Mijn zoontje kijkt 's ochtends soms wat, en dan 's avonds weer als ik ga koken. Heel af en toe als het slechts weer is en we daarom thuis zijn, om 10.00 uur nog even de teletubbies. Hij is dol op tv, kan zich nog niet langs concentreren maar een kwartiertje vindt ie super. De laatste tijd gaat hij wel erg zeuren om de tv. Ik zelf kijk eigenlijk nooit tv (luister wel altijd naar de radio) dus hij staat de rest van de dag uit. Hij gaat dan voor de tv staan, wijst met zijn vinger naar de tv en schreeuwt om Bumba. Ik leg hem dan uit dat we nu geen tv gaan kijken, maar zodra hij door heeft dat nee echt nee is, verandert hij in een vreselijke driftkikker. Herkent iemand dit?
Ja! Hier kijkt D. zo nu en dan Bumba op de laptop. Ik kan dus nu niet meer even voor mezelf laptoppen in de kamer, want dan staat D. naast me te jammeren dat hij "Mm-a" wil zien. De laptop staat voor hem gelijk als dat hij een filmpje gaat zien. En als wij iets anders op de laptop willen doen, dan kan dat niet. Daarom was ik het filmpje kijken eigenlijk weer wat aan het minderen.
Hier ook de tv dehele dag aan hoor, achtergrondmuziek haha! Ik denk dat mijn zoontje 's ochtends +/- 20 minuten kijkt... de rest werpt hij er af en toe een blik op, maar speelt dan weer verder! Het is voornamelijk als ik eten sta klaar te maken... En ooit (super onverantwoord) zet ik een filmpje aan tijdens het avondeten, dan heb ik kans dat ik nog IETS van verantwoorde voeding erin krijg... Maar 2.5 uur eten per dag?? Wauw! Dat is bijna een uur per maaltijd?
Ik weet niet of het verantwoord is, hier wordt bijna geen tv gekeken door Charlotte. Ik zie er het nut niet van in om het als zoethoudertje te gebruiken als ik haar even niet kan gebruiken en ze kijkt dus gemiddeld 1x per week naar de teletubbies. En dat is eigenlijk alleen op vrijdagochtend, dan ben ik thuis en meestal even iets in huis aan het doen, maar ik merk dat ze het na een minuut of 10 (dus halverwege of zo) al heeft gezien, dan is haar interesse weg en wil ze al uit de stoel. Ik begrijp ook echt niets van mensen die de tv de hele ochtend aan hebben staan als hun kind rondloopt.
Hier kijkt mijn zoontje (op de dagen dat hij niet naar het kdv gaat) 'ochtends 15 minuutjes terwijl ik het ontbijt klaarmaak. Daarna gaat de tv uit en gaat de radio/cd-speler aan. De tv staat de rest van de dag uit. Een beetje bewust, maar ook omdat ik niet beter weet. Ik kijk alleen 's avonds tv namelijk. Voordat hij gaat slapen kijkt hij soms (hangt er vanaf hoe de dag loopt) nog even 1 of 2 afleveringen van een serie op dvd.
Chantal beetje een kort door de bocht opmerking weer, waarom moet er weer meteen veroordeeld worden? Enne de tv eet ze niet op hoor
Ik zie er ook niks dramatisch in. Zolang je kind op een dag veel afwisseling heeft en zich bezig houdt met zaken die zijn algemene ontwikkeling stimuleren, dan zal het aanstaan van tv vast geen schade opleveren. Ik moet er zelf niet aan denken om tv de hele dag aan te hebben, maar dat is puur omdat ik het super irritant vind. Maar er zijn genoeg mensen die de tv idd als achtergrond geluid aan hebben staan. En zo lang je kind niet een halve dag naar de tv zit te staren zal alles heus wel loslopen hoor.
Hier hetzelfde. De TV staat wel aan, maar echt kijken doet hij nauwelijks. Hij gaat liever op onderzoek uit . De momenten bij elkaar dat hij echt kijkt, is misschien een half uur bij elkaar. Misschien niet eens. Echt voor de TV zetten in de eetstoel bijvoorbeeld doe ik bijna nooit.
Als ik zo rondlees op internet is een half uur tv kijken maximaal, wat goed is voor een kind. Zoek maar eens met google, dan lees je best veel informatie over het niet goed zijn van tv kijken voor kinderen.
Veroordeel ik iemand? Ik zeg alleen maar dat IK er het nut niet van in zie. Iedereen moet vooral doen wat hij zelf wil hoor, maar HIER staat de tv amper aan. En dat ik niet begrijp dat mensen de hele dag de tv aan hebben, dat mag ik toch zeker zeggen? Is echt geen veroordeling hoor, tenminste zo bedoel ik het in ieder geval niet.
leven en laten leven... dat zei mijn opa... al jaren terug! lalalalala lalalalala lalalala lala..leven en laten leven, je bent maar even op deze aard. altijd is er wel wat.... erger je niet mn schat!
Hier staat de tv overdag niet aan. Past niet in mijn dagprogramma. Mijn zoontje kijkt bijna nooit tv. Heel af en toe zet ik een DVD van Bumba op. Heel soms kijkt hij Thomas de Trein 's ochtends. Misschien eens per maand ofzo. Hier in Duitsland wordt er trouwens erg op gehamerd dat veel tv 'slecht' is. Als de tv de hele dag aanstaat, gaat het van kwaad tot erger etc etc.
weet je wat ik ook wel eens denk, misschien hebben jullie daar ook een gedachte over: bij mensen waar de hele dag de tv aanstaat denk ik dat die kindjes het ook niet interessant vinden omdat het gewoon is. Het is niks nieuws. Misschien is dat nog wel de beste manier.
hier wordt ongeveer 1 uur per dag tv gekeken en als ze haar dag niet heeft, ietsje meer. Wel altijd dvd's. Een tijdlang was Baby Einstein favoriet, daarna Wawa, en nu heeft ze al 100x de dvd van de musical van Woezel en Pip gezien. Tegenwoordig zet ze hem ook na 20 minuutjes ongeveer zelf uit, omdat ze dan gaan 'papen' (slapen) in de show, dus dan moet hij uit . En ja, hier wordt de tv gebruikt om mezelf te ontzien af en toe. Wel praat ik dan regelmatig met haar mee over wat ze ziet etc. Dus er is nog wel een soort van interactie .
Daar moet ik m'n man ook nog eens voor laten kijken ja en misschien dat ik nog eens de dvd aanschaf van de minidisco... In de Maneschijn DVD (LZ081-3) Liedjes » DD Company's Minidisco Liedjes de cd vind ze er leuk, maar misschien dat de dvd voor wat meer 'actie' nog zorgt
Daar ben ik het dus echt niet mee eens Het zou mij niets verbazen als er een relatie bestaat tussen het veel aan hebben staan van de TV en kijkgedrag op latere leeftijd. Waarschijnlijk staat de TV dan nog steeds veel aan en kinderen gaan denk ik toch over het algemeen vaker en langer kijken naarmate ze ouder worden.
o ja dat denk ik ook wel. Misschien heb ik mij verkeerd uitgedrukt, maar ik bedoelde eigenlijk dat in gezinnen waar de t.v de hele dag aanstaat de kindjes op deze leeftijd niet vaak kijken, omdat bij dreumesen het nieuwe toch interessant is. Als die t.v. de hele dag aanstaat dan is het niet meer interessant. Dus enkel op deze leeftijd he, het gaat niet over de toekomst.
Meestal s'ochtends een kwartier als ik moet douchen en s'avonds nog een kwartier hooguit tijdens het eten koken. Dus niet langer dan een half uurtje per dag.