Volgens mij heeft hij waterpokken, en nu??

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Anique, Jan 4, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anique

Anique Niet meer actief

Onze zoon van 2 maanden heeft volgens mij de waterpokken, ik heb hem net in bad gedaan en opeens over z'n hele beentjes. voetjes, armpjes en handjes rode vlekken en een lichte verhoging van 38 graden.
    We wisten al wel dat hij weleens besmet kon zijn omdat we 2 weken terug een verjaardag hadden van een meisje wat de dag erna waterpokken had.
    Maar nu weet ik niet wat ermee moet, moet ik ermee naar de dokter gaan, of is dat niet nodig? En moeten we thuis blijven met hem, want morgen hebben we bijvoorbeeld ook een groeiecho, mag je met een kind met de waterpokken wel in een ziekenhuis komen??
    Wie weet dit?

2. lianda

lianda Fanatiek lid

Jun 6, 2007
    2,367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Nou volgens mij mag ie wel gewoon mee hoor.
    Als ie op het kdv zit zou ik het eerst ff navragen want hier op de psz willen ze toch liever hebben dat je je kindje ff thuis houdt.
    Waarom snap ik eerlijk gezegd niet echt hoor want de besmetting is immers al geweest.
    Wat hier goed hielp was mentholpoeder lekker flink insmeren ermee en een badje havermout deed ook wonderen.
    Gewoon wat havermout in een washandje en laten wellen in bad.
    Ook kun je bij de apotheek mentolcreme halen dat werkt ook goed en verlicht bij de ergste jeuk.
    Succes ermee hoor!

3. tumbi

tumbi Lid

Dec 7, 2009
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons meisje had ook heel vroeg de waterpokken. Dit kan je controleren door de huid rondom een pukkeltje glad te trekken en er dan met een vinger overheen gaan. Voelt dit nog als een bobbeltje dan zijn het de waterpokken anders kan het ook allergie/uitslag of iets anders zijn.
    Het is besmettelijk tot de pukkeltjes blaasjes worden en die gaan opdrogen,met name het vocht wat eruit komt is besmettelijk) duurt ongeveer4 a 5 dagen. Daarna zie je de pukkeltjes nog heel lang. (zo'n 4 weken)

Let op! Jouw kindje is onder een jaar en kan het dus later nog een keer krijgen!

(ze heeft het bij 2 keer gehad! een keer met 2,5 maand en een keer met 8 maanden, ik hoop dat ik er nu wel vanaf ben haha!)

p.s. Absoluut GEEN mentholpoeder erop doen, zoals hierboven staat, hierdoor krijgen ze littekens! Als je iets wilt gebruiken tegen de jeuk, dan havermout in een washandje doen, kokend water in het washandje gieten, laten trekken en als het water afgekoeld is dan goed uitknijpen. Het wordt gelei achtig, helemaal mee insmeren en dat helpt waanzinnig goed tegen de jeuk.

4. Gem

Gem Actief lid

Dec 14, 2009
    230
    0
    0
    NULL
    zolang de waterpokken nog niet ingedroogd zijn is het besmettelijk. Bij het kdv mogen ze vaak gewoon komen, omdat de kindjes dan toch al besmet zijn van elkaar. (gebeurt 2 tot 3 weken eerder dan dat de bultjes verschijnen)

Bij ons hielp kidsclin (of poxclin) erg goed. Dit schuimt en is daardoor goed te smeren. (te halen bij apotheek)
    Als je kindje gewoon goed reageert hoef je volgens mij geen dokter te bellen. En anders bel je morgenochtend toch gewoon even naar de assistent! Je kindje is nog wel erg jong. Houd de koorts in de gaten.

Geen idee of je kindje mee mag naar het ziekenhuis. Geen opa of oma die kan oppassen voor alle zekerheid?

5. Anique

Anique Niet meer actief

Oh sorry onze zoon is 20 maanden..... ik zie nu dat de 0 niet goed is doorgekomen, gelukkig niet met 2 maanden zeg.. zou wel heel vroeg zijn, echt enorm bedankt voor de snelle tips!!!!

6. Kelly1771

Kelly1771 Actief lid

Dec 28, 2008
    335
    0
    0
    Zuid Holland
    Ha ha :)ik zat gek te kijken en vroeg me al af hoe je zo snel weer zwanger geraakt was ;)heb het paar x opnieuw gelezen , hi hi

7. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    maizena helpt ook heel goed tegen de jeuk....

beterschap voor je kleintje

Share This Page