon warm hebben. ligt ook aan je kind dus.
    Alleen koelkast lijkt me niet lekker zo kouwe plens in je buik. ik warm altijd op in een flessenwarmer. magnetron word afgeraden, gaan de belangrijke weerstand stoffen verloren

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ja, ik weet het niet hoor, onze kindjes gaan niet naar een kdv. Maar het lijkt me dat je daar toch bespreekt hoe je het thuis gewend bent om te doen. En het lijkt me dat hun zich daar (waar mogelijk) in/op aanpassen.

9. Druif

Druif Bekend lid

8 jul 2006
    730
    0
    0
    Echt heel warm hoeft het niet te zijn. Uit de borst is het immers ook maar op lichaamstemperatuur, dus ronde 37 graden. Te warm verwarmen vermindert immers ook de kwaliteit. Er kunnen voedingsstoffen verloren gaan.

10. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    ja hoor, tuurlijk warmen ze het ook op op t kdv. ik heb dat niet eens hoeven vragen. de melk met kv warmen ze toch ook op! bij ons kdv doen ze t in een flessenwarmer.

Deel Deze Pagina