Van manlief voor mijn verjaardag gekregen: ik wil em al jaren, ben op zoek naar een ipl-apparaat geschikt voor een donkere huid. Nu zit ik te kijken op internet en mij valt op dat ze eigenlijk overal wel zeggen dat je er met een donkere huid beter niet aan kan beginnen. Graag hoor ik ervaringen van vrouwen met een donkere huid waarbij een ipl-apparaat wel werkt. Of niet natuurlijk. Alvast bedankt voor de reacties.
Ik denk dat je die niet gaat vinden, en eerlijk gezegd is het ook alles behalve veilig. IPL reageert namelijk op pigment in de haren, maar daardoor ook op het pigment van de huid. Je kunt je voorstellen dat een blanke dame met donkere haartjes veilig te flitsen is, maar een donkere dame niet. De kans op blaren en brandwonden is aanwezig en daardoor zullen veel salons ook maar tot een bepaalde huidteint de IPL adviseren. Ik zou er persoonlijk nooit aan beginnen...
Ik kom ook voorzichtig tot deze conclusie na wat onderzoek op internet. Jammer, met een donkere huid vis je toch vaak achter het net. Dan moet ik misschien maar een heel ander mooi cadeau vragen aan manlief voor mijn verjaardag. Geen idee wat. Bedankt voor je reactie.
Ipl is idd niet te.doen met donkere huid...een salon die.het wel.doet zouden.ze moeten sluiten...misschien in de toekomst...ze ontwikkelen nog veel
In de toekomst heb ik niet veel aan helaas! Dan ben ik al 80 en dan kunnen die haren mij verrotten, haha!