Kosten verbouwing badkamer

Discussion in 'De lounge' started by Amethist, Dec 30, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Amethist

Amethist Niet meer actief

Wij gaan aankomend jaar de badkamer doen. Hoognodig is 't, lelijk ding!

Eerst hadden we bedacht de huidige badkamer helemaal op te knappen, maar omdat die erg klein is (1.20mx2.00m) willen we nu toch de kleinste slaapkamer opofferen om daar de badkamer te maken.

Meer meiden die dat hebben gedaan? En wat waren jullie ongeveer kwijt daarvoor?

Oh en badkamerfoto's zijn uiteraard ook welkom! Kunnen we wat inspiratie op doen.

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Ik kijk graag mee.

Wij willen de aanbouw verbouwen , de douche zit daar nu ook.
    We hebben al een bad en willen als douche een muur maken en dan 1 glazen deur zeg maar . Toilet, wastafel en wasmachine/droger op elkaar komen er dan ook in.

Bij ons word het dan 2,35 X 2,55.

Ik heb wel al uitgerekend dat de tegels qua materialen het meeste gaan kosten. Nu hebben wij 3 buitenmuren als staan dus hoeven maar 1 muur te maken en 1 deur kozijn gedeeltelijk opmetselen.

Qua materiaal zouden wij op 3500,- a 4000,- zitten, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Er zouden dan 2 x warm en koud water leidingen door gelegd moeten worden, maar alles ligt er dus wel al in de buurt. Ketel moet wel verhangen en plafond moet ook nog afgewerkt en geisoleerd, dus dan zouden we volledige aanbouw doen en komt er waarschijnlijk nog 800 a 1000 bovenop.

3. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

Jun 16, 2012
    1,666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben in een slaapkamer een badkamer gemaakt. Dat deden we tijdens een grote, complete verbouwing van ons huis.

Alle leidingen moesten om, vloerverwarming is gelegd, nieuwe kozijnen en dubbel glas.
    We hebben een bad en inloopdouche. Een dubbel meubel. We hebben het geheel naar onze wensen ingericht en evht gekozen wat we mooi vonden. We waren voor de gehele badkamer zo'n 11.000 euro kwijt. Veel geld, maar we zijn er ontzettend blij mee.

4. Denise K

Denise K Fanatiek lid

Apr 11, 2010
    2,230
    354
    83
    Female
    Wij gaan in januari ook aan de slag. We kunnen geen slaapkamer opofferen dus gaan we de huidige badkamer helemaal doen. Deze is 2 vierkante meter, dus met 1500 zijn we waarschijnlijk wel klaar ;)

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

lexxie dat is incl. uren zeker. Kun je inschatten wat ongeveer de materiaal kosten waren. Hier kan een hoop door handige handen gedaan worden dus dat scheelt.

6. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

Jun 16, 2012
    1,666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, mijn vader heeft het meeste gedaan, een vriend is loodgieter en een andere vriend is elektricien.
    Een bad, tegels, meubel, nieuw leiding werk, alles kost zoveel helaas. Maar moet zeggen, we hebben nergens op bespaard. Echt alles wat we mooi vonden gekozen omdat we toch lang hier willen wonen. Dus het had zeker goedkoper gekund, als we daar echt op gelet hadden.

7. Verox

Verox Niet meer actief

#7 Verox, Dec 31, 2012
    Last edited by a moderator: Dec 31, 2012
    Ook hier een kleine badkamer verbouwd 180*220cm
    Het was een betegelt hok met een muur als doucheruimte, een wastafeltje en wasmachine en droger op elkaar.

Badkamer zit nog steeds op de benedenverdieping, ook wij wilden er geen slaapkamer voor opofferen.

We hebben alles eruit gesloopt, ook de betonnen vloer, want de riolering liep niet goed af. Nieuwe leidingen gelegd, vloerverwarming, vloer gestort. Er is een bad ingekomen met een dubbele wastafel, allemaal inbouwkranen, mooi betegelt, en hoewel we alles zelf hebben gedaan en goedkope materialen hebben weten te bemachtigen liepen de kosten toch al snel richting de 5000 euro.

8. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Hierbij onze badkamer. Die hebben we 1,5 jaar geleden gedaan. Wel in de vorige badkamer dus we hebben er geen kamertje voor opgeofferd dus daar geen ervaring mee.

