Hoe lang is jullie baby wakker (wat is normaal)?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Femke86, 10 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Femke86

Femke86 Bekend lid

15 feb 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik zit vaak te puzzelen met de wakker tijd van mijn zoontje.
    Hij is 15 weken (mentaal 12 weken) oud.
    Laatst kwam ik erachter dat baby's soms eerst even moeten bijkomen van de voeding, en daarna weer wat wakker worden om te spelen.
    Dus ik heb hem vaak te vroeg op bed gelegd omdat ik dacht dat hij moe was (waarna hij gerust een uur of langer kon huilen).

Vandaag (en de laatste dagen) is hij veel aan het huilen, denk het sprongetje van 12 weken, dus loopt het sowieso wat anders.
    Maar hij was vandaag ineens 2u lang wakker - eerst wilde hij niet drinken, na een uurtje wel weer en vervolgens is hij nog een uurtje aan het lachen en kletsen.

Hoe lang is/was jullie baby rond deze leeftijd wakker en kan het zijn dat hij soms 2u wakker is, en een andere keer 1u bijvoorbeeld?
    Dacht dat het vaak dezelfde tijd was namelijk.

En is jouw kindje ook weleens tussen 2 voedingen even wakker, schone luier, even spelen en dan weer in bed tot de volgende voeding, of bestaat zoiets niet?

Zelf hou ik me altijd aan het ritme van slapen, verschonen, voeden, spelen.
    Ik laat dan minstens 3u tussen de voedingen.
    Maar misschien is er een variatie op deze volgorde waar ik geen weet van heb ...

Voel me wat onzeker soms en ben benieuwd naar hoe lang en wanneer jullie kindje wakker is :)

2. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Met 12 weken was Lotte tussen een uur en anderhalf uur wakker, ze sliep helaas erg kort dus slapen, wakker, voeden, verschonen, spelen, slapen werkte hier niet.

3. LindsayS

LindsayS Bekend lid

26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op die leeftijd maximaal 1 1/2 uur, nu 2 uur.

4. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Denk dat mijn kleine 1 uur Max 1,5 uur wakker was rond die tijd maar ook 4 weken te vroeg. Kort slapen is niet heel erg, te lang wakker zijn wel (raken ze oververmoeid van). En het kan dat ze de ene keer sneller moe zijn dan andere keer. Hier is ze bijvoorbeeld altijd na het opstaan snel moe dus ligt ze na een uur alweer op bed voor haar ochtendslaap terwijl ze eind van de middag nu 2 uur wakker is voor het slapen gaan. Tussendoor meestal 1,5 uur tot 1 uur en driekwartier wakker bij 4 maanden (drie dus eigenlijk)

5. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Dit dus. Ik kijk wat S aangeeft!

6. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Rond die leeftijd was mijn zoon ongeveer 1 a 1.5 uur wakker,ik lette echt op de slaalsignalen bij hem en dsn naar bed.
    En nu is hij 4.5 maand en nog.ssteeds let ik erop.
    Soms wil die na 1.5 uur andere keer na 2 uur. Hij beslist dat.

7. Femke86

Femke86 Bekend lid

15 feb 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties!
    Het s dus niet zo wisselend als de ene keer 45 minuten en de andere keer 2u...
    Ik hou inderdaad ook zijn slaapsignalen in de gaten.
    Vind het soms best lastig!

8. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Het is ook lastig hoor. Nu, na vijf maanden, heb ik eindelijk de gebruiksaanwijzing een beetje door van mijn zoon.
    'S ochtends drinkt hij altijd minder en krijgt wat kleinere flesjes. 'S middags heeft hij veel meer dorst en krijgt hij grotere flessen, en laat ik dus ook langere tijd tussen de flessen.
    Maar.... Dit ritme kan elk moment weer omgegooit worden.
    Niets zo onvoorspelbaar als een baby...

9. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Amen! :D

10. Femke86

Femke86 Bekend lid

15 feb 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Soms moet je dat ook even horen van mede moeders :D

11. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Hé, jij ook hier! Haha

12. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Gemiddeld zo'n anderhalf uur. Aan het begin van de dag was dit soms wel eens iets langer en aan het eind van de dag wat korter.

13. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Hier ook eentje van 15 weken maar te vroeg geboren. Hij is nu tussen de 1 en 1,5 uur wakker. Aan het begin van de dag eerder 1,5 uur, aan het eind van de dag ligt hij meestal na een uur weer in bed omdat hij anders over zijn vermoeidheid heen is.
    Wij doen ook: slapen - voeden - spelen. En omdat hij zo kort slaapt, zijn dat dus heel veel flesjes (iets kleinere). Sinds ik niet meer probeer te rekken met slapen, maar hem gewoon geef als hij wakker wordt, maakt hij opeens 's nachts een ruk van 6-8 uur. Kindje volgen geeft hier dus verreweg het beste resultaat!
    Overigens is hij ook wel eens na drie kwartier weer moe hoor. En soms als ik na 1,5 hem meeneem in de wandelwagen naar school, blijft hij ook nog wel eens een half uur wakker om daarna heerlijk te gaan slapen. Dus soms drie kwartier en soms twee uur wakker zijn kán wel. Het is hier echter wel zeldzaam.

Deel Deze Pagina