Hoe lang is jullie wasprogramma?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jessmin, 15 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Nee, je bent niet de enige... hier nog zo 1 hahahah...

En dat terwijl mijn wasmachine een display heeft waarop de tijd aangegeven staat! :)

2. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    Nee hoor hier nog zo 1:D

3. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    Ik doe de bonte was op 30 en de rest zoals handdoeken sokken enz 60.

Ik vind wel altijd dat het zolang duurt voordat het klaar is.
    volgens mij dik 2 uur op 14oo toeren:(

Ben al blij dat het draait en me was goed schoonmaakt.
    Lees morgen ff de tips nog door ben nu veels te moe:)

4. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    :D Dan is het helemaal erg :D

Jessmin: Wij hebben onze spullen bij een vriend gekocht die bij de Maxwell werkt. Ik had op een gegeven moment allemaal wittige vegen in mijn was.. (teveel wasmiddel gebruikt :)) Hij gaf me de tip om met schoonmaakazijn de wasmachine om de zoveel tijd een programma te laten draaien op 90 graden. Leeg uiteraard. Ik denk dus niet dat dat dan slecht voor je machine is.
    Ik doe het nu, bijna 7 jaar later nog steeds braaf om de zoveel tijd en nooit ergens last van :)

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Wij hebben verschillende programma's maar gebruiken veelal 30 of 40 graden standaardprogramma en die duurt 1 uur en 35 minuten.

We hebben ook een 40 graden kort programma van 1 uur en een programma van 32 minuten.

6. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Sterre: dus geen natuurazijn, maar schoonmaakazijn? En een hele fles hè? Jah dat lijkt me dat als de jouwe na 7 jaar nog leeft dat het geen probleem moet zijn. En weet je dan ook iets van soda in de machine?

7. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Jessmin: Ja ik gebruik inderdaad schoonmaakazijn en geen natuurazijn. Ik gooi er een halve fles in en dat ongeveer 1x per maand. Maar het ligt er natuurlijk ook aan je waterhardheid (noem je dat zo :)) I.i.g kalk in je water :p Wij hebben heel zacht water dus dan heb je ook minder s.m.azijn nodig. En ik gebruik nu vloeibaar i.p.v poeder, scheelt ook :)
    Van Soda weet ik het niet eerlijk gezegd.

8. Jarina

Jarina Actief lid

19 apr 2010
    320
    0
    0
    Limburg
    Dat de was na het draaien nog stinkt hebben wij ook gehad. Je moet de wasmachine eens laten lopen zonder was erin! Op 90 graden kookwas en dan een beetje wasmiddel erin. Daarna was het bij ons weg. Daarna deed ik ook afwisselen met de wasverzachter enzo, na een tijdje dezelfde geur te hebben gebruikt, ruik je het niet meer!

9. Foxter

Foxter Niet meer actief

op 30 en 40 graden 56 min en op 60 graden 64 min, op kookwas 90 min.

10. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Heb 'm nu op 90 graden gezet 'intensief wassen' en 'extra spoelen' met halve liter natuurazijn (alles was op verder hier, zucht). En dan zonder centrifuge. Maar kan het ook mét centrifugeren? Want mijn wasmachine kapt er dus gewoon mee als ie bij het centrifugeergedeelte komt en dan moet ik 'm volgens mij handmatig afpompen door het knopje daarop te zetten, want anders krijg ik het deurtje niet open... Iemand die hier weer iets over weet? Haha, ik ben wel lekker bezig hè :p

Deel Deze Pagina