Attached Files:

9. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    wij hebben ook een kleine, in de oude badkamer gemaakt. wel alle leidingen nieuw, hoekbad stortdouche inbouwwc radio spiegel met verarming (voor scheren handig beslaat niet) vloerverwarming. en waren dacht ik 3000 euro kwijt. manlief doet wel alles zelf. en ik kijk goed naar aanbiedingen. we kopen alle materiaal van te voren zo heb je geen last van grote onvooziene kosten. (doen we met elke verbouwing en we zijn al 6 jaar bezig)

er ligt nog een ruimte te wachten op badkamer maar dat wordeen hele dure grote van 5 bij 5 dus die moet nog ff wachten :)

10. Verox

Verox Niet meer actief

Dat moet ik nog leren :p Geen onvoorziene kosten...
    Ik reken me suf, koop alle materialen van te voren, zoek online de goedkoopste adresjes, maar er komen bij mij altijd nog zoveel kosten bij!
    Voor de badkamer dacht ik alles ingekocht te hebben voor zo'n 2500 euro... Maar daar kwamen alle "onzichtbare" bouwmaterialen nog bij.
    De leidingen, beton, tegellijm, gipsplaten... Daar had ik 1000 euro voor opzij gezet, maar dat bleek niet toereikend. ;) Zelfs als ik dan alle bedragen op een rij zet begrijp ik niet dat al die kleine bedragen bij elkaar zo'n groot bedrag maken :p

11. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    @verox, hihihi das lastig idd. gelukkig valt dat hier nog mee. weet precies waar wat kost......... en wat we in nederland of in duitsland halen. al kost het vaak meer. zo zijn we laatst ineens begonnen met toilet en dit was niet de bedoeling. nou daar gaat je geld dan...... geloof dat die ook wel een dikke 1000 was als het niet meer was. alleen wc en urinior zijn al zo duur...

12. Verox

Verox Niet meer actief

ow ja... nu je het zegt... Herinner me nu ineens dat we om ruimte in de badkamer te maken onze wasmachine in de schuur wilden zetten en dus alle leidingen door moesten trekken naar het schuurtje (+10 meter), het schuurtje moesten isoleren en er ook maar even een nieuw dak op hebben gelegd...
    Was de badkamer toch goedkoper als ik dacht...;)

13. gebakje

gebakje VIP lid

Dec 15, 2010
    5,130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier zelf de beaamde badkamer gesloopt.

Materiaal nieuwe badkamer : inloop douche, hang toilet, radiator, was tafel met kast , vloer en muur tegels bij elkaar 3000 euro.

Laten stucen, leidingen verleggen, vloer storten , tegelen, badkamer allemaal laten doen was nog eens 5000 euro.

Badkamer is 3.30 x 2.30 m

14. Melief

Melief Niet meer actief

Wauw deze is echt prachtig! Helemaal mijn smaak!

15. Skip

Skip Actief lid

Dec 13, 2012
    238
    0
    0
    Kapster
    Hoofddorp

Wil je zelf gaan klussen of het laten doen ?

16. Amethist

#16 Amethist, Dec 31, 2012
    Last edited by a moderator: Dec 31, 2012
    Dank voor de reacties! Mijn broertje werkt in de bouw en die gaat ons helpen, dus wat dat betreft sparen we kosten uit. Onze huidige badkamer is echt te klein, ik word strontchagrijnig van dat ding, dus vandaar dat we de kleine slaapkamer opofferen.

17. Amethist

@ Verox: Mooie badkamer. Je vloer is erg mooi en bijzonder.

@ Jem: Ook mooi zeg!

Nog meer foto's?

18. Verox

Verox Niet meer actief

Dank jullie wel Melief en Amethist!
    Ik ben er ook erg blij mee! Geniet er nog elke dag van.

19. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

Jun 17, 2012
    2,078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Wij gaan in het voorjaar de badkamer verbouwen/vernieuwen. We hebben nu een ligbad en die gaat er uit. De wc schuift dan een stuk op en in rechts in de hoek komt dan een douchecabine of inloopdouche.

We zijn nu bezig met offertes op te vragen, ben benieuwd wat wij ongeveer kwijt zullen zijn. We doen ook meteen de wc beneden in dezelfde stijl als de badkamer en er komt dus beneden en boven inbouwreservoir en hangend toilet:D

Heb er helemaal zin in want onze badkamer is ook flink gedateerd en was al zo toen we dit huis kochten. Het is dus echt nodig, helaas is onze badkamer ook niet groot, ik denk ongeveer 5 a 6m2.

20. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Hier de badkamer (lees inloopdouche) opnieuw laten doen.

Wonen in een jaren 30 huis en er was al zeker 30 jaar niets aan gedaan. Nu voor de komst van de kleine wilden wij hem toch helemaal fris en opgeknapt hebben.

Hadden zelf 1500 euro in ons hoofd.
    Leidingen vervangen, vloer egaliseren, muren/plafond stucen, nieuwe afzuig installatie en natuurlijk opnieuw tegelen.

Hierbij hebben wij zelf voor de tegels en kraan gezorgd.

Wij waren alleen voor de aannemer al ruim 3000 euro kwijt en voor de tegels, kraan, douche aankleding denk rond de 700 euro kwijt.

Al met al meer dan verwacht :), maar voor de kerst waren ze klaar en het was het beste kerstcadeau ooit!

Share This Page