Ik heb de kipfiletjes een paar dagen in de vriezer gehad en ze er 2 dagen geleden uitgehaald. Kan ik ze dan vanavond nog eten of kan ik ze beter weggooien?
Ik zou het opentrekken en dan weet je het zo. Kip die niet meer goed is ruikt echt erg smerig. Riool lucht is er niks bij. Zelf eet ik kip dezelfde dag of de dag na ontdooien en daarna gooi ik het weg.
Hier staat wel een leuk stukje MensHealth - De vriezer is je beste vriend Ik zou het na 2 dagen niet meer eten, Als ik iets uit de vriezer haal maak ik het dezelfde dag nog klaar.
Ik zou het persoonlijk ook niet meer eten en idd wat Bosi zegt doen, na het eruit halen meteen diezelfde dag bereiden en opeten.
Van uit de vriezer de zelfde dag op maken. Na twee dagen zou ik er niet meer over twijfelen maar het weg gooien. Zonde ik weet het maar mijn gezondheid en die van de kinderen gaan voor. Weg gooien dus.
Echt weggooien Van kip kun je echt flinke voedselvergiftiging krijgen als het rot is Niks zo bederfelijk als kip Als je iets uit de vriezer haalt en ontdooit = dezelfde dag consumeren 2 dagen later is echt riskant en ik zou het niet doen
Ik zou het ook niet meer eten, ik haal het hier ook uit de vriezer en eet het dezelfde dag. Vooral met kip zou ik het niet doen.
Je bent ook nog zwanger? Dan snap ik helemaal niet dat je het nog vraagt of twijfelt Je kan dan toxoplasmose krijgen met alle gevolgen van dien voor je kleine
He jakkes haha.. ik gruwel al bij het idee. Alles wat ik uit de vriezer haal, eet ik diezelfde dag nog op. Als ik bijv iets 's avonds met naar bed gaan uit de vriezer haal en in de koelkast leg, is dat om de volgende dag te eten. Want als ik het 's morgens pas uit de vriezer haal, is het niet op tijd ontdooit. En ik ben echt een zeikerd 1e klas. Want als ik vlees koop, gooi ik 't of meteen thuis in de vriezer of ik koop het dus vers en eet het diezelfde dag ook op. Ik bewaar nooit iets kwa vlees of vleeswaren langer dan 2 dagen. Zelfs niet als het vers gekocht is...
Het hangt ook een beetje van het weer af vind ik. Ik gebruik de vriezer heel veel. Is het warm dan moet ik echt dezelfde dag nog het vlees bereiden. Maar als het koud is buiten dan valt dat weer mee. Over het algemeen genomen geef ik er wel een sterke voorkeur aan, ZEKER met kip, om het dezelfde dag klaar te maken.
Oh. Twee dagen terug eruitgehaald, nee dan zou ik het maar weggooien. Zwanger = extra opletten. Je lichaam moet al genoeg werken om die baby te gaan kneden daarbinnen. Plus dat je een extra lijfje te voeden hebt. Geen risico mee nemen. Dat doe zelfs ik niet, en ik eet normaliter gewoon iets wat over de datum is. (Vlees uitgezonderd trouwens).
Dank voor jullie reacties! Ik twijfelde niet echt... Ik stond al op het punt het weg te gooien, maar ik denk... Tja... Is ook zo zonde... even peilen wat anderen zouden doen. Maar hij gaat nu alsnog de prullenbak in.... Brr!
Bij ons was kalkoenvlees ontdooit na 2 dagen niet meer te eten.. Ik zou het niet doen. Het was ook een filet.
Hoe doen jullie dat trouwens met kopen en invriezen? Meteen nadat je het gekocht heb in de vriezer gooien is natuurlijk het beste lijkt me.. Maar stel nou dat je bij je moeder bent.. Gooi je het dan eerst daar in de koelkast en dan 's avonds in je eigen vriezer? Of gooi je het al meteen bij je moeder in de vriezer en dan dus 's avonds door je eigen vriezer in?
nee ik durf dat niet, bij mij geldt : de dag van ontdooien= eten als ik het niet ga eten, maak ik het wel gaar ie dag, en maak er dan de volgende dag nog wat van
eerst koelkast en thuis in vriezer... ( dat maakt natuurlijk niet uit, anders had het ook nog in de koeling gelegen bij de supermarkt, en ik neem aan dat je het niet heel lang uit een koeling hebt gelaten
Weggooien! Anders aan de hond of kat geven! Als ik boodschappen met mn moeder doe doe ik alles wat bij de super in het koelvak lag ook daar in de koelkast! Vries ook dingen niet 2x in.