Hoi allemaal! Gewoon omdat ik benieuwd ben hoe anderen zouden reageren (en in het vervolg!) . Dochter van 9 vond ik gisteren slapend onder de douche. In het donker ook gewoon . Omdat ik de douche hoorde, maar niets in de badkamer zag omdat het zo donker was, heb ik de lamp aangedaan (knopje zit in de gang, achter de deur - dus ik zag haar eerste reactie niet op het licht) - en tot mijn verbazing stond ze dus ook echt op haar gemak te douchen. Ze moest wel lachen om zichzelf. Uit de douche gehaald en afgedroogd dus en weer naar bed begeleid . Wij vonden het wel hilarisch. Dochter vond het vanochtend ook érg grappig om te horen. Ze herinnerd zich alleen nog dat papa haar ondergoed aangaf... Ze wil dat ik het de volgende keer film, zodat ze zelf kan zien wat ze doet in haar slaap en lekker mee kan lachen. Nu is het niet de eerste keer. Vorige week heeft ze het vermoedelijk ook gedaan -maar toen kwam ik er pas later achter -toen ik water hoorde - dacht ik dat de slang gewoon nog leegliep met water zeg maar... achteraf lag ze in haar blootje in bed en haar pyama in de badkamer - handdoek erbovenop . Dus toen heeft ze zichzelf ook gewoon afgedroogd. Beiden keren was het rond 22.00/22.30 uur - dan zitten wij zelf nog even een serie te kijken op tv. Omdat het vermoedelijk op dezelfde avond is geweest, zijn we volgende week natuurlijk alerter... en dan willen we haar gewoon eens volgen... kijken wat er gebeurd. Als het wéér hetzelfde is - dan vangen we haar de keer erna eerder op - en stoppen haar terug in bed; 2x douchen op een avond is wat overdreven . We wonen pas 2 maanden in dit huis. De douche is een inloopdouche met thermosstaat kraan - in tegenstelling tot het oude huis. Ik vind het bijzonder dat ze dus al blind haar weg weet (vanuit haar hooggslaper trouwens!) Meer mensen bij wie kinderen dit deden en hoe reageren/reageerden jullie (gewoon nieuwsgierig - wij vinden het tot nu toe hilarisch - ik ook wel een beetje spannend - gaat er niks mis een keer??
Ja, mijn jongste is al jaren een slaapwandelaar. Voor kamp enzo zet ik het ook altijd bij de bijzonderheden. Hij herinnert zich er niets van, zelfs niet als hij terug praat of wat dan ook. Hij gaat soms het hele huis door op weg naar de w.c., gaat dan naar beneden naar de w.c. enz. Je moet heel rustig naar hem toegaan, want anders schrikt hij wakker, ook dat herinnert hij zich niet. Soms vinden we hem slapend op de badmat terug, vroeger lag hij ook nog al eens midden op de overloop.
slapen kan ze hier ook overal- in de badkamer (de vorige was groter) heeft ze ook al vaker gelegen inderdaad . Na het plassen was het bed dan te ver en het matje toch ook lekker zacht . Sowieso vind ze het geen probleem om op haar kleed op de grond te slapen. Als ze een dekentje heeft slaapt ze wel. Over kamp etc heb ik niet eerder gedacht, nu gaat ze volgende week - maar mijn man gaat toevallig mee. Anders is dat wel een goeie als ze het nu echt regelmatig gaat doen...
Ja, dat is wel zo’n fijn idee. Mijn man is ook 2 x mee met hem op schoolkamp geweest (Jenaplan en vanaf de middebouw kamp). Gisterenavond was het ook weer feest. Nu zei hij onsamenhangende dingen waar we niets van begrepen. Ik vroeg hem er net naar en hij wist er niets meer van.
Mijn dochter heeft ook een hele tijd geslaapwandeld. Nu is het al een tijdje rustig. Zij ging meestal naar beneden en daar op de bank zitten. Heel apart. Zelf weet ze daar de volgende dag ook niks meer van.
Dat ze niet wakker wordt van het water Ik deed het als kind. Dan liep ik naar beneden naar de woonkamer en dan wist mijn moeder al wat er was. Ze zei dat ik weer terug naar bed moest en dat deed ik dan ook. Ik heb weleens gehoord dat je nooit hun naam moet noemen, omdat ze dan kunnen schrikken. Ik weet niet of het waar is. Ik kan nog steeds heel levendig dromen en niet weten waar ik ben. Ik ben op dat moment heel vaak mijn moeder kwijt (ze woont gewoon in haar eigen huis) en ik snap niet wie er naast me ligt (mijn man). Heb je geen babyfoon liggen? Dan hoor je haar rond 22.00 uur.